Prefectul de Maramureş este nemulţumit de modul de promovare a turismului în judeţ

rohian_anton.jpgPrefectul judeţului Maramureş, Anton Rohian, a declarat, la o întâlnire cu artişti, etnologi, istorici şi alţi specialişti, că nu există o abordare eficientă în judeţ privind promovarea turismului ca brand. Potrivit unui comunicat al instituţiei, prefectul a arătat că în judeţ există un tipar conform căruia turiştii vin aici la marile sărbători religioase din an, când stau trei zile, beau şi mănâncă pe săturate, apoi pleacă şi dau totul uitării.

“Nu cred că aceasta este strategia potrivită de a atrage turiştii în Maramureş”, a spus Anton Rohian, care este de părere că potenţialul extrem de generos al acestei zone trebuie pus în valoare în tot timpul anului.

Ca punct slab al turismului în Maramureş, prefectul Anton Rohian a arătat că, în ultimul timp, din cauza aplicării standardelor ISU de protecţie contra incendiilor, în bisericile de lemn – monumente UNESCO nu se mai pot aprinde lumânări, deci nu se mai pot oficia slujbe.

Potrivit comunicatului, prefectul Rohian a reiterat nevoia de a găsi apă termală în judeţ, săpând la 2.000-3.000 metri adâncime, printr-un proiect cu finanţare europeană. Specialiştii au confirmat faptul că în zona dealului Dura din apropierea municipiului Baia Mare, există izvoare de apă caldă. O altă problemă adusă în discuţia cu specialiştii a fost distrugerea satului maramureşean, cu acele construcţii care îi fac pe turişti să considere că Maramureşul este o zonă aparte, cu identitate proprie şi cu farmec nespus. El şi-a exprimat speranţa că anul acesta va fi elaborată o lege de protecţie a Maramureşului şi Bucovinei, ca zone cu specific aparte.

Prefectul Anton Rohian i-a îndemnat pe cei prezenţi la întâlnire să se implice cât mai mult în promovarea judeţului, pe cele trei paliere luate în calcul: turism, locuri de muncă şi investitori. El a arătat că, în domeniul promovării Maramureşului, până acum s-a vorbit mult, dar s-a făcut prea puţin. De asemenea, prefectul judeţului Maramureş a susţinut că brandul Maramureş există, însă trebuie promovat mai mult. “Brandul Maramureş există, doar trebuie ca voi să-l faceţi mult mai vizibil”, a afirmat Anton Rohian, potrivit comunicatului menţionat.

Prefectul judeţului Maramureş a participat la consultarea publică organizată de Consiliul Judeţean Maramureş în vederea elaborării “Studiului prospectiv de promovare şi marketing” din cadrul “Strategiei de dezvoltare durabilă a judeţului Maramureş pentru perioada 2014-2020”, mai precizează comunicatul de presă. AGERPRES