Ruta alternativă Suceava – Botoşani, pentru fluidizarea traficului pe Calea Unirii şi în zona centrelor comerciale va demara în acest an prin construirea unui pod peste râul Suceava, a declarat primarul Ion Lungu.

Investiţia se va derula în două etape, respectiv construcţia podului şi apoi ruta ocolitoare pe o lungime totală de 4 kilometri, valoarea totală a lucrărilor fiind de 4 milioane de euro. Potrivit primarului, banii pentru realizarea podului sunt asiguraţi dintr-un credit, un milion de euro, iar licitaţia s-a făcut şi există un câştigător, astfel încât în acest an vor demara lucrările.

„Noi am demarat această rută alternativă Suceava – Botoşani, separată în două etape. Etapa unu este cea de realizare a podului. E bine că suma cu care se face podul este una destul de rezonabilă, un milion de euro, iar lucrurile sunt destul de bine aranjate, pentru că avem făcută licitaţia, a fost desemnat şi un câştigător, cu care am semnat contractul, iar banii sunt asiguraţi, fiind din credit, încât de acum aşteptăm să se mai încălzească să putem demara lucrările. În acelaşi timp, pregătim etapa a doua, ruta ocolitoare, care are o lungime de patru kilometri”, a spus Lungu.

Primarul a precizat că primul tronson al rutei ocolitoare prevede şi realizarea unui sens giratoriu la intersecţia străzii Traian Vuia cu Calea Unirii. „Avem noroc că tocmai s-a finalizat acea perioadă de cinci ani de zile în care nu puteam interveni, încât de acum putem realiza sensul giratoriu care este foarte important pentru fluidizarea traficului în această zonă. De acolo se merge pe strada Apeductului, prin zona Serelor, unde ne intersectăm cu drumul care duce în zona Mirăuţi. Astfel vom avea o alternativă şi la intersecţia Mirăuţi cu Petru Rareş. De aceea, după asfaltarea celor patru kilometri vrem să asfaltăm şi acel drum de pietriş”, a explicat Lungu, subliniind că la realizarea traseului rutei ocolitoare s-au găsit variante pentru a nu traversa proprietăţi private, iar lucrările să fie blocate din cauza exproprierilor.

„După estimările noastre, ne-ar mai trebui două milioane de euro să finalizăm ruta ocolitoare. Tocmai de aceea în bugetul acestui an am prins încă 100.000 de lei pentru studii şi 2 milioane de lei pentru demararea lucrărilor la tronsonul unu. Pe tronsonul doi, varianta cea mai scurtă este pe la o trecere de cale ferată, înainte de Termica, pe unde se poate ieşi direct la Avicola, la Plopeni. Avem trimisă documentaţia la CFR, să obţinem avizul lor”, a spus primarul. AGERPRES