Dispute între șeful CJ și primarul Iașului pe tema proiectul şoselei de centură

Preşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Maricel Popa, a declarat că primarul Mihai Chirica blochează proiectul variantei de centură pentru traficul greu din municipiu. Conform lui Popa, pe 19 august a expirat termenul de depunere a ofertelor la proiectarea şi execuţia lucrărilor la varianta de ocolire pentru traficul greu.

“Pe 19 august puteam avea un constructor care să înceapă proiectarea şi execuţia acestui tronson. Din cauza lui Mihai Chirica nu se vor întâmpla acum aceste lucruri. (…) Aşa cum a transmis şi ministrul Răzvan Cuc, în urma vizitei de la Iaşi de săptămâna trecută, avem o mare problemă. Primăria Iaşi refuză să răspundă unor solicitări ale autorităţii contractante, CNAIR, cu privire la clarificarea activităţii de mutare şi protejare a utilităţilor pe sectoarele de suprapunere a variantei de ocolire cu arterele rutiere din municipiul Iaşi. Solicitarea CNAIR a venit ca urmare a unor clarificări cerute de constructorii interesaţi să înscrie o ofertă pentru execuţia acestei lucrări. Motivat de acest fapt, termenul de depunere a ofertelor a fost prelungit până pe 19 septembrie. Până atunci, să sperăm că Primăria Iaşi va oferi un răspuns asupra unor aspecte legate de acest obiectiv”, a declarat Maricel Popa.

Şeful CJ Iaşi a mai spus că la sfârşitul anului trecut a întreprins toate demersurile necesare la Guvern pentru bunul mers al proiectului, în urma acestor demersuri Executivul alocând 46,39 de milioane de lei credite bugetare şi 187,68 de milioane de lei credite de angajament pentru continuarea lucrărilor.

Pe de altă parte, primarul Iaşiului, Mihai Chirica, susţine, într-un comunicat de presă, că responsabilitatea şoselei de centură aparţine Guvernului. “Conform legislaţiei în vigoare, instituţia responsabilă pentru realizarea şoselelor de centură este Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, respectiv Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA. Astfel, şi întârzierea licitaţiei este responsabilitatea instituţiilor menţionate. Similar, municipalitatea este responsabilă de o serie de investiţii în modernizarea infrastructurii din oraş, de exemplu şoseaua Nicolina, Splai Bahlui – Mal Drept, bulevardul Primăverii, aleea Tudor Neculai etc. Pentru demararea lucrărilor efective la acest obiectiv extrem de important pentru oraş, municipalitatea s-a angajat de peste 10 ani să susţină demersurile fostei Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). Spre ştiinţa domnului Maricel Popa, Consiliul Local al Municipiului Iaşi a adoptat hotărârile 267 din 29 mai 2009 şi 349 din 30 iulie 2009 privind transmiterea în administrarea Ministerului Transporturilor – CNADNR a sectoarelor de drum aflate pe traseul şoselei de centură – varianta Sud”, precizează Chirica.

El reiterează că îşi păstrează angajamentele asumate în 2009. “Cu toate acestea, nu putem să nu observăm tergiversarea de către instituţiile abilitate, prin tot felul de tertipuri birocratice şi adrese inutile, a materializării acestui proiect atât de important pentru municipiul Iaşi, după cum nu putem uita că în ultimii trei ani nu s-a făcut nimic în acest sens! În realitate, această tragere de timp are o singură semnificaţie: Ministerul Transporturilor dovedeşte că nu ştie, nu vrea şi nici nu poate duce la bun sfârşit acest proiect. (…) Domnul Maricel Popa s-a trezit şi el vorbind şi ne întreabă pe noi dacă mai sunt valabile hotărârile de Consiliu Local din 2009, ca şi cum acestea ar fi putut dispărea de la sine. Cu siguranţă dacă situaţia ar fi stat altfel, ar fi fost obligaţia noastră să anunţăm Ministerul Transporturilor de schimbări. Iar dacă domnul consilier judeţean tot vorbeşte de relocarea utilităţilor, ştie care sunt acestea, unde trebuie relocate şi care sunt costurile?! Oare domnul Maricel Popa înţelege că ar fi absurd ca municipalitatea să demareze aceste lucrări, când nu ştim sigur că măcar licitaţia va fi dusă la bun sfârşit”, mai arată Mihai Chirica. AGERPRES