Edilii timisoreni nu sunt de acord cu comasarea aeroporturilor

ciuhandu_gheorghe_2008.jpgEdilii timisoreni nu sunt de acord cu intentia Ministerului Transporturilor de a comasa aeroportul international “Traian Vuia” Timisoara cu cel din Arad, in cadrul unei Companii Nationale Aeroportuare Banat.

Primarul Gheorghe Ciuhandu a declarat joi pentru ca nu-si explica motivul pentru care se doreste schimbarea actualei structuri, mai ales in conditiile in care aeroportul timisorean “traieste pe picioarele lui”.

“Consiliul Judetean Arad (in administrarea caruia se afla aeroportul – n.r.) vrea de ani de zile sa scape de aeroport si nimeni nu-l doreste, pentru ca nu are niciun viitor”, a afirmat edilul-sef al Timisoarei, care sustine ca institutia aeroportuara timisoreana “este o entitate puternica, cu perspective de dezvoltare, dar probabil ca se intentioneaza ca aceasta entitate puternica sa fie capusata de una mai slaba.


Supararea lui Ciuhandu este cu atat mai mare cu cat a aflat ca se intentioneaza inclusiv mutarea sediului viitoarei Companii Nationale Aeroportuare la Arad, iar Timisoara sa ramana doar un punct de lucru. Viceprimarul Sorin Grindeanu (PSD) s-a raliat opiniei edilului-sef si a declarat ca priveste comasarea celor doua aeroporturi ca pe “o fortare din partea reprezentantilor Primariei Arad si a reprezentantilor Aradului in Ministerul Transporturilor”, considerand ca inainte de lansarea unor astfel de proiecte este necesar cel putin un studiu tehnico-economic, care sa demonstreze ca un astfel de proiect este viabil si rentabil.

“In acest moment, vorbim despre un aeroport pe profit (aeroportul international Timisoara – n.r.), probabil, unul dintre putinele din tara, si unul care are 5% din activitatea celui timisorean, dar, care, in diverse etape din ultimii ani, s-a dorit a fi privatizat, fara succes”, a afirmat Grindeanu.

Intr-un astfel de context, el cere argumente care sa justifice motivele pentru care este nevoie sa se creeze o astfel de societate, care, ulterior, sa fie privatizata. Potrivit lui Grindeanu, in 2008, pe aeroportul “Traian Vuia” au fost procesati circa un milion de pasageri, iar numarul curselor care deruleaza activitati de zbor este cuprins intre 40 – 50 pe zi, in timp ce la Arad numarul pasagerilor a fost de 77.000, iar activitatea aeroportuara se limiteaza la 6 – 7 curse pe saptamana.


“In afara de dorinta unor domni din Arad de a ateriza la Arad si nu la Timisoara, nu vad alte motive de mutare a aeroportului acolo. Din datele mele de pana acum, daca s-ar crea o astfel de companie, probabil ca prima masura ar fi aceea de a inchide aeroportul din Arad, deoarece este pe pierdere”, a conchis viceprimarul Grindeanu. Seful administratiei timisene, PD-L-istul Constantin Ostaficiuc, a declarat ca este in concediu si va aborda acest subiect saptamana viitoare, in cadrul unei conferinte de presa. Aeroportul international “Traian Vuia” a beneficiat de investitii de circa 40 de milioane de euro numai in utlimii doi ani, pentru dublarea capacitatii aerogarii si modernizarea pistei.