Numarul hipermarket-urilor e in crestere

Cresterea puterii de cumparare si modificarea comportamentului cumparatorilor au influentat in 2006 evolutia segmentului spatiilor comerciale.
Majoritatea suprafetelor livrate pe acest sector de piata in prima parte a anului trecut au fost hypermarketuri si magazine specializate, situate in zonele dens populate. Cat despre lanturile de retail deja prezente in Romania, aceastea sunt concurate de noi companii intrate pe piata.

In 2006, proiectele noi finalizate au insumat peste 120.000 mp si au facut ca stotul sa creasca la aproximativ 613.000 mp. Conform celui mai recent studiu al companiei CB Richard Ellis, realizat pe ultimele sase luni al anului trecut, bancile, restaurantele fast-food si operatorii de jocuri electronice sunt cei mai interesati de spatiile stradale. Acestea se inchiriaza cu sume ce variaza in functie de locatie, suprafata si dotarisi sunt cuprinse intre 40-120 euro pe luna pentru spatii de peste 100 mp. Zonele de lux ale Capitalei sunt preferate retaileri de mare calibru intrati pe piata. Ei aleg sa se pozitioneze, cel mai adesea, in mall-uri si in locatii ultracentrale. Aici, preturile pot depasi chiar si 130 euro pe mp.

Conform raportului de piata al CB Richard Ellis, in urmatorii doi ani piata spatiilor comerciale din Capitala va cunoaste o dezvoltare dinamica, oferind o gama mai variata de magazine si facilitati pentru petrecerea timpului liber. Pana la sfarsitul acestui an, se preconizeaza ca vor fi finalizati aproximativ 150.000 mp, in proiecte precum Baneasa Shopping City, Ikea, Kaufland, Auchan si Real, cu galeriile comerciale aferente. Marii retaileri isi vor indrepta atentia catre zonele de sud si est ale orasului, unde companii noi sau deja existente isi vor deschide magazine.