La Reşiţa a fost lansată aplicaţia de promovare a turismului “Visit Caraş-Severin”

Aplicaţia “Visit Caraş-Severin” a fost lansată la Reşiţa, aceasta fiind un mijloc digital de promovare a turismului din judeţ, cu tot ceea ce are de oferit această zonă, în fapt, un ghid turistic conceput pentru a putea fi descărcat direct în smartphone-urile turiştilor.

“Turiştii care ne vizitează judeţul, dar nu numai ei, au acum la dispoziţie o aplicaţie ce poate fi descărcată pe smartphone, Visit Caraş-Severin, care include obiective turistice montane, culturale, religioase şi industriale; trasee turistice de drumeţie şi pentru bicicletă; unităţi de cazare filtrate în funcţie de clasificare, restaurante, dar şi un calendar în care, periodic, vor fi postate evenimente de interes pentru cei ce ne vizitează judeţul. Pentru că, într-adevăr, nu putem vorbi despre turism dacă nu există infrastructura rutieră, tot în această aplicaţie vor putea fi consultate toate lucrările pe care Direcţia de Drumuri Judeţene Caraş-Severin le are în derulare şi stadiul acestora, secţiunea fiind actualizată constant. Aplicaţia va fi dezvoltată încontinuu. Ne gândim să identificăm şi toate cascadele, şi cele necunoscute, pentru că sunt foarte multe, precum şi lacurile şi altele”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Caraş-Severin, Silviu Hurduzeu.

Documentarele turistice dedicate Banatului Montan, materiale video de promovare a Caraş-Severinului şi o hartă turistică de detaliu a judeţului, sunt, de asemenea, accesibile prin aplicaţie.

Aplicaţia “Visit Caraş-Severin” este programată să ruleze pe platformele Android şi IOS, până la ora actuală fiind disponibile versiunile în limbile română şi engleză.

Aplicaţia a fost gândită ca să evidenţieze partea de interes turistic. La turismul cultural, de exemplu, se vor deschide toate punctele de interes introduse de beneficiar. Iar acest lucru se întâmplă la fiecare punct de interes. Există şi o parte de hartă digitală, în care ulterior se pot adăuga informaţii noi faţă de cele evidenţiate, cum este starea drumurilor.

“După descărcarea şi instalarea aplicaţiei, utilizatorul are acces la categoriile de interes şi are posibilitatea de a controla afişarea itemilor prin utilizarea filtrelor. De exemplu, traseele turistice sunt filtrate în trasee de drumeţie şi trasee cicloturistice. Totodată, itemii se pot afişa, fie în ordine alfabetică, fie în funcţie de distanţa punctului de interes faţă de locaţia utilizatorului. La accesarea unui item, utilizatorul are acces la date de contact, evenimente şi fotografii reprezentative ale obiectului de interes”, a explicat reprezentantul firmei Schubert&Frantzke, care a implementat acest proiect, Ştefan Florin Tarta.

O astfel de aplicaţie a mai fost implementată în judeţele Bistriţa-Năsăud, Maramureş, Prahova şi Teleorman. AGERPRES