Home Despre noi Staff Contact

Premiile de Excelenta Administratie.ro

Conferinţa Naţională de Management Modern în Administraţie


ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA
ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iasi


Joi, 29 Septembrie 2016

Institutul Naţional de Administraţie va pune în aplicare direcţiile strategice ale Guvernului privind eficientizarea administraţiei publice

ciolos_guvern.jpgInstitutul Naţional de Administraţie (INA) va pune în aplicare direcţiile strategice ale Guvernului privind eficientizarea administraţiei publice, prin profesionalizarea personalului din administraţia publică centrală şi locală, se arată într-un proiect de hotărâre al Guvernului.
Conform proiectului de HG privind organizarea şi funcţionarea INA, care a fost pus în consultare publică de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Institutul se organizează ca instituţie publică de interes naţional, cu personalitate juridică, organ de specialitate al administraţiei publice centrale în subordinea MDRAP.

Luni, 26 Septembrie 2016

ANAP lucrează la un ghid privind achiziţiile publice

puscas_bogdan.jpgAgenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP) lucrează la un ghid pentru autorităţile contractante care încă au nelămuriri legate de legislaţia privind achiziţiile publice, acesta urmând să fie făcut public luna viitoare, potrivit preşedintelui ANAP, Bogdan Puşcaş.
"Dincolo de problemele identificate, la finalul celor 10 dezbateri pe care le avem în această perioadă, vom putea, prin răspunsurile pe care le dăm, să aducem toate elementele de noutate la zi şi să facem un mic ghid, îndrumar. Undeva pe 15 octombrie vrem să avem măcar primele 40-50 de întrebări consolidate pe teme şi subteme", a declarat presei luni, la Tulcea, înaintea dezbaterii organizate de ANAP şi Prefectura judeţului, preşedintele Puşcaş.

Primaria Giurgiu

Duminica, 11 Septembrie 2016

Dîncu: "Pentru o administraţie la nivelul aşteptărilor noastre este necesar să investim în formarea profesională de calitate a funcţionarilor"

dancu_vasile.jpgVicepremierul Vasile Dîncu consideră că pentru a avea o administraţie performantă este nevoie ca funcţionarii să fie foarte bine pregătiţi şi să se investească în formarea profesională a acestora.
"Cu toţii ne dorim o administraţie care să răspundă nevoilor noastre, de cetăţeni ai acestei ţări. Dar pentru o avea o administraţie la nivelul aşteptărilor noastre, avem nevoie de funcţionari foarte bine pregătiţi, este deci necesar să investim într-o formare profesională de calitate a acestora. Guvernul României a aprobat, în şedinţa de joi, Strategia privind formarea profesională pentru administraţia publică 2016-2020, strategie care asigură cadrul pentru îmbunătăţirea calităţii formării profesionale pentru diferitele categorii de funcţii", scrie Dîncu pe contul său de Facebook.

Duminica, 21 August 2016

ANFP apreciază că numărul funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici a crescut în 2015, faţă de anul precedent

anfp.jpgNumărul total al funcţiilor publice a fost anul trecut de 164.125, iar la nivelul administraţiei publice s-a înregistrat un număr de 134.500 de funcţionari publici, ambele valori fiind în creştere faţă de 2014, indică Raportul privind managementul funcţiei publice şi al funcţionarilor publici pe 2015. Potrivit documentului publicat pe site-ul ANFP, la 31 decembrie 2015, numărul total al funcţiilor publice era de 164.125, din care 128.376 funcţii publice ocupate şi temporar ocupate şi 35.749 funcţii publice vacante şi temporar vacante.


Marti, 02 August 2016

ANFP anunță că mai sunt 15 zile pentru înscrierea în competiţia celor mai bune practici din administraţia publică

anfp.jpgInstituţiile şi autorităţile administraţiei publice mai au la dispoziţie 15 zile pentru a-şi înscrie proiectele de succes în competiţia celor mai bune practici din domeniu, termenul limită fiind 16 august, se arată într-un comunicat al Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP).
Conform sursei citate, tematicile de concurs din acest an sunt - Pilonul 1: Transparenţa instituţiilor publice - premisa pentru creşterea încrederii cetăţenilor în administraţie; Pilonul 2: Incluziunea socială, baza unei societăţi democratice; Pilonul 3: Educaţia - bază pentru dezvoltarea societăţii; Pilonul 4: Reducerea risipei şi eficientizarea cheltuirii banului public în administraţia publică locală, cu trei subdomenii - E-guvernarea, Valorificarea activelor (patrimoniului) unităţilor administrativ-teritoriale, Cooperarea inter-comunală.

Luni, 18 Iulie 2016

Creanțele administrației publice au scăzut la 26,1% din PIB, în primul trimestru

Creanțele administrației publice au scăzut cu 1,6 puncte procentuale la 26,1% din PIB, în primul trimestru din acest an comparativ cu perioada similară a anului precedent, se arată într-o publicație a Băncii Naționale a României (BNR), care precizează că este vorba despre date provizorii.

focality

Luni, 11 Iulie 2016

MCPDC a lansat Catalogul naţional al specialiştilor în transparenţă din administraţia publică locală

Prima variantă a Catalogului naţional al specialiştilor în transparenţă din administraţia publică locală, care conţine aproximativ 1.000 de nume şi adrese de contact ale responsabililor de aplicarea legislaţiei transparenţei din tot atâtea Unităţi Administrativ Teritoriale (UAT) din toate colţurile ţării, a fost luni lansată, se arată într-un comunicat al Ministerului pentru Consultare Publică şi Dialog Civic (MCPDC).
Conform sursei citate, această primă variantă a catalogului a fost elaborată după un amplu proces de colectare de date prin adrese oficiale transmise în perioada aprilie - iunie către toate UAT-urile din ţară. Baza de date, disponibilă la: http://goo.gl/qn3WtG şi actualizată la nivelul sfârşitului lunii iunie, este prezentată, pentru prima dată, în format editabil, în aceasta regăsindu-se adresele de contact ale responsabililor cu aplicarea Legii 544/2001, respectiv a Legii 52/2003 din cele 109 primării de municipiu, 6 sectoare ale Capitalei, 112 primării de judeţ şi din peste 700 de primării de comune, se precizează în comunicat.

Miercuri, 18 Mai 2016

Aura Răducu: "Trebuie să terminăm cu sistemul Excel și cu stocarea datelor pe hârtie în administrația publică"

calculator.jpgAdministrația publică centrală trebuie modernizată și cred că a venit vremea să terminăm cu sistemul bazelor de date tip Excel și cu stocarea datelor pe hârtie, a afirmat ex-ministrul Fondurilor Europene Aura Răducu, într-o conferință de specialitate. "Domeniul IT&C contribuie major la dezvoltarea economico-socială. În cele câteva luni pe care le-am avut la Ministerul Fondurilor Europene, am vrut să construiesc, să schimb lucrurile, să modernizez administrația locală. Au fost foarte multe lucruri pe care le-am văzut în instituțiile europene, unde am lucrat, și pe care am dorit să le aduc aici".

kronemag

Marti, 03 Mai 2016

ANI a mai găsit 28 de aleşi locali, în incompatibilitate şi conflict de interese

ANI_logo.jpg Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existenţa conflictului de interese de natură administrativă, precum şi posibila săvârşire a infracţiunilor de conflict de interese şi a celor asimilate faptelor de corupţie în cazul a 28 de aleşi locali, respectiv cinci primari, 10 viceprimari, 12 consilieri locali şi un consilier judeţean.
Potrivit unui comunicat al ANI, au fost găsiţi în stare de incompatibilitate, ca urmare a deţinerii simultan de funcţii şi calităţi prin încălcarea legislaţiei, Ilie Fârtat - primar al oraşului Horezu (judeţul Vâlcea), Nică Micu - primar al comunei Vidra (Vrancea), acesta fiind găsit şi în conflict de interese; Ilie Avram - primar al comunei Poiana Vadului (Alba); Ion Samoilă - primar al comunei Gruiu (Ilfov); Ligia Bivol - viceprimar al oraşului Fundulea (Călăraşi); Mihai Surugiu - viceprimar al comunei Banca (Vaslui); Tibor Molnar - viceprimar al oraşului Vlăhiţa (Harghita); Marian Bratu - viceprimar al comunei Săhăteni (Buzău); Alex Ţicală - viceprimar al oraşului Dragomireşti (Maramureş); Nelu Lazăr - viceprimar al comunei Plătăreşti (Călăraşi); Vasile Gălan - viceprimar al comunei Rebra (Bistriţa - Năsăud).

Vineri, 15 Aprilie 2016

ANI a găsit încă 24 foşti sau actuali aleşi locali, în incompatibilitate sau conflict de interese

Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existenţa conflictului de interese, precum şi posibila săvârşire a infracţiunilor asimilate infracţiunilor de corupţie în cazul a 24 foşti sau actuali aleşi locali, respectiv 10 primari, 5 viceprimari şi 9 consilieri locali.



Pagina 1 / 94  >>>


Newsletter


Editorial
București - falimentul administraţiei locale
kivu_mircea.jpg
Un editorial de Mircea Kivu, publicat în ziarul "România Liberă" Citeste


Analiza
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. Citeste


Interviu
Luminița Chivu (INCE): "România nu are prea mulți salariați în sectorul public, ci prea puțini în sectorul privat"
chivu_luminita.jpg
Problema României nu este neapărat aceea că sunt prea mulți salariați în sectorul public, ci faptul că sunt prea puțini angajați în sectorul privat și mulți dintre aceștia sunt plătiți cu salariul minim, care este foarte scăzut, a declarat într-un interviu pentru Agerpres, Luminița Chivu, director general al Institutului Național de Cercetări Economice "Costin C. Kirițescu" (INCE), din subordinea Academiei Române. Citeste


Compania saptamanii
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă"
mangalagiu_iulian.jpg
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi", afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. Citeste


Eveniment
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
urbanconcept_2016_1.JPG
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. Citeste

agerpres.ro

Semnal Editorial
Raportul anual Administratie.ro 2015 este acum disponibil pentru descărcare gratuită!
Echipa redacţională a portalului Administratie.ro are plăcerea să anunţe finalizarea Raportului anual pe 2015, o sinteză a celor mai importante evenimente, proiecte şi declaraţii de anul trecut în domeniul administrației publice. Raportul Administratie.ro 2015 a apărut ca rezultat al interacțiunii dintre portalul Administratie.ro și cititorii săi, în covârșitoare parte reprezentanți ai instituțiilor publice din România. Citeste

Vizitatori
counter