Podurile “Traian” şi “Garibaldi” din Cluj-Napoca vor fi reconstruite din 2014 cu patru benzi de circulaţie

boc_emil_2013.jpgPrimarul Emil Boc a anunţat miercuri că municipalitatea intenţionează să deschidă şantierele de reconstrucţie totală a Podurilor “Traian” şi “Garibaldi” din Cluj-Napoca în primăvara anului 2014, iar proiectul prevede câte patru benzi de circulaţie şi două piste de biciclete pentru fiecare dintre ele.
El a declarat, într-o conferinţă de presă, că ambele lucrări sunt “extrem de complexe, având în vedere utilităţile care se afla în preajmă”, precizând că municipalitatea a deschis miercuri procedura de validare a cererii de ofertă.

Lucrările de reconstrucţie vor dura zece luni la Podul “Traian” şi şapte la “Garibaldi”.

“Vom insista ca designul podurilor să fie aprobat de comisia de urbanism, să fie un design modern, care să corespundă contextului istoric din centrul municipiului, dar şi condiţiilor moderne de realizare a acestor poduri”, a afirmat Emil Boc.

Pe de altă parte, el a anunţat că, în baza unei Hotărâri de Consiliu Local aflate în dezbatere, municipalitatea va putea plăti o parte – între 1,25 lei şi 5 lei pe zi – din costul hranei copiilor înscrişi de părinţi la creşe. Părinţii achită, în prezent, suma de 7 lei pe zi pentru hrana copilului lor de la creşă, indiferent de venit.

“Această prevedere se bazează pe HG 1252/2012, privind organizarea şi funcţionarea creşelor. Banii aceştia sunt puşi pentru prima dată de la bugetul local şi este vorba de sprijinul pentru familiile care sunt într-o situaţie financiară grea, pentru a putea asigura întreţinerea copiilor la creşă”, a explicat Emil Boc, adăugând că municipalitatea a alocat în 2013 suma 140.000 de lei pentru aproximativ 950 de copii cuprinşi în programele a 14 creşe din oraş, iar suma prevăzută pentru 2014 va fi de 560.000 de lei.
Referindu-se la plângerea făcută de ministrul Dan Şova la DNA în privinţa dispariţiei originalului contractului cu Bechtel pentru construcţia Autostrăzii Transilvania, Emil Boc a taxat situaţia ca fiind demnă de “Guinness Book”.

“Plângerea penală la DNA cu privire la Autostrada Transilvania este din ciclul ‘Ali Baba şi cei 40 de hoţi’. Cum poţi tu, care eşti titularul contractului, să te duci la DNA şi să spui: mi s-a furat contractul? Cred că intrăm în Guinness Book cu o asemenea solicitare, când un Guvern merge şi spune că nu este în stare să păzească un contract. Este un tertip ieftin, pentru a ascunde esenţa contractului din 2003, despre care am spus întotdeauna ca este răul primordial în ceea ce s-a întâmplat cu Autostrada Transilvania. De acolo s-a început prost, iar după Legea lui Murphy tot ce începe prost se termină şi mai prost. Şi se termină cu partea de tronson de la Suplacu de Barcău, unde mai trebuie să cheltuim bani publici pentru a se păzi şantierul, iar de continuarea lucrării nici nu mai poate fi vorba”, a afirmat primarul Clujului.

Cu privire la aprobarea de către Executiv, marţi, a legii proiectului de exploatare a zăcămintelor strategice de aur şi argint de la Roşia Montană de către canadienii de la Gold Corporatioan, Emil Boc a afirmat că “îşi păstrează aceeaşi opţiune pe care a avut-o şi când era premier”.
“Nu sunt şi nu am fost un fan al acestui proiect. Aştept, cu interes, să vedem dacă va trece de Parlament”, a spus Emil Boc. AGERPRES