Seria de întâlniri digitale EventsOnline.ro a fost lansată în luna noiembrie cu webinarul „Marketingul evenimentelor”. Călin Biriș, Marketer, Trainer & Consultant, Online Mastery, și invitat special al întâlnirii, a vorbit despre importanța evenimentelor în marketing, dar și despre cum putem atrage publicul țintă în cadrul lor.
Călin a pus accent pe importanța și beneficiile pe care le pot aduce evenimentele, menționând că acestea sunt printre cele mai puternice acțiuni de marketing: „Cu evenimentele puteți să obțineți notorietate, puteți să creați conexiuni cu audiența, puteți să obțineți leaduri, clienți, comunitate și chiar loializarea comunității. La polul opus, o campanie de Google Ads are scopul de a obține vânzări directe, aici nu obții loializare sau interacțiunie cu clienții existenți, nu creezi o conexiune cu audiența, totul este pur tranzacțional. Astfel, evenimentele sunt cel mai complex instrument de marketing, care poate fi folosit pentru atingerea obiectivelor unui business”.
Invitatul nostru a adăugat că, prin organizarea evenimentelor, se poate crea o bază de date cu potențiali clienți, se poate interacționa cu aceștia și se poate crea o conexiune. „În afara evenimentelor, este foarte greu să faci lucrul acesta. Este greu să vinzi doar printr-o prezentare pe site”.
Călin a vorbit și despre rata de conversie în urma evenimentelor, spunând că aceasta este mult mai mare în urma evenimentelor, decât cea pe care o are un website. „Rata de conversie pe care am remarcat-o eu în urma evenimentelor este de circa 10%. Dacă ai 500 de participanți, 50 ar putea fi deschiși să cumpere ceea ce tu ai de oferit. Evident, aici sunt multe aspecte de care trebuie să ținem cont: oferta trebuie să fie atractivă, participanții trebuie să fie relevanți, să se facă follow up, să existe o comunicare foarte bună înainte, în tipul evenimentului și post eveniment”.
Referitor la cele mai importante elemente pe care trebuie să le luăm în considerare pentru a reuși să organizăm un eveniment de succes, Călin a atras atenția asupra importanței publicului țintă, menționând că totul trebuie să pornească de la client, identitatea și nevoile acestuia.
Pe lângă publicul țință, a mai enumerat câteva elemente cheie, spunând că „odată ce se construiește conceptul, aveți scopul, publicul țintă, urmează crearea identițății (nume, logo, website etc.). Este nevoie de un set up vizual, cât și tehnic sau chiar administrativ, dacă vorbim despre evenimente offline. Ulterior, trebuie să vă gândiți la planul de comunicare, pornind și de această dată, de la publicul țintă și pe ce canale este el prezent”. Călin a subliniat importanța analizei rezultatelor săptămânal, după promovarea evenimentului, pentru a verifica dacă obiectivele proupuse au fost atinse.
Ca un minus în organizarea evenimentelor de marketing, Călin a menționat dificultatea în gestionarea tuturor aspectelor care contribuie la un eveniment reușit. Printre acestea, el a enumerat sala, echipa de filmare, transmisia live și producția pentru materiale grafice. De asemenea, costul unui eveniment este mai ridicat față de alte acțiuni de marketing, „dar, dacă te gândești la rezultatele pe care le vei obține, acesta nu mai pare atât de mare și timpul de realizare al acestuia e mai îndelungat”, a concluzionat acesta.
***
EventsOnline.ro este platforma evenimentelor business și profesionale. Organizatorii își pot posta gratuit evenimentele pe platformă, pentru ca informațiile să ajungă la participanți sau sponsori. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele de interes.
Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsOnline, aici, și poți primi alerte săptămânale cu evenimente din domeniul care te interesează.
Dacă vrei să publici evenimentele tale, fă-ți un cont gratuit aici.