“Ceea ce ne diferentiaza de alti producatori este calitatea vizuala ireprosabila a tipariturilor noastre”

sudpack_logo.jpgAfirma Remus Rogoz, Director General al companiei
SUEDPACK Romania, intr-un interviu acordat Portalului www.Agroaliment.ro.

Acesta detaliaza avantajele de care se bucura produsele care se comercializeaza in ambalaje Suedpack, noutatile tehnologice pe care le-a adus compania in acest domeniu si principalele beneficii de care se bucura colboratorii din domeniul industriei alimentare.

– Cu o istorie impresionanta de aproape 40 de ani, SUEDPACK a reusit sa-si faca un renume in cadrul domeniului in care activeaza. Care au fost cele mai importante realizari ale companiei in tot acest timp, de la infiintarea sa si pana in prezent?

– Firma Suedpack a fost infiintata de catre dl. Alfred Remmele in 1964 in garajul sau situat la marginea orasului Ochsenhausen in Bavaria. Pentru inceput dl. Remmele cumpara folie tubulara pe care o taia si sigila pe o latura obtinand astfel pungi de vid pe care le revindea apoi.

A urmat apoi achizitionarea primului extruder de folie in 1969 si a trebuit amplasat intr-o manastire in oras datorita inaltimii mari a acestuia; In 1975 a fost achizitionata prima masina de laminare folii fapt care a avut un puternic impact in asigurarea calitatii foliilor, si in 1977 a fost achizitionata prima presa de tiparire in Flexografie care deschide astfel usile pentru intrarea firmei intr-o noua era, respectiv tiparirea flexo a foliilor flexibile.

Datorita deciziei de a fi cat mai aproape de clientii sai, Suedpack deschide in 1978 prima sucursala in Anglia, Suedpack UK, si dupa aceasta urmeaza expansiunea sa mondiala in vederea implementarii unei strategii unice prin crearea in timp a altor 22 de sucursale. In 1981 se achizitioneaza primul coextruder in 5 straturi, in 1988 se finalizeaza constructia si punerea in functiune a fabricii Ecoform iar in 1989 intra in segmentul medical prin cumpararea firmei CDP Laboratoires din Franta.

2002 a fost anul in care Suedpack a intrat in lumea tipariturilor in Rotogravura prin cumpararea unei fabrici in Elvetia. In 2007 a urmat achizitionarea unui extruder in 7 straturi iar anul acesta Suedpack a pus in functiune in Elvetia una dintre cele mai mari prese de tiparit Roto – “Rotomec”.

Acestea sunt o mica parte dintre realizarile firmei Suedpack si toate acestea au fost cu putinta datorita dedicatiei intregii echipe si incercarilor pe care aceasta le-a avut de-a lungul timpului.

– Care credeti ca sunt elementele care diferentiaza SUEDPACK de celelalte companii din domeniul ambalarii?

– Suedpack este situata in zona Bavareza a Germaniei si prin traditie bavarezii sunt mandri de faptul ca locuiesc si lucreaza in acea zona deoarece imping lucrurile spre perfectionism si afirma cu tarie ca mai bine decat ei nimeni nu este in stare sa le faca, nu tolereaza superficialitatea si asa cum afirma ei: “cine nu face ca ei, nu are loc in comunitatea lor”.

Lasand gluma la o parte, Suedpack face parte din acele firme care cocheteaza cu perfectionismul, investesc mult in oameni si pregatirea acestora si nu in ultimul rand este una dintre acele firme care isi mentine promisiunea in fata clientilor sai din toate punctele de vedere(profesionalism, operativitate, calitate, termene de livrare stricte, etc).

– Parte a succesului care a facut sa va aflati printre primii pe piata de profil se datoreaza inovatiilor pe care le-ati adus in domeniu. Ce ne puteti spune in acest sens despre noutatile aduse de SUEDPACK?

– Solutiile personalizate si dedicate puse in aplicare intr-un interval de timp foarte scurt, acesta fiind un aspect particular al activitatii lui Suedpack pe care se pune un accent cu emfaza zi de zi. Beneficiem de o experienta indelungata in privinta producerii foliilor de plastic, de tiparirea acestora flexo- sau roto-, beneficiem de utilaje foarte performante si complexe, avem o gama foarte mare de produse si o multitudine de oportunitati tehnice si nu in ultimul rand o experienta bazata pe reusite si esecuri de-a lungul a cateva decade, toate acestea ne fac in stare sa combinam fructuos utilaje cu aplicatii si cunostinte dand forma ambalajului de maine.

Noutati aduse de Suedpack sunt multe in decursul anilor, insa ca sumarizare a acestora putem aminti folii ECOTERM – pasteurizabile sau sterilizabile (permit ambalarea produsului ambalat in autoclava putandu-se inlocui astfel ambalajul de metal sau sticla cu plastic), ambalaje de tip “convenience” destinate fast-food-lor, cantinelor, unitatilor de tip HORECA, care permit gatirea si coacerea in cuptoare cu microunde – ECOSTEAM si ECOVENT ambele marci inregistrate, folii resigilabile “Multi Peel” cu caracteristici tehnice superioare fata de a altor producatori (forta aplicata la dezlipirea foliei superioare de pe caserola e mai mica si mai constanta impiedicand rasturnarea accidentala a continutului caserolei).

Crearea Centrului de Dezvoltare Cercetare in cadrul firmei, a permis atat clientilor cat si colegilor nostri din Cercetare sa-si verifice in practica ideile si inovatiile lor fara a afecta ciclul de productie al procesatorilor, acesta fiind ca un support de cercetare si training pentru clientii nostri dornici sa testeze noi metode si tendinte de ambalare. Altfel spus, Suedpack creaza tendinte, noutatile de azi devin ambalajul de maine, sau cum este bine redat in logo-ul nostru “we package ideas”.

Excelenta in tiparire – un alt atu al nostru ; anul acesta Suedpack participa la a 5-a editie a festivalului de premiere a celor mai bune tiparituri pentru ambalaje, Druck & Medien Awards 2009 , si din cele 73 de companii evaluate, Suedpack a fost nominalizata intre primele trei la categoria “Packaging printer of the year” (Ambalajul tiparit al anului). Finala concursului Druck & Medien Awards va avea loc pe 29 octombrie la Berlin si noi asteptam increzatori decernarea premiului Kodak.

– Politica companiei pe care o reprezentati sustine puternic protejarea mediului inconjurator si imbunatatirea calitatii acestuia. Pe ce va bazati sustinand aceste valori?

– Consistent si sustenabil este un alt motto al nostru. Sustenabilitatea este un termen la moda si utilizat cu precadere in zilele noastre cand e vorba de protejarea mediului, acesta are implicatii in salvarea resurselor planetei, minimizarea emisiilor de CO2, minimizarea producerii de deseuri, minimizarea cheltuielilor de incinerare sau reciclare, din pacate noi, oamenii, nefiind in stare sa descoperim inca un polimer ieftin si biodegradabil.

Consistenta este singura valenta pertinenta in ceea ce priveste sustenabilitatea foliilor din plastic este de a minimiza cat de mult putem grosimea acestor folii astfel incat azi sa folosim folii mult mai subtiri decat in trecut, insa care sa prezinte aceleasi caracteristici mecanice si aceeasi rezistenta ca inainte.

Prin micsorarea grosimii foliilor se reduce impactul asupra mediului deoarece vom avea cheltuieli de transport mai mici, cheltuieli de reciclare mai mici si nu in ultimul rand taxe de mediu mai mici in cuantum datorita cantitatilor de plastic mai mici.

Utilizarea vopselurilor speciale de tip « solventfree » constituie o alta masura de protectie a mediului. Suedpack are deja implementat sistemul ISO 14001 de asigurare a calitatii si protejare a mediului.

– Care sunt domeniile catre care va indreptati oferta de produse?

– Domeniile tinta ale lui Suedpack sunt industria alimentara, in special al procesatorilor de produse alimentare perisabile, care urmeaza a fi ambalate in atmosfera protectoare formata din gaze inerte. Utilizarea acestor ambalaje in conditii de ambalare MAP este obligatorie dat fiind faptul ca acestea au o permeabilitate foarte mica la gaze si protejeaza atmosfera inerta din interior impotriva difuziei oxigenului atmosferic.

– Produsele alimentare de tip convenience care urmeaza sa fie pregatite in cuptoare cu microunde de catre utilizatorul final, cantine sau firme de catering ;

– Produse de tip Medica care sa fie ambalate in folii de plastic in camere albe sau care sa fie supuse ulterior sterilizarii cu radiatii gama.

– Automotive, realizarea de repere diverse din materiale plastice care sa fie supuse la variatii extreme de temperatura, vibratii sau socuri.

– Ce oferte aveti pentru domeniul alimentar si care sunt colaboratorii SUEDPACK din acest segment?

– Colaboratorii nostri in acest segment sunt fabricile de mezeluri si branzeturi care ambaleaza produse perisabile si doresc sa le pastreze refrigerate pe o durata de timp cat mai mare. In ceea ce ne priveste acestea sunt printre cele mai mari fabrici in domeniu, care au un sistem de asigurarea calitatii bine implementat si care pun un accent deosebit pe siguranta alimentului si nu in ultimul rand pe functionalitatea si impresia vizuala pe care acestea le confera in raftul magazinelor.

– Foliile produse de catre noi sunt rigide sau flexibile, transparente sau printate destinate ambalarii in vid sau MAP pe masini de termoformare, traysealere sau flowpack.

– Ceea ce ne diferentiaza de alti producatori este calitatea vizuala ireprosabila a tipariturilor noastre, fie acestea in flexografie sau in rotogravura.

– Nu in ultimul rand o alta trasatura dominanta afirmei noastre in afara de cea a “Excelentei in tiparire”, este aceea ca suntem o firma de familie, apartinem familiei Remmele/Grimbacher din 1943 si acest lucru ne confera trasatura de a fi independenti, avem rapiditate in luarea deciziilor, si nu suntem influentati de interesele actionarilor. In sectorul nostru suntem cea mai puternica firma de familie iar multora dintre clientii nostri multinationali le face placere sa lucreze cu o companie flexibila si clar structurata cum este a noastra.