Primăria Constanţa pregătește o aplicaţie online pentru reclamarea de către cetăţeni a problemelor din oraş

Primarul Constanţei, Decebal Făgădău, a anunţat că municipalitatea va lansa pe 1 octombrie o aplicaţie online astfel încât cetăţenii să poată reclama diversele probleme pe care le întâmpină cu privire la administrarea oraşului.

”Cred că este esenţial să ajungem să construim aplicaţii pe care să le utilizeze din ce în ce mai mult cetăţenii, astfel încât efortul lor de a reclama o situaţie să fie din ce în ce mai mic. Am planificat deja şi pe 1 octombrie vom lansa o aplicaţie gen ‘civic alert’ sau o aplicaţie în care fiecare constănţean va putea reclama ceea ce nu funcţionează, în primă etapă doar pe anumite categorii de probleme, pentru că în background noi trebuie să asigurăm şi instrumentele de rezolvare a problemei şi de transmitere a unui feedback. Dacă problema s-a rezolvat, dacă este în curs de rezolvare, nu să mai dăm doar un număr de înregistrare şi să uităm de el cu anii”, a spus Făgădău, într-o conferinţă de presă.

El a menţionat că activitatea administraţiei locale se va îmbunătăţi, luni fiind aprobate în acest sens o serie de proiecte de hotărâre de către consilierii municipali. ”Am convocat consilierii locali într-o şedinţă în care am supus dezbaterii şi aprobării 62 de proiecte ce vizează mai multe etape în dezvoltarea oraşului nostru. (…) Întrucât organigrama a suferit de-a lungul ultimilor ani doar modificări de formă, nicidecum una de fond, de data aceasta am operat modificări la toate cele 13 direcţii ale aparatului de specialitate al primarului. (…) Ca activitatea de administrare să fie din ce în mai performantă, am înfiinţat o singură direcţie care se ocupă de serviciile publice. Ea se va ocupa de tot ce înseamnă partea de vizibilitate a activităţii aparatului meu de specialitate. De asemenea, am crescut organigrama la direcţia de urbanism. (…) Am operat direcţii la partea de planificare. Vă dau un exemplu. Compartimentul de turism împreună cu cel de studii şi prognoze vor inventaria operatorii economici de pe raza municipiului Constanţa, structurându-i în funcţie de obiectul de activitate, numărul de angajaţi, de cifrele pe care aceştia le dezvoltă. Este extrem de important ca în momentul în care vine un investitor în Constanţa şi doreşte să îşi autorizeze o activitate, să primească nu doar un set de documente în vederea obţinerii autorizaţiei. Este esenţial să primească un set de informaţii care să îl ajute să îşi prognozeze cât mai corect etapele de dezvoltare a afacerii pe care să o facă”, a afirmat primarul Constanţei.

El a menţionat că angajaţii primăriei vor primi bonusuri sau vor fi sancţionaţi, în funcţie de cum îşi desfăşoară activitatea. ”Vom introduce atât metode de bonificare pentru cei ce lucrează cu randament, dar şi măsuri de sancţionare a celor care nu îşi fac treaba. Nu putem să schimbăm oraşul, administraţia, dacă nu înţelegem cu toţii că trebuie să tragem într-o singură direcţie, iar percepţiile acestea gen ‘eu lucrez la stat, eu lucrez în executiv, eu sunt primăria’ trebuie să înceteze. (…) Fiecare dintre noi trebuie să demoleze mitul tătucului”, a spus Decebal Făgădău.

Potrivit acestuia, sancţionaţi vor fi şi cetăţenii care, printre altele, nu menţin curăţenia oraşului. ”Va urma un an în care nu voi fi foarte popular printre constănţeni pentru că vom vorbi despre amenzi, taxe, despre gunoaie, despre cine nu face curat, cine nu înţelege cum să se comporte într-un oraş care este, repet, capitala celei de a doua puteri economice a României. Şi probabil mă veţi auzi vorbind din ce în ce mai puţin sau aproape deloc despre sărăcie şi foarte mult despre dezvoltare”, a mai spus primarul Constanţei. AGERPRES