“Avem competente in cel mai mare numar de servicii telecom si folosim acest avantaj competitiv pentru crearea de solutii flexibile si personalizate pentru clientii si partenerii nostri Business”

patrascu_roxana.jpgDeclara Roxana Patrascu, Director de Dezvoltare al MEDIA SAT Romania, in cadrul unui interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica.

Aceasta detaliaza noutatile existente in oferta de servicii si solutii a companiei, complexitatea recent lansatului serviciu Alonia si directiile de dezvoltare pe care se va axa MEDIA SAT in viitorul apropiat.

– Cu o experienta de aproape 12 ani pe piata romaneasca a telecomunicatiilor, MEDIA SAT a reusit sa se impuna pe o pozitie importanta, gratie parteneriatelor strategice si a infrastructurii proprii. Spuneti-ne, va rog, care sunt cei mai importanti parteneri ai MEDIA SAT.

– Intr-adevar, am avut intotdeauna o politica deschisa si flexibila in relatia cu ceilalti jucatori din piata si acest lucru ne da posibilitatea sa furnizam clientilor nostri solutiile optime pentru ei si sa livram servicii nu numai in Bucuresti si imprejurimi, unde suntem prezenti cu infrastructura proprie, ci si in national, prin subcontractarea infrastructurii cele mai potrivite pe plan local. Nu am sa va dau o lista a partenerilor pentru ca imi este mai greu sa va spun cu cine nu avem parteneriate dintre operatorii importanti din piata, de fapt nu prea gasesc nici un nume.

– Care sunt serviciile si solutiile propuse de MEDIA SAT potentialilor si actualilor sai clienti ?

– MEDIA SAT are un portofoliu foarte diversificat de servicii in domeniul telecomunicatiilor. Acestea sunt, in ordinea furnizarii de la lansarea societatii in 1997, Serviciile de acces dedicat la Internet, Broadcasting-ul pe Satelit pentru canale TV si radio, Serviciile alternative de Telefonie Fixa, Serviciile Call Center si platformele Computer Telephony, Serviciile de Telefonie si SMS Premium Rate, Serviciile Mobile Marketing si Mobile Payment si, lansate recent – in 1 Decembrie 2008, Serviciile Messenger Alonia.

– Alonia este un serviciu interesant pe care il puneti la dispozitia beneficiarilor dumneavoastra. Intrucat reprezinta o solutie noua in peisajul telecomunicatiilor, spuneti-ne, va rog, ce reprezinta de fapt acest serviciu, cui se adreseaza el si de ce acoperire dispune?

– Alonia este primul Messenger Romanesc, un serviciu complet de comunicare on-line care se adreseaza tuturor romanilor, de pretutindeni. Alonia inseamna comunicare gratuita PC la PC – voce, video, text, date – si comunicare la cele mai bune tarife catre telefoanele fixe si mobile din Romania si strainatate.

Cu Alonia, utilizatorii nostri beneficiaza de puterea Internet-ului de a uni oamenii, serviciul fiind disponibil oricui are acces la INTERNET. Te vezi si te auzi cu prietenii din toata lumea, ii poti suna pe telefoanele lor si ei te pot suna pe tine de pe telefoanele lor la tarife ca si cum ai fi acasa, oriunde te-ai afla in lume.

Din Alonia poti suna in retelele de telefonie de la sub 1 eurocent/minut catre Romania fix si sub 6 eurocenti/minut catre Romania mobil, iar pe international se vorbeste de la 2 eurocenti/minut catre telefoanele fixe din tari precum Spania, Italia, SUA, Canada si Franta. In plus, Telefonia in Alonia se face pe SIP, cel mai raspandit protocol VoIP (Voice over Internet Protocol), astfel ca utilizatorii Alonia pot beneficia de servicii folosind orice telefon sau device compatibil VoIP – SIP.

– Ce fel de domenii constituie target-ul Media Sat? Va orientati cu precadere spre zona business sau aveti colaborari si cu institutii din sectorul public?

– Traditional MEDIA SAT este un furnizor de servicii de telecom Business-to-Business iar clientii nostri sunt peste 95% din sectorul privat. Avem totusi si colaborari cu institutii publice, atat ca utilizatori ai serviciilor noastre de INTERNET si Telefonie cat si ca parteneri in diverse proiecte. Dintre parteneriate mentionez cartelele pre-platite pentru telefonie internationala SUNCARD, in colaborare cu Posta Romana precum si noul proiect pilot cu Politia Capitalei pentru comunicarea gratuita intre institutiile statului si contribuabili prin intermediul Messenger-ului Alonia.

Acesta din urma este un proiect de suflet pentru noi, el ilustrand angajamentul MEDIA SAT de a contribui activ la Dezvoltarea Societatii Romanesti. Avem convingerea ca Alonia poate ajuta foarte mult la eficientizarea comunicarii in Societate, chat-ul fiind o metoda moderna, comoda, prietenoasa si gratuita de a raspunde la nevoile de informare ale contribuabililor.

In plus, Chat-ul da posibilitatea unui singur operator sa raspunda la mai multe solicitari in paralel (spre deosebire de telefon) si reduce timpul de servire prin folosirea raspunsurilor standard copiate si inserate si a fisierelor cu formulare si cereri tipizate trimise prin Alonia.
Speram ca si alte Institutii Publice vor urma exemplul Politiei Capitalei in adoptarea acestei noi modalitati de comunicare.

– Piata telecomunicatiilor din Romania este caracterizata de o concurenta acerba intre cei mai puternici jucatori. Care sunt companiile cu care concurati pe piata interna? Prin ce se diferentiaza MEDIA SAT de celelalte companii de acest gen?

– MEDIA SAT este in principal jucator pe piata de telecom Business-to-Business. Concurentii nostrii directi sunt companii precum GTS, Euroweb, Dialtelecom si Ines. MEDIA SAT se diferentiaza de ceilalti operatori in primul rand prin diversitatea serviciilor pe care le oferim. Avem competente in cel mai mare numar de servicii telecom si folosim acest avantaj competitiv pentru crearea de solutii flexibile si personalizate pentru clientii si partenerii nostri Business.

– Cu ce cifra de afaceri ati incheiat anul trecut si ce perspective aveti pentru finalul acestui an? Sunteti de parere ca veniturile companiei vor fi afectate de criza financiara?

– MEDIA SAT a avut o cifra de afaceri de 7,6 milioane EUR in 2008, cu un profit net de 7% iar anul acesta estimam o crestere de 5%, ajungand la aproape 8 milioane EUR, pastrand aceiasi rata a profitului net.

Per ansamblul afacerii, criza nu a reusit sa aiba un impact semnificativ, in principal datorita numarului mare de segmente pe care le acoperim in Telecom. Este adevarat totusi ca anumite activitati au avut rezultate sub asteptari – vorbim aici in special de INTERNET si Telefonie – dar, in contrapartida, am inregistrat si cresteri importante mult peste buget ale anumitor segmente – in special la serviciile Premium Rate si Mobile Payment.

– Ce proiecte importante exista in planul de dezvoltare strategica a MEDIA SAT, pentru anul urmator? Ce obiective va propuneti, din acest punct de vedere?

– Anul 2010 va fi un an de consolidare si de exploatare a potentialului de business pe fiecare din segmentele pe care activam si, de asemenea, de exploatare a sinergiilor intre aceste activitati. Fara discutie, MEDIA SAT evalueaza continuu si toate oportunitatile care apar pe piata telecomunicatiilor. Ca sa dau doar un exemplu, suntem deosebit de interesati de procesul de eliberare si scoaterea la licitatie a frecventei de 2,5GHz, proces anuntat de catre MCSI si ANCOM si solicitat de Uniunea Europeana.

Credem ca aceasta oportunitate poate impulsiona major penetrarea serviciilor Broadband pe piata Romanesca, ajutand semnificativ la cresterea productivitatii si eficientei muncii noastre de zi cu zi si urmarim orice actiune desfasurata de autoritati in acest sens.

mediasat.jpg