Programări online pentru obţinerea cărţii de identitate, la Sibiu

Sibienii se pot programa online pentru depunerea documentelor în vederea obţinerii cărţii de identitate începând de pe 2 aprilie, anunţă Primăria Sibiu.

“Primăria Sibiu ia măsuri pentru eficientizarea activităţii Serviciului de Evidenţă a Persoanei de la care sibienii obţin actele de identitate. Scopul acestora este eliminarea aglomeraţiei de la ghişee. Din 2 aprilie, pe site-ul www.sibiu.ro este disponibilă o aplicaţie pentru programarea online la ghişeu în vederea depunerii actelor: https://extranet.sibiu.ro/evidentapersoanelor/. Prin această metodă programările se pot face cu 3 luni înainte”, se arată în comunicat.

Programarea online se face prin completarea următoarelor date pe un formular electronic: data şi ora pentru care se doreşte programarea (programările se fac din 10 în 10 minute), nume, prenume, CNP, telefon şi email.

După confirmarea rezervării, persoana în cauză va primi un email cu un cod de acces pe care îl poate utiliza în aplicaţie pentru a consulta detaliile, pentru a anula sau a reprograma.

Tipurile de documente pentru care se pot face programări online sunt: eliberarea primului act de identitate la împlinirea vârstei de 14 ani; eliberarea unui nou act de identitate ca urmare a expirării pierderii/furtului/distrugerii/deteriorării celui anterior sau ca urmare a schimbării domiciliului, numelui/prenumelui, a denumirii străzilor/renumerotării imobilelor; înscrierea menţiunii de stabilire a reşedinţei pe actul de identitate (flotant); eliberarea unei cărţi de identitate provizorii în cazul persoanelor domiciliate în străinătate care locuiesc temporar în România.

Persoanele programate online vor depune actele la ghişeul nr. 1 din sediul de pe bulevardul Victoriei, nr. 1-3. Această nouă metodă nu elimină posibilitatea prezentării direct la ghişeu şi obţinerii unui bon de ordine de la aparatul amplasat în zona ghişeelor. Persoanele care utilizează această metodă vor depune documentele la celelalte ghişee disponibile, menţionează sursa citată.

Primăria a mai anunţat, luni, că aplicaţia electronică se va extinde în scurt timp, pentru a permite programarea online şi pentru înregistrarea naşterilor, transcrierea certificatelor de naştere, schimbarea numelui pe cale administrativă, stabilirea filiaţiei sau rectificarea actelor de stare civilă.

Din 2 aprilie, programul de preluare a documentelor de către acest Serviciu se prelungeşte lunea şi marţea cu încă două ore. AGERPRES