auditone_logo.jpgDeclară Ana Dincă, Managing Partner AUDIT ONE, într-un interviu acordat în exclusivitate Portalului naţional www.Administratie.ro.

Ana Dincă prezintă etapele ascensiunii companiei AUDIT ONE, structura firmei în prezent, viitoarele proiecte, precum şi strategiile de protecţie la care a recurs în contextul crizei economico-financiare.

– Doamnă Ana Dincă, AUDIT ONE activează pe piaţa serviciilor profesionale audit şi consultanţă fiscală de 11 ani. Cum s-a dezvoltat compania de-a lungul acestor ani şi care au fost cele mai importante realizări ale sale?

– Audit One s-a înfiinţat într-o perioadă în care piaţa în domeniul serviciilor de contabilitate şi consultanţă fiscală era aşezată; se născuseră deja societăţi mari şi puternice, aşa că noi am urmat trendul anului 2000 şi ne-am orientat către servicii de audit financiar. În 2000 s-a reglementat această profesie, s-au acreditat primii auditori şi firma noastră a fost printre primele înscrise în tabloul Camerei Auditorilor Financiari din România. Poate că acesta a fost avantajul pe care noi l-am speculat în interesul nostru. Devenise obligatorie auditarea situaţiilor financiare pentru companiile mari şi nu erau foarte mulţi specialişti pe piaţă în afară de Big Four, aşa că Audit One a fost un new comer într-o perioadă favorabilă.

Am continuat să dezvoltăm acest segment şi un alt segment suport pentru specialiştii contabili şi fiscalişti, cursuri de pregătiri profesionale în domeniul auditului şi în domeniul fiscalităţii. Încurcătura legislativă în domeniul fiscal ne-a ajutat să fim utili clienţilor noştri şi aşa am reuşit să ne facem cunoscuţi pe piaţă cu aceste două noi produse: consultanţă fiscală şi traning/specializări în fiscalitate şi contabilitate.
Creşterile noastre au fost după politica paşilor mărunţi, am pornit cu un angajat în 1999 şi am ajuns la 20 de angajaţi în 2007; acum suntem numai 12 ca o politică de protecţie/conservare a resurselor şi valorilor – urmare a crizei economice şi financiare.
Cifra de afaceri şi profitul au fost în creştere de la an la an în ciuda trendului descrescător al numărului de angajaţi, deoarece am dezvoltat controlul calităţii, am crescut profesional şi performanţele individuale au fost mult mai ridicate.

– Ce alte servicii oferă compania pe lângă cele de audit şi consultanţă fiscală?

– Audit One are 65% din venituri obţinute din audit financiar şi audit intern. Celelalte venituri provin din consultanţă fiscală şi contabilă, din traning şi servicii de contabilitate.

– Descrieţi-ne structura companiei în prezent.

– Audit One este membră a firmei internaţionale Moore Stephens International Limited cu sediul la Londra şi care are reţea în 98 de ţări; în România noi suntem reprezentanţii lor. Urmăm procedurile lor privind structura, iar calitatea serviciilor este verificată periodic de Departamentul lor de asigurarea calităţii. În prezent la Audit One suntem 12 angajaţi din care un partener, un manager şi seniori, semi-seniori şi juniori.

Partenerul este responsabil cu calitatea serviciilor prestate, se ocupă de respectarea standardelor profesionale emise de corpurile profesionale cărora aparţinem: Corpul Experţilor Contabili şi Contabililor Autorizaţi, Camera Consultanţilor Fiscali, Camera Auditorilor Financiari din România, Moore Stephens. Partenerul este responsabil şi cu promovarea serviciilor şi brandului Audit One.

– Din ce domenii de activitate fac parte clienţii dumneavoastră? AUDIT ONE oferă consultanţă pentru orice domeniu de activitate sau deţine expertiză pe anumite sectoare?

– Clienţii noştri sunt 90% subsidiare ale companiilor multinaţionale de mărime mijlocie şi activează în domenii diverse precum: piaţa financiară, real estate, comerţ import-export, producţie în industrii precum: alimentară, chimie, panificaţie. Avem clienţi din domeniul construcţii, transporturi, IT, soft, gaze naturale, energie electrică şi suntem pregătiţi să abordăm cu uşurinţă şi alte domenii.

– Ce credeţi că face diferenţa între AUDIT ONE şi alte companii de acelaşi profil care există pe această piaţă?

– Cred cu convingere că piaţa selectează servicii profesionale de obicei cu recomandări şi noi am reuşit datorită acestei valori a noastre. Poate că ceea ce diferenţiază Audit One de ceilalţi competitori este promptitudinea răspunsului nostru la cerinţele clientului. Preferăm să oferim un răspuns direct că nu ne implicăm sau nu putem rezolva decât să-i amânăm până când suntem în măsură să-i oferim serviciul. Dacă oferi cu întârziere o soluţie clientului îţi faci un deserviciu; cu siguranţă vor căuta pe cei care răspund imediat, adică vor veni la Audit One.

– Ce proiecte aveţi pentru viitorul apropiat? Plănuiţi o extindere?

– În planurile noastre prioritare sunt consolidarea poziţiei în piaţă, mărirea numărului de angajaţi şi colaboratori, creşterea valorilor profesionale, revizuirea procedurilor proprii de audit, contabilitate şi revizuirea calităţii.
Unul din cele mai importante proiecte ale noastre este pe cale să se împlinească curând când ne vom muta birourile într-un sediu nou construit de noi cu un credit bancar.

– Anul 2010 este un an destul de problematic pentru majoritatea domeniilor. La ce strategie veţi recurge în acest context pentru cea de-a doua jumătate a anului?

– Noi cred că nu am mers pe acest curent, noi am avut un alt val pe care am mers în perioada de criză, deoarece am avut puţini clienţi cu dificultăţi şi, prin urmare, nu am fost afectaţi nici indirect.

Ca măsură de protecţie am aplicat tactica eficientizării muncii: am achiziţionat şi exploatat softuri performante, am făcut planificari riguroase, am revizuit procedurile de lucru astfel încât să devenim mult mai eficienţi. Am transformat contractele de muncă în contracte de colaboarare cu PFA sau SRL; astfel am realizat o economie la costuri de peste 20%, deoarece munca pe bază de contract de muncă este mult mai scumpă decât colaborarea pe bază de factură.

Echipa Audit One