Administraţia timişeană a declanşat procedurile prin care va crea şi va promova ulterior brandul economic al judeţului, unor mărci mai vechi şi consacrate deja urmând să li se adauge altele noi. „S-a votat demararea procedurii (în plenul Consiliului Judeţean Timiş din luna martie, n.r.) prin care se va crea şi promova ulterior brandul economic al judeţului Timiş. Este nevoie de un studiu sociologic profesionist, care să exploateze atuurile pe care le are judeţul Timiş din punct de vedere economic”, a declarat consilierul judeţean Marian Constantin Vasile (PNL), iniţiatorul proiectului.

Potrivit acestuia, realizarea studiului sociologic şi o etapă iniţială din proiect necesită 40 000 de euro, care vor veni din bugetul judeţului, la rectificarea din iunie sau iulie. „Eu am solicitat ca odată cu aprobarea proiectului să se aloce şi suma necesară studiului şi unei prime etape din proiect. Nu a fost prinsă suma în bugetul rectificat votat în şedinţa de plen de miercuri, aşa că va rămâne alocarea pentru rectificarea din iunie-iunie”, a precizat Vasile.

În opinia sa, până la sfârşitul anului ar trebui să se finalizeze cercetarea sociologică, iar în anul 2017 să înceapă primii paşi în sensul promovării efective a brandului, sigla, sloganurile, strategia de promovare efectivă, care poate dura doi-trei ani, în funcţie de anvergura dorită, respectiv, doar în Europa sau şi pe alte continente.

Marian Constantin Vasile consideră că unele elemente de identitate economică trebuie reevaluate, iar altele trebuie re-întărite, astfel încât judeţul să fie identificat foarte bine pe harta europeană, din punctul de vedere al posibilităţilor de a atrage investiţii şi totodată, de a face afaceri cu alte regiuni din UE, eventual, şi din Asia. „Un brand înseamnă mult mai mult, începe cu un logo, care trebuie să se bazeze pe doi-trei piloni de identitate, care ulterior să fie promovaţi peste tot în lume, astfel încât să atragem elementele pozitive dorite. Logo-ul este ‘Primul pas”, a spus Constantin Vasile.

Ulterior vor fi contractate serviciile pentru a avea acest studiu vizavi de brand, care elemente trebuie să întărite, modificate şi apoi valorificate. După această etapă, vor urma o serie de acţiuni în teren, pentru că brandul va trebui să apară pe absolut toate proiectele şi iniţiativele Consiliului Judeţean (CJ) Timiş, astfel încât peste ani, Timişul să fie identificat din punct de vedere economic, ca judeţ, cu acest brand.

Marian Constantin Vasile evită să pronunţe acum nume de branduri, pentru a nu influenţa studiul sociologic. „Nu vreau să mă exprim, ca să nu influenţez. Mie mi s-ar părea, de exemplu, că rata şomajului mică este un lucru pozitiv, dar investitorilor li s-ar putea părea un lucru negativ”, a conchis Vasile. AGERPRES