Prefectul judeţului Bacău, Claudiu Octavian Şerban, a avut o întâlnire de lucru cu primarii unităţilor administrativ-teritoriale băcăuane ce a vizat „verificarea corectitudinii întocmirii listelor electorale permanente, în vederea actualizării acestora la data de 29 iulie 2012, conform solicitărilor Ministerului Administraţiei şi Internelor”, a declarat, luni, Sorin Ailenei, consilier la Cancelaria Prefecturii.

Potrivit acestuia, la şedinţa la care au mai fost prezenţi subprefectul Constantin Dorian Pocovnicu, preşedintele Consiliului Judeţean, Dragoş Benea, precum şi reprezentanţi ai Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea şi Evidenţa Paşapoartelor Simple, ai Biroului Judeţean de Administrare a Bazelor de Date, ai Direcţiei Judeţene de Evidenţa Persoanelor, ai Serviciului pentru Imigrări Bacău, ai Autorităţii Electorale Permanente şi ai Serviciilor Publice Comunitare Locale pentru Evidenţa Persoanelor „au fost prezentate modalităţile de lucru pentru a fi identificate cazurile de neoperare a înregistrărilor potrivit modificărilor obligatorii impuse de aplicarea prevederilor legale pentru 9 categorii de persoane: decedate, cele care şi-au pierdut dreptul de a vota, cele care au obţinut statutul de cetăţean român cu domiciliul în străinătate, cele care au pierdut cetăţenia română, cele al căror act de identitate a expirat şi nu a fost reînnoit ori cele care şi-au schimbat domiciliul fără a fi radiate din lista localităţii reşedinţei anterioare, cele care se identifică la un domiciliu într-un număr ce nu se corelează cu suprafaţa locuibilă şi numărul de camere ale imobilului, cele care şi-au schimbat numele prin căsătorie, divorţ ori pe cale administrativă, precum, şi persoanele cu reşedinţa/domiciliul în străinătate”.

Toate operaţiunile fixate se vor desfăşura până la 24 august, urmând ca „datele centralizate la nivel judeţean să fie încheiate până pe 27 august 2012”, a mai precizat consilierul Prefecturii Bacău. AGERPRES