Referendumul local de la Codlea, din 29 septembrie, va costa aproximativ 150.000 de lei de la buget, susţine primarul Mihai Cîmpeanu, dar suma reprezintă „costul democraţiei”, deoarece locuitorii oraşului trebuie să se pronunţe dacă doresc sau nu ca municipalitatea să se îndatoreze pentru construcţia unei centuri ocolitoare.

Acest împrumut este necesar deoarece Codlea nu are o populaţie suficientă numeric să acceseze bani europeni pentru un astfel de proiect iar de la nivel guvernamental există planuri pentru viitoarea autostradă, legat de care însă „până în 2025 vorbim tot numai de studii”.

„Atunci când vorbim de o sumă importantă – şi aici vorbim de aproximativ 75 de milioane de lei – trebuie să întrebi populaţia dacă vrea să se împrumute, mai ales că avem atâtea exemple negative de împrumuturi la nivel local şi central. Dacă mă întrebaţi pe mine, şi guvernul ar trebui să fie obligat să întrebe populaţia de fiecare dată când face câte un împrumut privind o sumă mai mare”, a declarat pentru AGERPRES Mihai Cîmpeanu.

Potrivit acestuia, în ipoteza în care municipalitatea ar contracta un credit de 75 milioane de lei, pe o perioadă de 15 ani, gradul de îndatorare a acesteia ar creşte de la 0 la 20% şi investiţia ar putea fi recuperată uşor prin câteva noi investiţii, „făbricuţe”, care ar putea fi atrase de-a lungul viitoarei centuri ocolitoare.

„Din 2008 vorbim de această centură şi de autostradă. Din 2008, s-au făcut numai studii de fezabilitate, pe care s-au cheltuit bani şi nu se vede nimic. Acest drum ar însemna nu doar scoaterea traficului greu în afara oraşului, ci şi o dezvoltare economică pentru oraş. În prezent, avem 4 kilometri pe care se desfăşoară acest trafic greu în interiorul oraşului, cu case de-o parte şi de alta, în care oamenii suferă, nu pot dormi şi care riscă să se surpe. Această investiţie se va plăti singură dacă de-a lungul ei vor apărea vreo cinci făbricuţe, cu câte 300 de angajaţi”, a afirmat Cîmpeanu.

El a precizat că, odată cu noi investiţii, şi taxele şi impozitele locale ar putea scădea, deoarece partea cea mai importantă din bugetul local vine din cota de impozite pe salarii.

„Dacă se va face acest împrumut, nu vor creşte taxele şi impozitele locale. Dimpotrivă, dacă am avea mai mulţi salariaţi, ar putea chiar scădea”, a menţionat edilul din Codlea.

Potrivit studiului de fezabilitate, aprobat de Consiliul Local, ocolitoarea ar trebui să aibă 6 km şi ar scoate traficul greu din Codlea, de la intrarea dinspre Braşov până la ieşirea spre Făgăraş. AGERPRES