Proiectul de management al traficului care asigură ”unda verde” pe principalele artere a fost inaugurat la Timişoara

timisoara_desus.jpgPrimăria Timişoara a finalizat proiectul ”Trafic management şi supraveghere video”, care asigură ”unda verde” pe principalele artere urbane, proiect care a beneficiat de finanţare europeană de aproape 26 de milioane de lei. Primarul Nicolae Robu a declarat la inaugurare că un astfel de sistem, ”la un asemenea nivel de complexitate şi de modernitate nu a mai fost realizat în niciun alt oraş din România şi plasează Timişoara în topul oraşelor europene cu management computerizat al traficului”.

”Principalele obiective ale proiectului sunt creşterea siguranţei traficului rutier, modernizarea şi extinderea sistemului de semaforizare, dotarea intersecţiilor şi a zonelor identificate cu risc de infracţionalitate sau zone rutiere periculoase cu echipamente noi de supraveghere, crearea unui Centru de Comandă şi Control unic pentru managementul traficului şi supraveghere video”, a afirmat primarul.
Nicolae Robu a subliniat că valoarea totală a contractului de finanţare a proiectului semnat în ianuarie 2013 a fost de aproape 26 de milioane de lei cu TVA inclus, dar valoarea contractului de furnizare, după licitaţie, a fost de 24,6 milioane de lei cu TVA. Perioada de execuţie a fost de 45 luni, din care durata efectivă a lucrărilor a fost de zece luni, rezultând un sistem integrat modern, operativ pentru managementul traficului, amenajat şi dotat un Centru de comandă integrat pentru trafic şi supraveghere video la nivel european, cu echipamente de ultimă generaţie.

În proiect sunt incluse lucrări la 44 de intersecţii nou semaforizate, 90 de intersecţii modernizate, 134 de intersecţii supravegheate video, 230 de camere de supraveghere instalate în intersecţii, şapte radare de viteză, 13 radare de informare, 13 panouri cu afişare numerică, 37 de sisteme de detecţie a trecerii pe roşu, 17 panouri afişare mesaje destinate conducătorilor auto, fiind montate la trecerile de pietoni 537 de dispozitive acustice pentru nevăzători.

”Cele mai importante caracteristici şi facilităţi ale sistemul instalat constau în timpii de verde stabiliţi automat şi în timp real, fără intervenţia unui operator, duratele de ciclu de semaforizare sunt stabilite automat şi corelat pentru intersecţii învecinate, astfel încât să se asigure coridoare de undă verde în condiţiile unor durate de ciclu variabile, în vederea fluidizării optime a traficului, dar şi structura variabilă a fazelor de circulaţie (faze la cerere pentru vehicule şi/sau pietoni) în intersecţiile cu trafic pietonal redus şi în intersecţiile prevăzute cu benzi de circulaţie dedicate pentru virajul la stânga”, a spus Robu.

Sistemul mai asigură gestionarea flotei de transport public de călători a RATT şi asigurarea priorităţii selective de trecere pentru vehiculele RATT dacă sunt întârziate faţă de grafic, precum şi constituirea unei arhive de date de trafic (volum, grad de ocupare, procente de viraj etc.) pentru intersecţiile incluse în sistem, care va permite realizarea mai uşoară a studiilor de trafic.
Managementul inteligent al traficului include dispozitive specializate de detectare a contravenţiilor la Codul Rutier (depăşirea limitei de viteză şi pătrunderea în intersecţie pe culoarea roşie), dar şi includerea unui subsistem video CCTV performant, cu recunoaştere automată a numerelor de înmatriculare. AGERPRES