Drumul județean Iaşi-Botoşani a fost complet refăcut

adomnitei_panglica.jpgDrumul Iaşi-Botoşani, de aproape 43 de kilometri, care străbate comunele Ţigănaşi, Vlădeni, Şipote şi Plugari, numit şi “traseul groazei”, a fost refăcut după 64 de luni, cu ajutorul fondurilor europene. Drumul a fost refăcut prin proiectul european de “Reabilitarea şi modernizarea infrastructurii rutiere interjudeţene DJ 282C, DJ 282, DJ282B”.

“Sunt foarte bucuros că am finalizat acest drum pe care locuitorii din cele patru comune de pe traseu îl numeau Drumul Groazei. Preţ de mulţi ani a fost impracticabil, oamenii preferând să circule pe un drum creat pe câmp. Opinia mea este că a devenit cel mai frumos drum din judeţ, atât din punct de vedere al lucrărilor, cât şi al peisajelor de pe traseu. Împreună cu drumul de la Dobrovăţ sau cel de la Cristeşti – Tătăruşi concurează pentru titlul de cel mai frumos drum din România”, a declarat Cristian Adomniţei. preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi.

Proiectul vizează refacerea şi reabilitarea a 42,805 km din tronsoanele de drum DJ 282C, DJ 282 şi DJ 282 B, precum şi consolidarea terasamentului între localitatea Mihail Kogălniceanu şi localitatea Borsa, amenajarea drumurilor laterale, lucrările aferente de amenajare a teritoriului si protecţia mediului, reabilitarea a cinci poduri şi construcţia a două poduri noi, 14 podeţe transversale noi, 105 podeţe transversale reabilitate, construirea a patru podeţe noi, 820 podeţe de acces în gospodării şi 20.500 metri pătraţi de trotuar.

Proiectul este cofinanţat din Fondul European pentru Dezvoltare Regională, prin Programul Operaţional Regional (POR) 2007 – 2013, în cadrul Axei Prioritare 2 – Îmbunătăţirea infrastructurii de transport regionale şi locale. Valoarea totală a proiectului a fost de peste 82 milioane de lei, din care peste 58 milioane de lei reprezintă finanţarea nerambursabilă. Durata implementării a fost de 64 de luni.
Proiectul a fost semnat în septembrie 2009, între reprezentanţii Consiliul Judeţean Iaşi, Agenţiei pentru Dezvoltare Regională Nord – Est şi cei ai Ministerului Dezvoltării Regionale şi Locuinţei (Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional 2007 – 2013 – AM POR).
Contractul de lucrări a fost atribuit prin procedură de achiziţie publică – licitaţie deschisă, prima dată, SC EUROCONSTRUCT GROUP SRL Iaşi. Ca urmare a incapacităţii executantului de a finaliza lucrările în termenul asumat prin contract, Consiliul Judeţean Iaşi a reziliat lucrările pe 15 august 2012.
În urma reluării procedurii de achiziţie publică pentru restul de lucrări rămase de executat şi a adaptării proiectului la situaţia constatată în teren, respectiv revizuirea unor secţiuni din proiectul tehnic, Consiliul Judeţean Iaşi a încheiat un contract cu Asocierea SC EKY SAM SRL Târgu Frumos (lider) – SC TRANSPORTURI AUTO SA Botoşani – SC ENVIRO CONSTRUCT SRL Iaşi. Ordinul de începere al execuţiei lucrărilor a fost dat la data de 12 decembrie 2013. Valoarea contractului de execuţie a lucrărilor a fost de peste 48 milioane de lei, garanţia lucrărilor fiind este de 60 luni. AGERPRES