Primarul Romeo Stavarache se declară încântat de anunţul Guvernului privind construcţia autostrăzii Braşov-Bacău

autostrada.jpgRomeo Stavarache, primarul municipiului Bacău, a declarat marţi că anunţul făcut de Guvern privind construirea unei rute de autrostradă Braşov-Bacău este “unul fericit pentru comunitatea băcăuană, dar şi pentru investitori români şi străini”.

“Va fi o investiţie, mult aşteptată, care va permite conectarea Moldovei la centrul şi vestul ţării, contribuind la diminuarea decalajului existent în zonă faţă de alte regiuni ale României prin deschiderea unei căi de circulaţie rutieră modernă şi eficientă economic, mult aşteptată deopotrivă de locuitori şi investitori”, a spus Stavarache.

Potrivit acestuia, dintre toate variantele studiate privind legarea Moldovei de vestul ţării ,,proiectul de autostradă Bacău-Braşov este cel mai viabil pentru că este mai ieftin în comparaţie cu orice altă formulă şi aduce la o cale de comunicaţie majoră zone cu mai mulţi locuitori, fapt ce este în spiritul deciziilor de alocare de finaţări din fonduri europene”.

“Astfel, Coridorul IX european va fi legat de Coridorul IV printr-o autostradă la costuri mult mai mici de care să beneficieze mai mulţi oameni, pentru că o autostradă Sibiu-Braşov-Bacău este mult mai ieftină şi trece prin zone mai populate decât una Târgu Mureş-Iaşi”, a afirmat Romeo Stavarache.

De asemenea, autostrada Bacău-Braşov va fi interconectată cu o centura ocolitoare a municipiului, a cărei construcţie va începe în primăvara anului viitor şi care va fi şi parte a unei viitoare autrostrade Bucureşti-Suceava, a spus primarul Stavarache.
,,Iată că începem să gândim eficient, practic şi util şi în acest domeniu în care avem mari decalaje faţă de statele europene atât din cauza birocraţiei, interesului îngust ori corupţiei”, a mai precizat primarul Stavarache.

Ministrul pentru marile proiecte Dan Şova a anunţat duminică, la Iaşi, că Moldova va fi legată de sudul României prin autostrada Bacău-Braşov-Bucureşti, lucrările pe tronsonul Bacău – Braşov urmând a fi încredinţate la jumătatea lui 2015, după ce în 2014 se vor face studii de fezabilitate, termenul limită de finalizare fiind anul 2017.

“În legătură cu zona Moldovei, mai ales că au fost o serie de îngrijorări în zonă şi cu Iaşiul şi legarea de restul ţării, viziunea este mai largă şi integrată. Se urmăreşte unirea Moldovei cu Transilvania, pe aliniamentul Iaşi-Târgu Mureş, şi se urmăreşte şi unirea Moldovei cu centrul ţării, prin Iaşi-Bacău-Bucureşti, ca să se poate ajunge la Marea Neagră. Avem în vedere şi un drum important care nu e terminat, dar care ţine de zona Moldovei, Focşani-Odjula. Este o abordare în care Moldova va avea în anii următori ceea ce îi lipseşte în ziua de azi. Este evident că marile investiţii s-au făcut pe zona Transilvaniei, ele se vor finaliza odată cu închiderea lucrărilor Coridorului IV până la Sibiu şi după aceea la Braşov în 2015, respectiv 2016, şi atunci normal e ca toate investiţiile să se mute pe zona Moldovei şi a Ţării Româneşti şi lucrurile vor decurge normal”, a afirmat Şova. AGERPRES