A aparut LF-Ch, primul automobil compact din istoria Lexus

lexus_lf_ch_mic.jpgLexus lanseaza in premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt conceptul LF-Ch, care ilustreaza modul in care compania se raporteaza la piata europeana de inalta competitivitate a segmentului automobilelor compacte de clasa premium.

Pana in anul 2010, segmentul autoturismelor compacte se va dezvolta in ritm alert si va ajunge sa reprezinte cea mai mare parte a pietei automobilelor clasei premium. Fara a face compromisuri in privinta rafinamentului sau a placerii condusului, conceptul LF-Ch combina dimensiunile compacte ale caroseriei cu 5 usi cu tehnologia propulsiei hibride si nivelul scazut al emisiilor, pentru a raspunde cerintelor exigente ale clientilor segmentului automobilelor compacte de clasa premium.

Noul concept LF-Ch reprezinta evolutia conceptului de design L-finesse. Designul habitaclului se caracterizeaza prin eleganta, redata de calitatea materialelor folosite – piele, aluminiu si lemn, toate de culoare inchisa.

In premiera, conceptul de caroserie cu 5 usi dispune de clapete plasate pe volan ale schimbatorului de viteze. Sistemul de control Lexus Remote Touch, prezentat in premiera la RX 450h, reduce nivelul de distragere a atentiei exercitat de indicatoarele de bord. Pasagerii din spate ai acestui model beneficiaza de statii de docare iPhone.

Alaturi de ecartamentul si ampatamentul marite si de pozitia joasa a centrului de greutate, tehnologia sofisticata a sistemului de propulsie a modelului LF-Ch, integral hibrida (full-hybrid), este proiectata pentru a asigura satisfacerea totala a nivelului de performanta asteptat de clientii segmentului automobilelor premium compacte cu 5 usi, reducand in acelasi timp consumul de carburant, precum si nivelul emisiilor de CO2 si NOx. Avand o raza de actiune limitata de nivelul de incarcare al bateriei electrice, sistemul Lexus Hybrid Drive poate functiona in modul EV, integral electric, ce permite deplasarea silentioasa si ecologica in mediul urban.

Gama LS revizuita

Salonul Auto de la Frankfurt prezinta, de asemenea in premiera mondiala, gama LS revizuita, ce incorporeaza imbunatatiri ale designului interior si exterior, scaune redesenate, echipamente de ultima generatie si caracteristici sensibil imbunatatite ale dinamicii condusului.

Unicul automobil cu propulsie integral hibrida din clasa autoturismelor premium de lux, modelul Lexus LS 600h poate fi identificat imediat drept nava amiral a gamei, datorita numeroaselor imbunatatiri aduse la nivelulul designului general al masinii, al dotarilor si la sistemul Lexus Hybrid Drive. Reproiectarea propulsorului V8 de 5.0 litri al sistemului hibrid face posibila incadrarea modelului in severele norme de poluare EURO V. In conjunctie cu indicatorul integrat in noul panou digital color al instrumentelor de bord, stilul de condus ECO asigura un mod de functionare modificat, neliniar al acceleratiei si al functionarii sistemului de climatizare, pentru a maximiza eficienta energetica a vehiculului.

Pentru cresterea potentialului dinamic al navei amiral al marcii, modelul LS 600h dispune acum de un tren anterior echipat cu discuri de frana ventilate de 380 mm, proiectate de Brembo SpA, ce sporesc performantele dinamice ale acestuia.

Cu un design revizuit al caroseriei, modelul LS 460 dispune de un motor V8 de 4.6 litri imbunatatit pentru a se incadra in normele de poluare EURO V. Un nou mod ECO Drive incorporeaza un indicator de condus ecologic, Eco Driving, si un indicator Eco Drive Range pentru a permite posesorilor modelului sofatul intr-unul dintre cele mai ecologice si economice moduri posibile.
Sistemul optional de suspensie pneumatica a fost revizuit pentru a imbunatati calitatile dinamice ale modelului LS 460. Software-ul sistemului de Suspensie Adaptiva Variabila – AVS, ce gestioneaza ruliul vehiculului, a fost imbunatatit, pentru un mai bun raspuns in timpul manevrelor de intoarcere.

Gama IS revizuita

Gama IS beneficiaza de sisteme de navigatie si audio imbunatatite, de un nou pachet F-Sport; modelul sportiv IS F de inalta performanta contine imbunatatiri, fiind echipat acum standard cu diferential cu alunecare limitata (LSD).

Pachetul F-Sport este disponibil pentru variantele IS echipate cu propulsoare diesel sau pe benzina, cu transmisii automate. Caracteristicile de design exterior includ un spoiler spate si jante exclusive de 18″, precum si o grila a radiatorului preluata de la modelul IS F. Alte elemente preluate de la modelul super sport IS F sunt scaunele, volanul si levierul transmisiei automate.

Modelul IS F ofera imbunatatiri substantiale ale tractiunii si stabilitatii in timpul manevrelor de viraj la viteze ridicate, ca urmare a instalarii unui diferential Torsen cu alunecare limitata. La testele de performanta efectuate pe Circuitul International Fuji, modelul IS F echipat cu diferential Torsen LSD a obtinut un timp mai bun cu doua secunde pe tur in comparatie cu modelul echipat cu diferential deschis, conventional.

Gama GS revizuita

Modelul GS prezinta sisteme audio si de navigatie imbunatatite, cresterea nivelului de siguranta, precum si noi culori ale caroseriei si interiorului. Caracteristicile de design specifice variantei hibrid a gamei GS, GS 450h, includ restilizarea grilei frontale, modificarea blocurilor de lumini posterioare si noul design al jantelor din aliaj de 18″.

Noul sistem de navigatie Lexus HDD este disponibil acum pentru intreaga gama. Acesta dispune de un puternic hard-disk cu o capacitate de 40 Gb HDD si cuprinde informatii referitoare la intreaga Europa. Noul sistem dispune de un o harta 3-D, de imbunatatiri aduse sistemului de recunoastere vocala si de un meniu de operare in 14 limbi (cu patru limbi nou introduse), incluzand si caractere chirilice.

De asemenea, disponibila pentru intreaga gama este si noua generatie a sistemelor audio premium Lexus, Mark Levinson®, care dispune de potential DAB. Acestea ofera atat conectivitate USB si prin mufa audio standard pentru controlul deplin al dispozitivelor digitale precum iPod, cat si conectivitate Bluetooth pentru telefoanele mobile, cu functionalitate de streaming audio.

In plus, beneficiind de avantajele oferite de hard-disk-ul sistemului de navigatie, sistemele audio Mark Levinson® dispun de facilitatea ‘Sound Library’, ce foloseste tehnologia Compact Disc Data Base pentru a putea transfera si stoca fisiere audio in limita a 2000 de piese sau a 10 Gb.

Conceptul LF-Ch

Lexus lanseaza in premiera mondiala la Salonul Auto de la Frankfurt conceptul LF-Ch, care ilustreaza modul in care compania se raporteaza la piata europeana de inalta competitivitate a segmentului automobilelor compacte de clasa premium.

Noul concept LF-Ch reprezinta o exceptionala evolutie a filosofiei de design
L-finesse, proprie marcii. Acest revolutionar concept de design isi are radacinile in cultura japoneza si se remarca in fiecare aspect al noului concept

Cu o noua grila frontala, mai agresiva, plasata deasupra unei bare de protectie pronuntate, cu priza de aer, partea frontala a modelului LF-Ch exprima un echilibru perfect intre precizie si putere. Aripile fata sunt aerodinamice si se revarsa deasupra barei de protectie pentru a crea prize de aer necesare racirii discurilor de frana, contribuind totodata la intarirea posturii ce sugereaza agilitate si stabilitatea la viteze ridicate.

Din profil, se evidentiaza parbrizul inclinat abrupt, plafonul prelungit si stalpii B de culoare inchisa, care se combina cu manerele portierelor spate integrate in ramele compacte a geamului lateral. Toate acestea confera acestui model aspectul unui coupe sportiv, dominat de eleganta.

In zona posterioara, muchia rafinata si prelungita, a plafonului surplombeaza luneta pentru a crea un spoiler integrat, fluid. Adancitura pronuntata a sectiunii haionului se combina cu puternicele aripi posterioare si este incadrata de designul lampilor posterioare. Proiectarea atenta din punct de vedere aerodinamic a barei de protectie posterioare asigura optimizarea fluxului de aer de sub masina si asigura ventilarea discurilor de frana ale trenului posterior.

Filosofia L-finesse se regaseste si in design-ul habitaclului. Inca o data, simplitatea formei se armonizeaza cu calitatea finisajelor in cele mai mici detalii, pentru a crea un habitaclu cu un design dominat de calm, eficienta si eleganta.

Habitaclul conceptului LF-Ch prezinta o plansa de bord asimetrica ce pune accent pe ergonomia postului de conducere. Lexus anticipeaza fluid nevoile soferului prin intermediul catorva elemente surprinzatoare, ce creaza o noua dimensiune a senzatiilor. Odata cu pornirea masinii, ecranul de navigatie afiseaza un mesaj de intampinare a soferului, iar iluminarea plafonului sugereaza ambianta unui salon elegant.

Adecvata performantelor sistemului hibrid integral al modelului LF-Ch, postura joasa a soferului, extrem de comoda, este dominata de volanul larg, cu tenta sportiva, ce dispune de clapete pentru schimbarea treptelor de viteza si de un bord ce adaposteste doua cadrane generoase, inglobate intr-o structura cu un design inspirat de catre palele unei turbine.

Prin intermediul unui ecran multi-informatie plasat in partea superioara a plansei de bord, sistemul Remote Touch opereaza intr-un mod similar celui unui mouse de computer, permitand soferului sa acceseze, controleze si sa personalizeze o gama larga de functii ale masinii.