Sustine Mary Niculae, Consultant Public Sector Solutions, din cadrul CG&GC SA, intr-un interviu acordat Portalului National www.Administratie.ro.
– Este pentru prima data cand compania CG&GC participa la Gala Premiilor de Excelenta in Administratie?
– Im face o deosebita placere sa vorbesc despre acest eveniment. Nu. Nu suntem la prima participare. Avem calitatea de partener oficial incepund cu Editia a II � a a Galei Premiilor de Excelenta in administratie. Este o onoare pentru noi sa fim parteneri ai Galei, mai ales ca o parte importanta dintre serviciile companiei CG&GC sunt adresate administratiei publice, cu care avem deja, atat parteneriate in derulare, cat si proiecte importante finalizate.
– Cum ati descrie relatia de parteneriat pe care o aveti cu institutiile din administratia publica?
– Avem o bogata experienta in furnizarea de solutii pentru organizarea si optimizarea proceselor institutionale si colaboram, atat cu administratia publica centrala, cat si cu cea locala. Din pacate, administratia publica locala nu are inca printre prioritati stabilirea unei strategii in acest sens, deoarece domeniul IT&C este privit ca un ‘domeniu suport’, care nu necesita un consum mare de resurse.
In opinia mea, acest domeniu este unul prioritar, si ar trebui sa fie luat in serios de administratia publica si inscris intre prioritati, deoarece in lipsa instrumentelor necesare de control si analiza si din cauza lipsei de resurse umane care sa fie in permanenta instruite, actul administrativ nu va putea fi unul performant.
Pe de alta parte, oamenii sunt inca reticenti cand vine vorba despre implementarea unor proiecte de acest gen, considerand ca o astfel de initiativa duce la eliminarea lor din sistem. Administratia publica trebuie sa scape de aceasta prejudecata, deoarece este un fapt bine stiut ca resursele IT&C sunt menite sa vina in sprijinul functionarilor publici si sa ii ajute in munca de zi cu zi, nu sa ii substituie.
Compania noastra vine in intampinarea institutiilor publice prin proiectele sale, furnizand solutii performante, prin care functionarii publici sa isi poata face munca mai bine si mai rapid, iar procesele de lucru sa fie mai transparente si mai eficiente.
– Eforturile si viziunea CG&GC Intelligent Technology au facut ca aceasta sa devina una dintre cele mai importante companii de pe piata romaneasca IT&C. Ce parteneriate noi a incheiat CG&GC in ultimele luni?
– CG&GC detine peste 50 de certificari de personal si ale firmei, obtinute de la parteneri de renume international: Microsoft, Fujitsu Siemens Computers, Lexmark, HP, Konica Minolta, Toshiba, Allied Telesyn, Panasonic, Vodafone, GoPro si Bitdefender.
La inceputul lunii octombrie, compania japoneza Panasonic a atribuit CG&GC certificarile: Panasonic Partener Service (pentru calitatea serviciilor oferite clientilor sai) si Partener Autorizat Panasonic (pentru vanzarile de produse). In aceeasi luna, Allied Telesis International a atribuit companiei CG&GC certificarea – Authorized Reseller.
Incepand cu 1 Noiembrie 2008, noul an fiscal pentru HP, CG&GC a devenit HP GOLD Partner. Aceasta certificare incununeaza eforturile companiei noastre, dar, totodata, impune pastrarea unor standarde ridicate de profesionalism. Aceasta certificare vine dupa 4 ani de colaborare, perioada in care CG&GC a dobandit multe certificari HP pe diferite segmente de business: vanzari de echipamente, service autorizat, vanzari consumabile, servicii.
– Care este cel mai important moment de business al companiei in anul 2008, prezentat la seminarul din cadrul Galei Premiilor de Excelenta in Administratie?
– Cu ocazia seminarului desfasurat in cadrul Galei am prezentat un model de business perfect adaptat la nevoile si resursele limitate ale administratiei publice locale. Este vorba de un concept nou, care a patruns in Romania de curand. Conceptul SAAS � Software As A Service sau in traducere libera Software ca si Serviciu.
– Ce presupune practic �Software as a Service�(SaaS) pentru admnistratia publica locala?
– Fiecare client al administratiei publice locale are acces la servicii software de specialitate, puse la dispozitia sa prin intermediul unui NOD CENTRAL (hardware &software). Clientul �achizitioneaza� serviciile de specialitate, spre exemplu: taxe si impozite locale, planificare si executie bugetara, contabilitate bugetara, salarizare si resurse umane, evidenta populatiei si stare civila, asistenta sociala, registrul agricol, managementul relatiei cu cetateanul (petitii/ audiente/ registratura electronica) la care se adauga servicii adiacente, care sunt la fel de necesare: training, actualizari legislative on line, hosting, securitate avansata, back-up zilnic, suport on line. Pretul este stabilit la nivel de utilizator, indiferent de componenta software la care are acces.
– Care sunt obligatiile furnizorului de servicii de tip SaaS fata de beneficiarii sai?
– Furnizorul garanteaza buna functionare a tuturor serviciilor achizitionate din gama „servicii de specialitate” sau „servicii adiacente”, oferind totodata siguranta datelor clientului la cele mai inalte standarde.
– Ce avantaje aduce SaaS pentru cei care beneficiaza de aceasta aplicatie?
– In primul rand accesul la o gama de servicii software completa, cu actualizari on line 24 din 24 de ore. In al doilea rand, plata lunara, pe baza de abonament. Iar in cel de-al trailea rand, dreptul de optiune de care Beneficiarul se bucura la incetarea contractului de servicii: continuare contract de prestari servicii sau achizitie licenta la o valoare reziduala, stabilita in contractul initial.
– Care este partenerul oficial al companiei CG&GC in acest proiect?
– Nu mai este o noutate. Incepand cu anul 2005, am deschis acest proiect in parteneriat cu CTCE Piatra Neamt, unul dintre importantii furnizori de produse software dedicate administratiei publice locale. Am cautat in piata un partener care sa raspunda criteriilor noastre de exigenta: produse proprii dedicate; expertiza in implementare; consultanti legislativi; programatori, arhitecti software, manageri de proiect si nu in ultimul rand referintele in piata. CTCE Piatra Neamt are dezvoltata o retea de peste 300 de clienti in zona administratiei locale.
– Platforma GoPrim reprezinta baza arhitecturii nodului electronic de tip SaaS. Ce presupune aceasta platforma?
– Nu intentionez sa argumentez cu detalii tehnice. Este o platforma integrata, dezvoltata pe tehnologie Microsoft, care acopera toate procesele specifice administratiei publice locale, punand la dispozitia acesteia intregul pachet integrat de servicii software de specialitate: taxe si impozite locale, salarizare pentru diverse categorii de personal (invatamant/ functionari publici/ aparat contractual/ alesi locali), dosarul functionarilor publici, registrul agricol, evidenta populatiei si stare civila, asistenta sociala, managementul petitiilor si audientelor, urbanism si amenajarea teritoriului, registratura electronica, raportari consolidate, generator de declaratii txt/dbf pentru raportari catre institutiile administratiei centrale.
– Cate implementari de acest fel a facut CG&GC pana in acest moment si care sunt principalele beneficii?
– Pana in prezent, am realizat implementari in Arges, Gorj, Mehedinti si Neamt. Suntem in discutii avansate pentru a lansa, anul acesta, inca doua astfel de noduri. Fiecare nod gestioneaza minim 20 de clienti ai administratiei publice locale.
– Ce ne puteti spune despre feedback-ul obtinut in urma prezentarii sustinute la seminarul din cadrul Galei?
– Prezentarea si-a atins scopul. Intr-o abordare simplista am incercat sa scoatem in evidenta avantajele aduse de SAAS in comparatie cu achizitia de licenta de produs. Audienta specializata s-a aratat foarte interesata de modelul de business promovat si aceasta au dovedit-o intalnirile care au avut loc inainte si dupa decernarea premiilor de excelenta. Credem cu tarie ca acest model se va impune in 2009.
– Autoritatile prezente la Gala s-au aratat interesate de serviciile pe care le ofera compania CG&GC?
– Suntem deja in negocieri pentru semnarea unui contract care are drept obiect accesul a 46 de utilizatori la nodul din Piatra Neamt. Pana la finele anului avem certitudinea ca vom atrage un numar de 80 � 100 de utilizatori.
Articol realizat de OAna Teodorescu