Interes mondial crescut si cereri ridicate pentru super masina cu doua locuri Lexus LFA

lexus_lfa_mic.jpgCererea globala pentru super – masina Lexus cu doua locuri, LFA, a fost extrem de ridicata chiar de acum 3 luni, de la debutul mondial al masinii in cadrul Salonului Auto de la Tokio. Nivelul solicitarilor a depasit deja cele 500 de bucati care se vor produce.

Totusi, cei care nu au reusit inca sa se inscrie nu ar trebui sa fie descurajati. Dupa cum a anuntat anterior oficialii Lexus, inscrierea nu inseamna obligatoriu si o confirmare certa din partea Lexus ca vei primi masina.

Pre-vanzarile pentru cele 500 de unitati ce vor fi produse si comercializate in intreaga lume au inceput pe 21 octombrie 2009. Termenul limita pentru primirea declaratiilor de interes este stablit pentru mijlocul lunii martie si coincide cu Salonul Auto de la Geneva, dupa acest moment urmand sa inceapa alocarea celor 500 de exemplare LFA in cele 56 de state unde au fost ofertate. Alocarea finala va avea loc in luna aprilie, iar comenzile individuale vor fi confirmate cu clientii pana la sfarsitul lunii mai.

Nu toti cei care s-au inscris pe lista vor fi si fericitii posesori ai performantei LFA, compania Lexus anuntand déjà ca va exista o triere a cererilor. Fiecare potential cumparator va fi evaluat in functie de locul in care traieste, de celelalte masini pe care le detine si, mai ales, de obiceiurile sale de condus.

Despre LFA

LFA este o masina premiera. Este prima supermasina construita de Lexus pentru a atinge, si chiar depasi, standardele companiei si este prima super masina care se comporta la fel de dinamic angajandu-se in virajele de la Nürburgring sau urcand printr-o trecatoare montana. Utilizand tehnologii avansate ale fibrelor de carbon, un motor performant V8 de 4,8 litri si o cutie secventiala de viteze in sase trepte, LFA-ul combina constructia usoara cu un balans ideal al sasiului pentru a livra o exceptionala performanta de 325 km/h. Lexus a anuntat ca noua sa “super-masina” poate accelera la 100 de km/h in 3.6 secunde.

“LFA-ul este o super masina de rasa pura, o masina usoara, puternica si echilibrata, construita cu un singur scop: cel de a oferi experienta suprema de conducere”, explica inginerul sef, al programului de dezvoltare LFA, Haruhiko Tanahashi. “In ultimul deceniu am impins totul la limita: inclusiv dezvoltarea tehnologiilor noastre de ultima generatie in taierea fibrelor de carbon, a polimerilor, in proiectarea sasiului si caroseriei. Sunt convins ca am reusit sa proiectam masina cea mai puternic orientata catre sofer, pe cat a fost posibil. “

Dezvoltata cu eforturi substantiale, de catre o mana de ingineri alesi pe spranceana si care au fortat orice limita dinamica, LFA-ul este modelul halo al marcii F, de performanta, de la Lexus. Brandul F completeaza AND-ul marcii Lexus, potentandu-i atributele de performanta, fara a renunta la cele de confort si lux. Prin urmare, LFA-ul nu doar redefineste super masina japoneza a secolului 21, ci consolideaza si un cadru nou pentru Lexus si abordarea sa avansata a dezvoltarii automobilelor.

“De cand am initiat proiectul LFA, in anul 2000, intreaga echipa a fost condusa de pasiunea de a crea o super masina care sa sa fie mandria Lexus. Pentru Lexus, un brand care isi propune sa le ofere clientilor momente revelatoare si experiente memorabile, dezvoltarea unei masini de top la nivel mondial, cu o adevarata drama vizuala, era pasul urmator absolut indispensabil”, declara Tanahashi.

In anul 2000, Tanahashi si echipa sa, s-au angajat pe una dintre cele mai mari provocari de inginerie cu care s-a confruntat Lexus vreodata. Proiectul urma sa le concentreze atentia asupra celor mai noi tehnologii, asupra celor mai noi materiale si proceselor de ultima generatie, pe masura ce se straduiau sa creeze masina pe care si-o doreau, in ciuda tuturor dificultatilor intalnite. In acest proces, echipa a reusit sa atinga un nou nivel in abordarea dinamica de la Lexus, un moment care a recalibrat abordarea companiei in proiectarea tuturor modelelor sale ulterioare.

La fiecare etapa de dezvoltare a LFA-ului s-au luat masuri de reducere a greutatii. Acestea au inclus materiale inovatoare, precum polimerii ranforsati cu fibre de carbon utilizati habitaclu, sasiu si caroserie – o premiera mondiala pentru Lexus – materiale ceramice din carbon pentru discurile de frana sau folosirea pe scara larga a aluminiului, titanului si magneziului in propulsie si ansamblurile de transmisie. Chiar si volanul contine elemente din fibre de carbon, pentru a-l face mai usor si mai natural in reactie – un detaliu tipic de orientare catre client la orice Lexus LFA. Cu o greutate de numai 1480 kg, LFA-ul poate pasi cu incredere in arena super masinilor.

Doar 500 de exemplare LFA sunt programate pentru productie, toate urmand sa fie ansamblate manual, de ingineri atent selectati, cu o frecventa de maxim 20 de masini pe luna. “Desi aceste momente de inspiratie si magie vor fi savurate de numai cativa norocosi, sunt convins ca spiritul LFA va face mandru orice admirator Lexus”, declara inginerul sef Tanahashi.

Despre Lexus

Lansata in 1989, marca Lexus a devenit renumita la nivel mondial datorita aspiratiei permanente catre perfectiune- ilustrata si de sloganul marcii -, calitatii remarcabile, standardului tehnologic foarte inalt al produselor sale si conceptului sau unic de servicii complete catre client.

Ca o subliniere a valorilor traditionale ale marcii Lexus, cum ar fi inalta calitate a manufacturii, luxul interior si tehnologia de ultima generatie, filosofia de design L-finesse reprezinta un factor semnificativ in pozitionarea Lexus ca o marca cu trasaturi unice, dezirabila la nivel global.

In prezent, Lexus ramane primul – si unicul – producator de autoturisme din clasa premium ce ofera o gama completa de modele hibride in acceptiunea completa a termenului (full hybrid). Aceasta gama cuprinde RX 400h, GS 450h si LS 600h. In Europa, mixurile de vanzari ale vehiculelor echipate cu Sistemul Hibrid Lexus Drive contabilizeaza aproximativ 60% din gama LS, aproximativ 50% din gama GS si aproape 70% din gama RX.