Speranţe pentru construirea centurii de ocolire a Timişoarei, aşteptate de Nicolae Robu de la noul Guvern

Primarul Nicolae Robu speră ca noul Guvern liberal să sprijine realizarea centurii de ocolire a Timişoarei, care face legătura cu drumul ce duce spre Vama Moraviţa, de la frontiera cu Serbia, oferind atât autovehiculelor de mare tonaj o variantă de acces mai rapid, fără a traversa Timişoara, dar şi pentru protejarea drumurilor municipale proaspăt refăcute, dar care sunt distruse frecvent de maşinile cu gabarit depăşit.

“Sper să dăm în folosinţă cât mai curând tronsonul de drum din Inelul 4 al municipiului (în 2020, n.r.), creându-le o facilitate şoferilor care vin dinspre autostrada A1 şi vor să meargă spre Lugoj, ne mai fiind nevoiţi să intre în oraş. (…) Va fi un traseu mult mai de viteză la dispoziţia maşinilor, dar Inelul 4 nu se va substitui centurii ocolitoare, care va rămâne o prioritate pentru noi şi am încredere că acum, cu un Guvern liberal, se va da drumul la lucrări şi se vor lua toate măsurile pentru ca ele să şi avanseze rapid”, a afirmat Nicolae Robu.  Primarul a criticat toate guvernele precedente care nu s-au îngrijit ca Timişoara să aibă centura auto ocolitoare, deşi el însuşi a susţinut proiectul şi a organizat chiar un miting pentru susţinerea realizării unui astfel de obiectiv.  “Am avut deja o discuţie cu noul premier şi cu ministrul Transporturilor, care au afirmat că acest obiectiv de infrastructură va fi o prioritate iar lucrările vor merge într-u  cu totul alt ritm. (…)”, a menţionat edilul.

Primarul Robu cere de la începutul primului mandat finalizarea centurii Timişoarei până în 2021, anul Capitalei Culturale Europene, dar anul trecut, CNAIR a anunţat că centura va fi operaţională în anul 2022. “Eu refuz să cred că cineva la nivelul Guvernului poate privi lucrurile atât de relaxat, să lase Timişoara fără centură ocolitoare până în 2022, mai ales că în 2021 va fi Capitală Culturală Europeană şi va reprezenta România în această competiţie”, declara Nicolae Robu la acel moment.

Proiectul prevede o investiţie totală de circa 124 milioane de euro pentru tronsonul care ar urma să aibă aproape 26 km, 12 poduri şi pasaje, inclusiv la nivel de trecere cu calea ferată. Potrivit proiectului investiţiei, tronsonul de centură ocolitoare va avea câte o singură bandă pe sens, întrucât până s-a trecut la finanţare, studiul de fezabilitate întocmit în urmă cu aproape zece ani a devenit anacronic faţă de dezvoltarea traficului din zonă. AGERPRES