Locuitorii municipiului Roman pot face sesizări printr-o aplicație pentru mobil lansată de primărie

Pe 26 noiembrie a devenit activă aplicația mobilă pentru sesizări a Primăriei Municipiului Roman, aceasta putând fi descărcată și utilizată de toți cei care dețin un dispozitiv inteligent cu sistem de operare Android sau iOS. Aplicația de semnalare a problemelor din oraș se numește „pentru Roman”, dar ea poate fi identificată în magazinul de aplicații și prin căutarea cuvintelor „Primăria municipiului Roman”, informează un comunicat al municipalității.

„De când am preluat conducerea administrației romașcane, am spus că îmi doresc și cred că în parte am și reușit să eficientizez munca mea și a echipei din Primărie municipiului Roman. Această aplicație vine în sprijinul cetățenilor, în sensul că, având un telefon la dispoziție, oricine poate semnala pe loc o problemă, iar mesajul ajunge direct către unul din responsabilii din Primărie. În acest fel, am și eu contact direct cu toate problemele semnalate de pe teren, dar pot să fac o analiză corectă și asupra duratei de intervenție a echipei din instituție. Aplicația oferă și acces la un buletin informativ, astfel încât informațiile importante pentru cetățeni vor fi regăsite în timp real în această secțiune. Ca orice proiect nou, aceasta poate fi îmbunătățit funcție de realitățile comunității noastre, de aceea fac apel la cetățeni să ne comunice eventualele sugestii, pentru ca totul să fie mai simplu și cât mai util. Cât de curând vom mai semna un proiect, pe fonduri europene, care o să ne ajute să primim cereri online din partea cetățenilor, dar și să le eliberăm electronic, astfel încât oamenii să nu mai fie nevoiți să facă mai multe drumuri până la Primărie pentru a-și rezolva o problemă”, a declarat primarul Lucian Micu.

Odată descărcată aplicația ”pentru Roman” pe telefonul mobil sau tabletă, utilizatorii trebuie să-și introducă datele de identificare, cu recomandarea ca adresa de e-mail folosită să fie una validă, pentru că pe aceasta vor primi, în timp real, toate notificările și eventualele clarificări asupra stadiului de rezolvare a sesizării. Este în mod obligatoriu ca cetățenii ce folosesc aplicație să bifeze faptul că sunt de acord cu termenii de utilizare a softului, de aceea este foarte bine ca utilizatorii să citească această secțiune. O sesizare se poate face accesând „sesizare nouă”, iar în secțiunea „sesizările mele” se regăsesc informații legate de stadiul de rezolvare a problemei semnalate. Pentru orice sesizare nouă, la descrierea situației se pot atașa și maxim trei fotografii, dar și locul exact unde este identificată respectiva problemă.

Aplicația permite informarea în timp real a cetățenilor cu privire la subiecte de interes public, dar și la eventuale alerte ce țin de restricționarea traficului din cauza unor lucrări, de avertizările meteorologilor sau de orice alt lucru ce ține de siguranța cetățenilor. În aceeași măsură, aplicația permite apelarea directă a dispeceratului Poliției Locale, la numărul gratuit 0233.984.