Preşedintele Consiliului Judeţean Arad, Nicolae Ioţcu, şi-a exprimat, joi, într-o conferinţă de presă, dezacordul faţă de declaraţiile directorului Aeroportului ‘Traian Vuia’ din Timişoara, Cornel Sămărtinean, care afirmase că instituţia pe care o conduce se pregăteşte să preia Aeroportul Internaţional Arad.

‘În anul 2009, Consiliul Judeţean Arad şi Ministerul Transporturilor au propus înfiinţarea Companiei Naţionale Aeroportuare ‘Banat’, prin unificarea aeroporturilor din Arad şi Timişoara, benefică ambelor părţi. Ca urmare, Ministerul Transporturilor a decis realizarea unui studiu de
oportunitate, aflat în lucru, al cărui rezultat este aşteptat. Cei care s-au opus în acea perioadă fuziunii au fost tocmai reprezentanţii Timişoarei, dând o tentă politică proiectului’ a declarat, miercuri, pentru Agerpres, preşedintele Nicolae Ioţcu.

‘Suntem deschişi şi pe mai departe realizării unei asocieri, benefică ambelor judeţe, în pofida declaraţiei făcute de directorul Aeroportului din Timişoara, declaraţie pe care o considerăm inoportună, lipsită de profesionalism, atitudine care ne face să credem că a aterizat pe această funcţie din alte motive decât cele profesionale’, a mai adăugat preşedintele Consiliului Judeţean Arad.

Pe de altă parte, Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Internaţional Arad, a ţinut să precizeze că aeroportul arădean este autorizat ca un aeroport deschis traficului aerian internaţional, fiind totodată autorizat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română în conformitate cu legislaţia în vigoare.

‘Aeroportul Arad este deschis obiectului studiului de fezabilitate, răspunzând cu promptitudine oricăror solicitări în acest sens. Însă dorim să-i amintim directorului Aeroportului ‘Traian Vuia’ din Timişoara că, în urma studiului de fezabilitate, nicidecum în urma gândirii domniei sale, vor rezulta condiţiile eventualei fuziuni a celor două aeroporturi. Dacă tot vorbim despre gândirea directorului Cornel Sămărtinean, trebuie să amintim faptul că prin ‘noua politică comercială’ aplicată de aeroportul din Timişoara în favoarea unei anumite companii aeriene, finanţarea în valoare de 250 de milioane de euro, sumă destinată modernizării infrastructurii aeroporturilor din România din fonduri europene, a fost blocată de către Comisia Europeană până la finalizarea investigaţiilor’, a mai precizat Dan Bălăcel, directorul Aeroportului Internaţional Arad.

Aeroportul internaţional „Traian Vuia” din Timişoara l-ar putea prelua pe cel din Arad, conducerea aeroportuară timişoreană urmând să discute acest aspect, în perioada următoare, cu partenerii din judeţul vecin şi cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor. „Încercăm şi suntem într-o fază finală a studiului de oportunitate pentru a încerca o colaborare cu aeroportul din Arad. Încercăm şi analizăm chiar oportunitatea de preluare a aeroportului. Ne-am gândit la introducerea lui (a aeroportului Arad – n.r.) în aeroportul regional Timişoara, de exemplu. Logic, dacă acolo este o pistă, se vor îmbarca şi de la Timişoara şi de la Arad. O preluare înseamnă îmbarcarea de pe ambele aeroporturi. Important este să se producă bani”, a declarat, într-o conferinţă de presă, pe 22 martie, Cornel Sămărtinean, directorul aeroportului „Traian Vuia” din Timişoara.

El şi-a exprimat speranţa că arădenii vor fi mulţumiţi de propunere, deoarece cel mai important lucru este să se câştige bani, în prezent Aradul dispunând de o infrastructură care trebuie menţinută pentru a putea fi folosită, în caz de nevoie. Sămărtinean a susţinut, de asemenea, că aeroportul din Arad nu este pregătit ca să facă faţă standardelor Schengen, spre deosebire de cel de la Timişoara. „Aradul nu este pregătit (pentru condiţiile cerute de aderare la spaţiul Schengen – n.r.). De aceea spuneam că Aradul are câteva hopuri şi are nevoie de câteva certificări pe care trebuie să le facă şi pentru care noi îi vom sprijini să le ducă la îndeplinire, ca să poată face faţă tuturor cerinţelor de funcţionare europene.

Deocamdată, aeroportul Arad nu are certificat de siguranţă şi deschidere internaţională, ci doar certificat de aeroport deschis activităţilor internaţionale, ceea ce înseamnă că poate opera doar curse în situaţii extreme, nu şi regulate”, a precizat Sămărtinean. El a menţionat că profitul înregistrat anul trecut de aeroportul din Timişoara a fost de peste 3 milioane de euro, iar numărul de pasageri înregistraţi a depăşit 1,13 milioane de persoane, cu 17% mai mult decât în 2009, în condiţiile în care companiile de zbor au apelat la aeronave de capacitate mai mare de transport de pasageri. AGERPRES