Marti au fost decernate premiile competitiei nationale de bune practici

Cele mai bune proiecte depuse de autoritatile si institutiile publice din Romania in cadrul competitiei nationale de bune practici au fost premiate, marti, cu prilejul desfasurarii celei de-a doua conferinte ”Inovatie si calitate in sectorul public”.

Competitia s-a desfasurat pe parcursul anului 2009, in cadrul proiectului ”Carta cetatenilor”.

In competitie s-au inscris proiecte dezvoltate de institutii/autoritati ale administratiei publice centrale (ministere, agentii) si locale (primarii, consilii judetene, institutii ale prefectului, institutii deconcentrate). In urma evaluarii, au fost nominalizate cinci proiecte pentru fiecare pilon: I – Cresterea eficientei serviciilor publice si metode novatoare; II – Consolidarea administratiei publice prin consultarea si atragerea la actul de decizie a cetatenilor si III – Imbunatatirea serviciilor publice printr-un management organizational si al calitatii performant, urmand a fi acordate trei premii si doua mentiuni pentru fiecare pilon in parte.

Premiul I a fost castigat de Ministerul Finantelor Publice – Trezoreria Statului – pentru proiectul ”Sistemul de plati electronic al Trezoreriei Statului”, din cadrul pilonului I ” Cresterea eficientei serviciilor publice si metodele novatoare ; premiul II a fost castigat de Prefectura Timis, pentru proiectul ”Parteneriat pre si post-aderare intre Institutia Prefectului Judet Timis si Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timisoara, iar premiul III i-a revenit Prefecturii Hunedoara pentru proiectul ”Eficientizarea comunicarii institutionale prin utilizarea solutiilor electronice”. De asemenea, au primit mentiuni Directia judeteana de evidenta a persoanelor Cluj pentru proiectul ”Modernizarea activitatilor de evidenta a persoanelor in judetul Cluj” si Primaria sectorului 2 al Capitalei pentru proiectul ”Ambulanta sociala”.

Primaria Timisoara a primit premiul I pentru proiectul ”Consilii consultative de cartier” in cadrul pilonului II – “Consolidarea administratiei publice prin consultarea si atragerea la actul de decizie a cetatenilor; locul II a fost castigat de Primaria Alexandria, pentru proiectul ”Dezbateri publice -model de dialog cu cetatenii. Regulament privind sanatatea populatiei si protectia mediului la nivelul populatiei municipiului Alexandria”, iar premiul III a fost atribuit Institutiei Prefectului judetului Salaj pentru proiectul ”Grupuri mixte locale de lucru pentru imbunatatirea situatiei romilor”.

Mentiunile au fost adjudecate de Primaria sectorului 2 pentru proiectul ”Grupul de consilieri obstesti sector 2” si Institutia Prefectului judetului Cluj, pentru poriectul ”Preluarea propunerilor cetatenilor pentru eficientizarea activitatii serviciilor publice”. In ceea ce-i priveste pe castigatorii din sfera pilonului III – ”Imbunatatirea serviciilor publice printr-un management organizational si al calitatii performant”, acestia sunt Consiliul Judetean Bacau – premiul I si premiul II pentru proiectul ”Reteaua de ingrijire la domiciliu pentru persoane varstnice” si, respectiv, ”Servicii integrate sociale, medicale si educationale in mediul rural”; Premiul III a fost castigat de Ministerul Finantelor Publice – Autoritatea pentru Coorodonarea Instrumentelor Structurale, pentru proiectul ”Institutionalizarea evaluarii in managementul instrumentelor structurale prin intermediului grupului de lucru pentru evaluare”. Cele doua mentiuni aferente pilonului II au fost atribuite Ministerului Dezvoltarii Regionale si Locuintei (MDRL), pentru proiectul ”Dezvoltarea unui sistem de control managerial in cadrul MDRL” si Prefecturii Cluj, pentru proiectul ”Constientizarea si reflectarea la nivel decizional a perceptiei cetateanului asupra calitatii serviciilor publice”.

”ANFP pledeaza pentru modificari profunde in administratia publica centrala si locala si pentru realizarea unui model organizational eficient al structurilor administrative. Acest lucru nu se poate realiza decat prin descentralizarea efectiva si nu imaginativa a administratiei publice. Reforma administratiei publice din Romania are trei mari domenii de actiune – reformarea functiei publice – prin profesionalizarea functionarilor publici, gestionarea functiilor publice si imbunatatirea imaginii administratiei publice prin cresterea transparentei actului administrativ si luarea unor masuri anticoruptie, – descentralizarea si deconcentrarea serviciilor publice prin cfresterea autonomiei institutiilor si autoritatilor publice la nivel local si formularea politicilor publice prin imbunatatirea cadrului institutional care sa conduca la eficientizarea procesului de formulare a politicilor publice si responsabilizarea societatii civile si a structurilor asociative ale autoritatilor publice”, a subliniat presedintele ANFP, Andras Szakal, la festivitatea de premiere.

Prezent la manifestare prefectul Capitalei, Mihai Atanasoaei, a apreciat evenimentul ca un ”fapt evident” ca Romania a inceput sa se incadreze in tendintele europene, in standardele de calitate si profesionalism pe care cetatenii le asteapta si le merita. ”Introducerea Cartei Cetatenilor si accentuarea orientarii catre cetatean a actului administrativ este strans corelata cu stimularea inovatiei, cresterea gradului de responsabilizare si a eficientei serviciilor oferite. (…) Mai sunt multe de facut in ceea ce priveste consultarea cetatenilor si dezvoltarea de parteneriate, dar progresul este vizibil si continuu, iar Prefectura Bucuresti imi doresc sa fie un exemplu, un promotor si un inovator intre institutiile publice din Romania”, a spus Atanasoaei. AGERPRES