Primăria municipiului efectuează zilele acestea ultimele teste ale aplicaţiei Tulcea City Report, prin care contribuabilii nemulţumiţi de administraţia publică locală vor putea transmite în timp real persoanelor responsabile problemele cu care se confruntă, a declarat presei primarul Ştefan Ilie, la finalul şedinţei Consiliului Local.

Aplicaţia va fi gratuită, va putea fi accesată de pe orice tip de telefon, are drept obiectiv îmbunătăţirea comunicării dintre autoritate şi contribuabili şi îi va ajuta pe angajaţii administraţiei să răspundă petenţilor, dar şi să prioritizeze problemele oraşului.

„Fiecare cetăţean va putea să reclame situaţiile cu care se confruntă, iar acestea vor fi rezolvate. (…) Instalarea aplicaţiei este gratuită, intri, iar apoi te duci la problemă, faci o fotografie, o descrii, identifici strada, introduci datele tale şi transmiţi petiţia. (…) Avem un operator care transmite petiţiile tuturor instituţiilor implicate şi apoi răspunde contribuabililor”, a afirmat primarul Ştefan Ilie. El a adăugat că aplicaţia a costat 18.000 de lei.

În acelaşi timp, persoanele vârstnice care nu folosesc sau nu deţin telefoane inteligente se vor putea adresa unor reprezentanţi zonali ai Primăriei Tulcea, care vor prelua problemele acestora şi le vor transmite spre rezolvare autorităţii locale.

„Pentru bunica dumneavoastră, ne-am gândit că este foarte important să avem un reprezentant al zonei în care locuieşte, unul ales o dată la şase luni sau la trei luni, care să trimită depeşa bunicii autorităţii. Vom avea şi un telefon verde, astfel încât petiţia va ajunge la acelaşi operator al aplicaţiei. Am promis acest lucru în campanie, sunt convins că pandemia ne-a ajutat şi cred că bunica dvs va reuşi să folosească această aplicaţie mai repede decât şi-ar fi închipuit”, a precizat primarul Ilie.

Aplicaţia Tulcea City Report funcţionează în prezent doar în sistem Android pe telefoanele unui singur producător, iar autoritatea locală a precizat că va anunţa pe site-ul propriu când va fi funcţională pe orice telefon. AGERPRES