Introducerea în trafic a celor 60 de autobuze electrice fabricate în Cehia a însemnat, pentru municipiul Braşov, o reducere de aproximativ 4.400 de tone de dioxid de carbon, dar şi de importante cantităţi de oxizi de azot, monoxid de carbon şi hidrocarburi, contribuind la reducerea poluării, se arată într-un comunicat remis, luni, de Primăria Braşov.

Conform sursei citate, pe lângă dioxidul de carbon, s-au înregistrat reduceri de 98 de tone de oxizi de azot (NOx), 41 de tone de monoxid de carbon, 13 tone de hidrocarburi şi 2 tone de particule (PM 2,5; PM 10 etc.).

Astăzi, transportul electric în municipiul nostru marchează o nouă bornă: 3 milioane de kilometri făcuţi de cele 60 de autobuze electrice SOR, achiziţionate din fonduri nerambursabile, 3 milioane de kilometri în transportul public braşovean care în termeni de calitate a aerului se transpun în 4.400 de tone de dioxid de carbon reduse, două tone de pulberi în suspensie – praful care ne creează atâtea probleme şi cu infringementul – şi 98 de tone de oxizi de azot. Săptămâna trecută am depus o solicitare de finanţare prin PNRR pentru achiziţia altor 23 de autobuze electrice. Totodată, de luna viitoare sperăm să ajungă la Braşov şi primele autobuze electrice de 18 metri, (…) achiziţionate de Ministerul Dezvoltării în parteneriat cu Municipalitatea. Braşovul arată din ce în ce mai bine din punctul de vedere al transportului public„, a precizat primarul Allen Coliban, conform sursei citate.

În prezent, pe liniile din municipiul Braşov sunt în circulaţie 60 de autobuze electrice SOR produse în Cehia – 52 vehicule de 12 metri, 8 vehicule de 10 metri. Acestea au fost achiziţionate cu fonduri europene în ultimii trei ani. Pe liniile de transport public din municipiile circulă şi mai multe zeci de troleibuze, iar Braşovul este primul mare oraş din România care şi-a propus să aibă numai transport public 100% electric, nepoluant. AGERPRES