mobilizam_banner.jpgPorsche Românialansează primul său program de responsabilitate socială, „Mobilizăm excelența”, dezvoltat împreună cu Fundația Comunitară București. Gândit ca o formă de investiție pe termen lung în comunitatea locală, programul este dezvoltat pe trei direcții strategice: Design urban, Eco-inovație și Excelență în educație. Organizatorii vor selecta, prin apeluri publice, proiecte de revitalizare urbană și inițiative care explorează inovativ ecologia, economia de resurse și reciclarea, respectiv bursieri care fac performanță în artă, design, sport și științe exacte. Bugetul total al programului, la prima ediție, este de 396.000 de lei.

Competițiile pentru proiectele înscrise în primele două direcții strategice,Design urban și Eco-inovație,au fost lansate marți, 26 mai. Începând cu această dată, sunt invitate să trimită aplicații organizațiile, grupurile de inițiativă, instituțiile sau persoanele interesate să dezvolte și să implementeze proiecte de design urban și eco-inovație. Pentru fiecare dintre aceste direcții sunt finanțate între 1 și 5 proiecte, în funcție de bugetele propuse de proiectele aplicante. Fondul total de finanțare pentru fiecare dintre direcții este de 122.000 de lei.

Proiectele înscrise și bursierii vor fi selectați cu ajutorul unor comitete independente de selecție. După selecție va avea loc și o campanie publică de votare, pe www.mobilizamexcelenta.ro. Proiectele și bursierii cu cele mai multe voturi vor primi fonduri suplimentare, un buget adițional de câte 10.000 de lei fiind pus la dispoziția câte unui câștigător pentru fiecare direcție strategică.

Aplicațiile sunt jurizate de comitete de selecție independente, formate din experți recunoscuți din diferite domenii:

Design urban: Șerban Sturdza – președinte, Ordinul Arhitecților din România, filiala București; Marius Marcu-Lapadat – decan, Universitatea de Arhitectură și Urbanism ”Ion Mincu”, Facultatea de Design Interior; Mirela Duculescu – istoric al designului, Universitatea Națională de Arte din București; Camelia Șucu – antreprenor, proprietar Class Living; Camelia Săvoiu – consultanță și comunicare, Fondul Român de Contragarantare; Elis Popescu – fondator Designist.ro; Anelise Moldovan – specialist marketing, Volkswagen – Porsche România.

Eco-inovație: Mihnea Ghilduș – echipa de management Prispa și fondator Dizainar.ro; Oana Luca – conferențiar universitar, Facultatea Tehnică de Construcții București; Mircea Ilie, Sustainability Leader, Ikea România; Elena Badea – Head of Branding, Marketing and Communication, Ernst&Young; Dragoș Tuță – Partener și CEO, The CSR Agency; Andra Matzal – editor, Think Outside of the Box; Mugur Parizianu – Consultant Financiar Porsche România.

Regulamentul complet și formularele de aplicare sunt disponibile pe www.mobilizamexcelenta.ro.

mobilizam_1.jpg

„Modul în care am ales să ne construim campania de implicare responsabilă în comunitatea locală și modul în care intenționăm să susținem ideile tinerei generații este o premieră pentru Porsche România, dar și pentru piața auto din România în general. Sprijinim eco-inovația, în continuarea angajamentuluimărcilor noastre de a folosi tehnologii progresive și de aproteja mediul. Stimulăm design-ul urban, deoarece vrem să ne aducem contribuția în orașele în care ne desfășurăm activitatea, pentru ca acestea să fie frumoase, eficiente și funcționale, la fel ca mașinile pe care le distribuim”Brent Valmar& Rainer Trischak, Directori Generali Porsche România.

„Ne bucură să lucrăm cu parteneri deschiși care doresc să genereze un impact real în comunitate, să construiască povești de succes și să sprijine domenii din București care au nevoie acută de susținere. Și pe toate acestea le-am găsit în parteneriatul cu Porsche România, a căror încredere ne onorează. Am construit împreună programul Mobilizăm Excelența plecând de la valorile companiei, transferate apoi în direcții strategice de implicare”. – Alina Kasprovschi, Director Executiv FCB.

Direcțiile strategice ale acestui program au fost validate împreună cu angajați, clienți și parteneri de afaceri ai companiei. Pentru a fi siguri că Mobilizăm Excelența produce o diferență în comunitatea locală în care ne desfașurăm activitatea, Porsche România a ales să folosească instrumente obiective de măsurare a impactului, recunoscute la nivel internațional. Social Return on Investment (SROI) este metodologia care măsoară valoarea economică, socială sau de mediu generată și/sau degradată de o organizație sau un proiect.

mobilizam_2.jpg

Viziune

Excelența în care credem noi nu este un bun exclusivist. Excelența nu este un privilegiu rezervat unei elite. Nu este închisă în Academie. Este în ADN-ul oamenilor. În toate comunitățile. Excelența este chiar acolo unde cineva se ambiționează să o caute. Și are nevoie doar de o mână de ajutor. Sau de un exemplu. O scânteie de inspirație. Mobilizăm Excelența își propune să caute oameni care vor să dea ceva din ce au mai bun pentru ca viața să fie maibună, pentru ei și comunitățile în care trăiesc.

Despre Porsche România

Porsche Romania este cel mai mare importator auto din România, companie înfiinţată în noiembrie 1997 şi care aparţine de Porsche Holding GmbH cu sediul în Salzburg. Începând cu martie 2011, Holdingul Porsche a fost înglobat în concernul Volkswagen AG drept una din subsidiarele sale, păstrând însă structurile independente.

Compania, cel mai mare jucător de pe piața românească de profil, este importator general pentru mărcile Volkswagen, Audi, SEAT, SKODA, Volkswagen Autovehicule Comerciale şi Das Welt Auto. Porsche România este responsabilă de evoluţia calitativă şi de extinderea reţelei de distribuţie, compusă din centre auto proprii şi dealeri independenţi autorizaţi de companie.

Rețeaua oferă mașini atractive, sigure şi ecologice, la cele mai înalte standarde tehnice și de calitate, iar afacerea de bază acoperă şi aprovizionarea reţelei naţionale de dealeri cu piese de schimb şi accesorii originale.

Despre Fundația Comunitară București

Fundaţia Comunitară Bucureşti investeşte timpul, banii şi energia bucureştenilor pentru a crea comunităţi în care să ne simţim ca acasă. Organizaţia colectează fonduri de la afaceri locale şi persoane particulare, pentru a finanţa proiecte care stimulează iniţiativa şi aduc oamenii împreună în comunităţi. Până în prezent, organizația a finanțat cu peste 650.000 de lei mai mult de 100 de proiecte ale comunităților din București și Ilfov.

Fundaţia Comunitară Bucureşti este parte dintr-o mişcare naţională, alături de alte 11 fundaţii comunitare din țară.