Preşedintele CJ Brăila anunță că a fost depusă aplicaţia de finanţare pentru proiectul podului suspendat peste Dunăre

Preşedintele CJ Brăila, Francisk Iulian Chiriac, a informat că a fost depusă aplicaţia de finanţare pentru proiectul podului suspendat peste Dunăre, în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocata prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020.

“Suntem în grafic. În data de 3 decembrie s-a depus aplicaţia de finanţare pentru proiectul ‘Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila’, în vederea obţinerii de finanţare nerambursabilă alocată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020. Descărcarea de sit arheologic s-a încheiat, astfel că pe masa Ministerului Transporturilor se află dosarul pentru obţinerea autorizaţiei de construire. Aşadar, cum spuneam la început, suntem în grafic cu tot ce înseamnă acest proiect”, a scris preşedintele CJ Brăila pe Facebook.

Contractul pentru execuţia podului suspendat peste Dunăre în zona Brăila a fost semnat în martie acest an şi are o valoare de 430 de milioane de euro, fără TVA, iar antreprenorul lucrării este Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co.Ltd (Japonia).

Durata de realizare a podului peste Dunăre este de 48 de luni, din care 12 luni – proiectarea şi 36 de luni – execuţia, iar termenul de garanţie este de 10 ani.

Podul suspendat este poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Obiectivul va avea o lungime totală de 1.974,30 metri, din care 489,65 metri reprezintă deschiderea laterală, pe malul dinspre Brăila şi 364,65 metri cea de pe malul dinspre Tulcea. De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Proiectul care ca scop crearea unei căi de comunicaţie modernă, cu implicaţii în dezvoltarea regională a zonei, fluidizarea traficului între localităţile Brăila, Galaţi, Tulcea, Constanţa, creşterea siguranţei utilizatorilor, micşorarea timpilor de parcurs şi scăderea poluării la toate nivelele în prezent tranzitate. AGERPRES