Bugetul judeţului Argeş va fi adoptat după clarificarea situaţiei arieratelor

Bugetul judeţului Argeş va fi adoptat în jurul datei de 20 martie, după clarificarea situaţiei arieratelor pe care le au administraţiile locale, spitalele şi unităţile de învăţământ, a anunţat miercuri vicepreşedintele Consiliului Judeţean, Florin Tecău.

“Până pe 20 martie trebuie să avem clarificate toate problemele legate de buget. (…) Înainte de repartizarea banilor, prioritar este să se achite arieratele pentru lucrările efectuate la nivelul localităţilor. Până nu se achită, nu pot fi repartizaţi bani pentru alte lucrări, a declarat Tecău. Conducerea CJ Argeş va avea în aceste zile întâlniri cu primarii şi reprezentanţii administraţiilor financiare, dar şi cu managerii spitalelor şi directorii unităţilor de învăţământ, pentru a afla care este situaţia la zi în privinţa datoriilor”, a precizat vicepreşedintele CJ.
Bugetul de venituri şi cheltuieli al judeţului se va situa în acest an la un nivel apropiat celui din 2012, conform unui memorandum care a fost prezentat în ultima şedinţă ordinară a CJ Argeş, desfăşurată pe 28 februarie.

“Având în vedere prevederile Legii nr.5/2013, legea bugetului de stat pe anul 2013, analizând sursele de venituri, se constată ca acestea se situează în jurul nivelului alocat în anul 2012, atât mijloacele de echilibrare la nivel de judeţ, cât şi cele aferente activităţii proprii”, se arată în document.

Conform calculelor estimative, nivelul total al bugetului judeţului Argeş va fi de 587 de milioane de lei, din care 176 de milioane de lei pentru activitatea proprie şi 410 milioane de lei pentru consiliile locale.
Cea mai mare parte a veniturilor, respectiv 422 de milioane de lei, ar urma să provină din sumele defalcate din TVA. Cotele defalcate din impozitul pe venit pentru echilibrare ar urma să contribuie la bugetul judeţului cu 102 milioane de lei, iar cotele şi sumele defalcate din impozitul pe venit cu 62 de milioane de lei.
La capitolul cheltuieli, ce mai mare sumă, peste 260 de milioane de lei, va fi alocată consiliilor locale pentru finanţarea de bază a învăţământului.

În privinţa investiţiilor, memorandumul precizează că sumele prevăzute pentru proiectele cu finanţare din fonduri externe nerambursabile nu pot fi diminuate. Se menţionează, de asemenea, “interzicerea efectuării şi aprobării de redistribuiri de credite bugetare sau de credite de angajament neutilizate de la obiectivele de investiţii în continuare, respectiv de la obiectivele de investiţii noi, pentru alte cheltuieli de investiţii cuprinse în programe de investiţii publice, cu excepţia proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile preaderare/postaderare şi din fonduri rambursabile”. AGERPRES