Primaria Capitalei amana cu cativa ani instituirea tarifului pentru tranzitarea centrului orasului, dar are in vedere alte masuri, cum ar fi obligarea celor veniti din provincie sa lase masinile la intrarea in oras si mutarea la periferie a depourilor RATB.
„Constat ca s-a creat o adevarata psihoza cu buvinieta. Poate, la un moment dat, va fi necesar sa introducem si aceasta taxa, daca cei carora le vom oferi alternative pentru trafic nu le vor respecta. Nu este, in momentul de fata, o prioritate in rezolvarea traficului din Bucuresti aceasta taxa, dar este o solutie”, a afirmat primarul general Adriean Videanu.

Videanu s-a aratat deranjat de materialele aparute in presa pe tema buvinietei, el acuzand mass-media ca nu se documenteaza suficient. „Cu totii resimtim problema de trafic din centrul Bucurestiului. Cum am gasit o solutie, evident, ea este imediat contestata. Sta in mintea omului sa existe aceasta atitutidne. Introducerea buvinietei, in momentul de fata, pana ce nu municipalitatea nu ofera alternative, nu este oportuna, dar introducerea se justifica la momentul potrivit”, a adaugat primarul.

Intrebat in cat timp vor avea bucurestenii alternative de trafic, Videanu a raspuns: „In urmatorii doi-trei ani vom avea alternative de trafic. Poate atunci vom introduce aceasta taxa”. Una din masurile de descongestionare a traficului ar fi, potrivit edilului general, restrictionarea accesului in Bucuresti a masinilor care tranziteaza orasul. „Vom construi parcari, la intrarile in oras, pentru cei care tranziteaza Bucurestiul. Aceste persoane vor putea sa isi lase masinile in siguranta in aceste parcari si vor putea utiliza mijloacele de transport in comun pentru a ajunge in oras, sa-si rezolve problemele”, a explicat Videanu.

Masura ar urma – potrivit lui Videanu – sa duca la reducerea numarului de masini care ar tranzita centrul Bucurestiului, unde se afla majoritatea institutiilor statului „cautate” de provinciali. O alta masura de descongestionare a traficului ar fi desfiintarea depourilor RATB din centrul orasului si mutarea lor la periferia Capitalei. „Scoaterea depourilor RATB catre periferia Bucurestiului, in zona arterelor principale de penetratie si, atasat acestor depouri, constructia acelor parcari unde pot fi lasate masinile celor care vin din afara orasului sint solutii pe care municipalitatea le are in vedere”, a mai spus Videanu.