Primăriile sectoarelor 3 şi 5 doresc să aibă propriile societăţi comerciale pentru salubrizare şi lucrări de infrastructură

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Consilierii generali ai Capitalei au adoptat pe 18 mai două proiecte de hotărâre în baza cărora Consiliul Local Sector 5 este împuternicit să decidă înfiinţarea a două societăţi comerciale pe acţiuni, având ca obiect principal de activitate servicii de salubrizare şi respectiv lucrări de infrastructură.

De asemenea, CGMB a aprobat alte două proiecte care prevăd împuterniciri pentru înfiinţarea unor societăţi similare şi în sectorul 3 al Capitalei, proiecte introduse pe ordinea suplimentară de zi.

Liviu Coţofană a anunţat că USR se împotriveşte proiectelor, argumentând că “dublarea activităţii regiilor şi departamentelor deja existente duce la netransparenţă publică”, iar “achiziţiile publice şi angajaţii vor eluda legea penală”. El a adăugat că proiectele nu prevăd necesarul de investiţii, fiind realizate într-un mod “opac”.

Viceprimarul Aurelian Bădulescu a apreciat că argumentele USR sunt nefondate, în condiţiile în care la baza înfiinţării acestor societăţi există o lege care nu poate fi eludată.

În prealabil, CL Sector 5 a adoptat două hotărâri prin care solicită CGMB împuternicirea expresă în vederea înfiinţării celor două societăţi comerciale pe acţiuni.

În raportul de specialitate, care însoţeşte hotărârea referitoare la societatea pentru lucrări de infrastructură, se arată că pe raza sectorului 5 există 984 artere de circulaţie, dintre care 612 sunt administrate de Consiliul Local, iar 372 de către Administraţia Străzilor. În acelaşi document se menţionează că, în decembrie 2016, Consiliul Local a aprobat desfiinţarea Administraţiei Domeniului Public Sector 5 ca instituţie publică cu personalitate juridică.

“Întrucât operaţiunile necesare pentru a întreţine căile rutiere administrate de CL Sector 5, precum şi serviciile de amenajare şi întreţinere a parcurilor de reşedinţă au fost efectuate până la data de 31 decembrie 2016 de către ADP Sector 5, iar aceasta din urmă a fost supusă unei proceduri de reorganizare şi inclusă în prezent în aparatul de specialitate al primarului sectorului 5, se impune înfiinţarea unei societăţi comerciale pe acţiuni având ca obiect lucrări de infrastructură”, se arată în acelaşi document.

Pe 10 aprilie, în cadrul unei şedinţe a Consiliului Local Sector 5, primarul Daniel Florea se declara nemulţumit de activitatea Romprest şi îşi exprima speranţa că în decurs de o lună va fi atribuit contractul privind salubrizarea.

“Până vom atribui contractul ne vom descurca singuri şi vom încerca să atragem diverse alte ajutoare. Eu sper ca în maxim o lună să avem contractul. (…) Sunt nemulţumit de activitatea celor de la Romprest care până acum au avut contract să salubrizeze sectorul 5, dar au avut un contract pe o procedură de urgenţă cu Primăria Generală, nu prea s-au ţinut de el. Sumele cu care ei au câştigat licitaţia pe procedura de urgenţă sunt acum foarte mici faţă de costuri, deci în momentul în care ei scot o maşină de gunoi pe stradă au pierderi (…), atunci preferă să primească amenzi decât să aibă pierderi mult mai mari dacă îşi fac treaba şi, deşi am încercat toate posibilităţile de a discuta cu ei şi a-i convinge să-şi facă treaba, nu am reuşit (…). Nefăcându-şi datoria expun populaţia unui risc, dar noi încercăm să suplinim asta”, a menţionat edilul.

Daniel Florea mai spunea că salubrizarea se face cu firma Primăriei, cu oamenii care prestează muncă în folosul comunităţii şi cu 150 de deţinuţi de la Penitenciarele Rahova şi de la Jilava în vederea ridicării depozitelor necontrolate de gunoi. AGERPRES