CJ Bacau va concesiona aeroportul “George Enescu” pe 20 de ani

La Bacau se va desfasura licitatia pentru concesionarea Aeroportului international “George Enescu”, eveniment ce se constituie intr-o premiera romaneasca pentru un asemenea obiectiv.
Conform declaratiei facute de catre Dragos Benea, presedintele Consiliului Judetean Bacau, institutie in proprietatea careia se afla aeroportul bacauan, “au fost cumparate sase caiete de sarcini, doua de catre firme din strainatate si patru de agenti economici din Romania”.

Concesionarea a fost gandita de catre firma internationala de consultanta Deloitte, al carui proiect a fost aprobat in aprilie de consilierii judeteni, drept “cea mai eficienta si rapida” modalitate de modernizare si dezvoltare a Aeroportului “George Enescu”, deoarece actualul proprietar nu are resursele financiare pentru a aduce acest obiectiv la standardele europene de confort pentru pasageri si siguranta in operarea avioanelor.

“Am plecat de principiul ca, in timp ce un kilometru de autostrada nu duce nicaieri, un kilometru de pista de aeroport deschide Bacaul catre lume”, argumenteaza Benea decizia luata de autoritatile bacauane.

Conform documentatiei elaborate de Deloite, investitorul, ce va fi obtine concesionarea pe 20 de ani a Aeroportului “George Enescu”, ar urma sa faca in urmatoarele 24 de luni o infuzie de capital evaluata la peste 42 de milioane de euro.

Concret, aeroportul, ce nu a mai cunoscut in ultimii ani decat “reparatii minore”, are nevoie urgenta de marirea terminalului de calatori si reabilitarea pistei de aterizare-decolare.

Fata de 2005, numarul operatorilor aerieni pe aeroportul bacauan s-a triplat, iar al calatorilor s-a dublat, ajungand la finele anului trecut la peste 139.000 de persoane. Pentru acest an solicitarile sunt de peste 250.000 de pasageri, numai ca activitatea
aeroportuara s-a micsorat, avand in vedere atat starea de degradare a pistei de decolare-aterizare, mai ales dupa incidentul petrecut in iarna, in urma caruia un avion de pasageri si-a pierdut terenul de aterizare la contactul cu aceasta, dar si a disconfortului creat pasagerilor ce urmeaza formalitatile de sosire-imbarcare ori se afla in asteptarea curselor aeriene.