Sorin Oprescu a prezentat bilantul activitatii Primariei Capitalei pe 2009

oprescu_sorin_.jpgReabilitarea strazilor, continuarea lucrarilor preluate de la vechea administratie, cum ar fi Pasajul suprateran Basarab si Stadionul National “Lia Manoliu”, dar si parcarile subterane, strapungerile arterelor de circulatie, Centrul istoric si Statia de epurare Glina sunt cateva proiecte finalizate sau in curs de derulare care au fost prezentate, vineri, de primarul general Sorin Oprescu, la bilantul pe 2009 al Primariei Capitalei.

Potrivit edilului sef, anul trecut au fost finalizate lucrari complete la zece strazi (apa, canal si sistem rutier) si au inceput lucrarile la altele zece.

Au fost executate lucrarile de reabilitare a sistemului rutier pe 14 artere, au fost incheiate lucrarile de reabilitare a Pasajului Unirii si Pasajului Basarab si sunt in curs de desfasurare cele de la Pasajul Lujerului. Totodata, au fost imbunatatite conditiile de circulatie in Piata Obor, pe str. Gen. Berthelot si mai sunt in executie pasajul denivelat suprateran Basarab, supralargirea din str. Gh. Ionescu Sisesti si strapungerea Buzesti-Berzei-Uranus, precum si cele de pe sos. Pipera, str. Nitu Vasile, bd. Constantin Brancoveanu si pe Splaiul Independentei – Ciurel – Autostrada Pitesti, Prelungirea Ghica – Domnesti si Nicolae Grigorescu – Splaiul Dudescu.

In scopul fluidizarii traficului s-au identificat posibilitatile de introducere a sensurilor unice de circulatie, a benzilor de rulare dedicate transportului public, vehiculelor de interventie si, eventual, taxiurilor (care nu au fost analizate in cadrul altor studii) si de realizare de parcaje supraetajate in apropierea arterelor majore, pentru imbunatatirea conditiilor de deplasare in zona cuprinsa de urmatoarele artere: sos.Stefan cel Mare – sos.Mihai Bravu – calea Vacarestilor – str.Nitu Vasile – str.Izvoru Rece – str.Drumul Gazarului – sos.Giurgiului – str.Toporasi – str.Prelungirea Ferentarilor – calea Ferentarilor – str.Mihail Sebastian – str.Drumul Taberei – bd.Timisoara – bd.Vasile Milea – bd.Regiei – sos.Orhideelor – calea Grivitei – str.Turda – bd.Maresal Alexandru Averescu – bd.Maresal C-tin Prezan – calea Dorobantilor.

Pentru imbunatatirea conditiilor de trafic din Bucuresti au fost puse in functiune instalatiile de semaforizare pentru 5 treceri pietoni, dupa cum urmeaza: Calea Victoriei – Str. C.A. Rosetti; Sos. Kiseleff – Str. Docentilor; Sos. Kiseleff – Str. Primo Nebiolo; Sos. Kiseleff – Str. Monetariei; Sos Kiseleff – capat tramvai 41. Totodata, au fost acceptate operational semaforizarile in cele 96 de intersectii cu subsistemele aferente, fiind instalate, testate si acceptate operational echipamentele pentru subsistemul de Management al Transportului Public pe 302 vehicule apartinand RATB, dupa cum urmeaza: 34 de troleibuze Astra IrisBus; 38 de tramvaie V3A si V3A modernizate; 230 de autobuze Mercedes Citaro Euro 3. O alta realizare a fost Centrul de Control pentru Managementul Transportului Public, in sediul apartinand RATB din str. Pitar Mos.

In ceea ce priveste parcarile, primarul general a spus ca a fost finalizata licitatia de la parcarea subterana “Piata Universitatii”, in zona statuilor, castigatorul licitatiei fiind Consortiul Interparking Hispania SA Terratest Cimentaciones SRL, Alius Inversiones S.L. Simex S.A. O alta parcare subterana este cea de la Gara de Nord, insa trebuie rezolvata problema juridica a terenului, aflat in posesia Ministerului Transportului. In stadiul de proiect sunt parcarile “Esplanada Gara Baneasa”, Piata Valter Maracineanu, Piata Presei Libere, Piata Alba Iulia, Edgar Quinet, Piata Charles des Gaulles, Piata Dorobanti, Piata Revolutiei, Ateneul Roman. Cat priveste Stadionul National “Lia Manoliu”, cu o capacitate de 55.000 locuri, edilul sef al Capitalei a spus ca acesta va fi finalizat la sfarsitul acestui an si a precizat ca a incheiat un parteneriat cu administratorul Stadionului din Frankfurt (Germania).

Referindu-se la Centrul Istoric, Oprescu a spus ca, pana la sfarsitul acestui an, vor fi finalizate cele 14 strazi si cateva fatade de cladiri. Un alt proiect ce va fi finalizat, partial, este Statia de epurare Glina, proiect care a demarat in urma cu 22 de ani. Cat priveste autostrada suspendata, primarul general a spus ca lucrarile vor incepe din partea dreapta a autostrazii Bucuresti-Brasov, se vor indrepta catre DN1 – Chitila – Giulesti – Lacul Morii – A1, fara sa mentioneze data cand va fi demarata aceasta activitate. AGERPRES