Petiţii online, site accesibil de pe mobil şi infochioşc la Prefectura Harghita, printr-un proiect european

prefectura-cj harghita.jpgCetăţenii judeţului Harghita pot trimite, de vineri, petiţii online la Prefectură sau pot afla informaţii de la infochioşcul amplasat la sediul instituţiei, toate aceste facilităţi fiind puse la dispoziţie printr-un proiect european, care s-a finalizat în aceste zile.

În cadrul proiectului ACCES (Accesibilitate, calitate, competenţă, eficienţă şi simplificare în furnizarea serviciilor publice de către instituţiile administraţiei publice din judeţul Harghita) s-a realizat, printre altele, o reţea Intranet care facilitează transmiterea de informaţii şi documente între Prefectură şi instituţiile deconcentrate, s-a creat un registru electronic de gestionare a datelor sau au fost organizate cursuri pentru 125 de funcţionari publici. De asemenea, s-au realizat şi distribuit 1.500 de ghiduri ale serviciilor publice şi 15.000 broşuri cu numele şi datele de contact ale acestor instituţii.

Tot în cadrul proiectului s-a realizat un portal modern al Instituţiei Prefectului, în limbile română şi maghiară, cu o interfaţă prietenoasă şi cu posibilitatea transmiterii de petiţii de către cetăţeni, care pot şi verifica în ce stadiu se află rezolvarea petiţiei lor. Ca un element de noutate, site-ul Prefecturii Harghita este accesibil şi de pe telefonul mobil. De asemenea, la parterul Palatului Administrativ din Miercurea Ciuc a fost amplasat un infochioşc, de unde cetăţenii pot afla informaţiile ce sunt disponibile şi pe portalul web al Prefecturii. Tastatura infochioşcului este poziţionată la un nivel potrivit şi pentru persoanele cu dizabilităţi, aflate în scaune cu rotile.

Prefectul Harghitei, Ladanyi Laszlo-Zsolt, a declarat vineri, într-o conferinţă de presă, că, prin derularea proiectului ACCES, instituţia pe care o conduce este mai aproape de cetăţeni. El a remarcat importanţa editării broşurilor şi ghidurilor instituţiilor publice din judeţ, ce vor veni în sprijinul cetăţenilor care nu cunoşteau atribuţiile acestora şi cui trebuie să se adreseze atunci când au o problemă. ”Era foarte mare nevoie de aceste broşuri şi cred că este ceva excepţional, faptul că oamenii vor afla acum cui să se adreseze atunci când au o problemă”, a spus prefectul.

La rândul său, subprefectul Constantin Strujan a subliniat că, în opinia sa, scopul proiectului a fost atins, respectiv acela de reducere a timpului de furnizare a serviciilor publice. În plus, Strujan a ţinut să menţioneze că se va încerca derularea şi altor proiecte, care să vină în sprijinul cetăţenilor. Proiectul ACCES a avut o perioadă de derulare de 18 luni şi a fost cofinanţat din Fondul Social European, prin Programul Dezvoltarea Capacităţii Administrative, valoarea totală fiind de aproximativ 1 milion de lei. AGERPRES