Agentia Nationala a Functionarilor Publici are noi atributii

In conformitate cu actele normative care reglementeaza reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, Agentia Nationala a Functionarilor Publici se reorganizeaza potrivit HG nr. 1373/ 2009.

Astfel, ANFP pe langa asigurarea aplicarii strategiilor si a Programului de guvernare in domeniul managementului functiei publice si al functionarilor publici, capata atributii si in domeniul formarii profesionale a personalului din administratia publica.

Modalitatile de reorganizare privesc desfiintarea prin comasare prin absorbtie a Institutului National de Administratie prin preluarea activitatii de catre o directie noua in cadrul ANFP si desfiintarea centrelor regionale de formare continua pentru administratia publica locala.

In subordinea ANFP se organizeaza si functioneaza centrele regionale de formare continua pentru administratia publica locala, ca institutii publice cu personalitate juridica. Cele 8 centre regionale (Bucuresti, Craiova, Calarasi, Iasi, Cluj-Napoca, Sibiu, Constanta, Timisoara) se organizeaza la nivel de directie, fiind conduse de catre un director, angajat prin concurs in conditiile legii. ANFP va coordona metodologic si va controla ierarhic activitatea acestor centre.

Activitatea acestor centre regionale se va orienta asupra urmatoarelor aspecte:

– organizarea de programe de perfectionare de pana la 90 de zile, pentru categoriile de personal prevazute prin HG nr. 1373/ 2009 (functionari publici, personal contractual, alesi locali, precum si pentru alte categorii de persoane interesate) in domeniul administratiei publice. Atestarea absolvirii acestor programe se va face prin acordarea de certificate;

– organizarea de conferinte, seminarii pe teme de interes major pentru administratia publica locala;

– elaborarea de studii, proiecte si publicatii specifice;

– dezvoltarea relatiilor de colaborare cu alte institutii similare, din tara si strainatate.

Agentia Nationala a Functionarilor Publici isi reafirma suportul si implicarea in dezvoltarea unui corp profesionist de functionari publici prin implementarea unor strategii de formare eficiente la nivel central si local, ca parghii ale procesului de dezvoltare continua a administratiei publice din Romania.

„Asa cum am afirmat si cu alte ocazii, trebuie sa acordam o atentie deosebita formarii profesionale in administratia publica prin aplicarea exemplelor de buna practica, schimbul de experienta si nu in ultimul rand printr-o buna colaborare intre toti factorii implicati in procesul de eficientizare a serviciilor publice in scopul cresterii calitatii acestuia”, a precizat presedintele ANFP, Andras Szakal.