Reprezentanți ai autorităților locale, mediului de afaceri și ai presei au participat pe 30 iunie la lansarea pachetului de identitate vizuală cu logo-ul municipiului Galați, pentru care primăria a alocat suma de 38.000 lei, în cadrul proiectului „Branding și identitate vizuală a municipiului Galați”.
Logo-ul municipiului Galați a fost realizat în urma stilizării unor elemente arhitecturale, dar și a unor simboluri reprezentând doi pești, crucea Sf. Andrei, ocrotitorul spiritual al urbei de la Dunăre, o elice navală și imaginea unui vapor pe Dunăre.
De asemenea, a fost prezentat și un manual de brand care cuprinde un set de reguli de utilizare a elementelor de identitate vizuală a unui brand, câteva exemple de simboluri vizuale care pot fi create utilizând geometria logo-ului și care precizează că este nevoie de o strategie de branding a municipiului Galați.
„Municipiul Galați are un motiv întemeiat pentru a-și îmbunătăți imaginea atât pe plan regional, național cât și internațional, un potențial enorm de dezvoltat pentru întărirea poziției, resursele și suportul necesare pentru implicarea într-un management de branding, însă trebuie să devină o viziune comună a tuturor actorilor regionali, care numai implicați solidar pot da viață unei identități puternice a municipiului Galați”, se spune în manual.
În cadrul noului pachet de identitate vizuală cu logo-ul municipiului Galați, primăria va avea un nou site disponibil atât în varianta desktop, cât și pentru telefoanele mobile. „De acum înainte, se vor face aplicații pentru diverse tipuri de evenimente pentru a putea fi folosite pe viitor. Urmează o etapă de mentenanță în care vom încerca să susținem Primăria în tot ce ține de inițiativele de aplicare a acestui brand. Noi mai avem un manual cu o strategie de promovare. Se va discuta inclusiv pe acțiuni concrete”, a declarat Iulia Borș, designer web în cadrul firmei care a conceput logo-ul municipiului Galați.
Primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, a declarat recent că orașul are nevoie de branding și identitate vizuală. „Trebuie să înțelegeți următorul lucru, un oraș e ca un produs, vrei să îl livrezi, vrei să îl promovezi. Ca orice produs trebuie promovat, oriunde te duci, credeți-mă. Baia Mare are o identitate vizuală, Alba Iulia are o identitate vizuală, Clujul, Timișoara, Sibiul — toți au identitate vizuală, ce înseamnă asta? Că vine un băiat mai deștept decât toți de prin primărie care îți spune așa — prietene, ca să poți să contezi și tu pe piață sau cineva să se uite la tine trebuie să faci aia, aia, sub forma asta. Ce țineți minte? Coca-cola de ce și-a făcut un brand? De ce și-a făcut un slogan? Pentru că rămâne în mintea oamenilor, așa e cunoscut. De ce avem emblemă la Galați? Se putea și fără emblemă? Se putea, cred”, a spus Pucheanu. AGERPRES