Dep. Pavel Popescu: Nu a existat consens politic pentru modernizarea administrației publice

”Un background negru, pe care nu scrie nimic – este ceea ce au oferit politicienii, în ultimii 20 de ani, în domeniul inovației în administrația publică”, așa a descris deputatul Pavel Popescu, secretar al Comisiei pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor, climatul nefavorabil adopării inovației în România, în special, în domeniul administrației publice.

În discursul din cadrul celei de-a 14-a ediții a Conferinței Naționale de Management Modern în Administrație, organizată de Oameni și Companii, în partneriat cu HP Inc. România și Focality, pe 27 septembrie, la Hotel Pullman București, Pavel Popescu a arătat că ”într-o țară exportatoare de creiere”, nivelul administrației publice este foarte scăzut, ”analfabetismul și incompetența fiind la cote maxime în sectorul public”.

”Inovația în sectorul public nu a existat niciodată, în opinia mea, nu am fost în stare să găsim un consens politic pentru a contura un context favorabil creării infrastructurii din administrație. Pentru mine, întors din Norvegia, șocul a fost foarte mare, dar încă nu mi-am pierdut speranța că putem ajunge și noi cândva la nivelul altor țări. În primul rând, politicienii ar trebui să fie conștienți de importanța compromisului, în scopul unui consens politic, în lipsa lui, ucidem din fașă orice proiect pentru modernizarea administrației publice. Există o dorință evidentă a politicienilor de a-și impune ego-ul, iar deciziile macro din administrația publică nu au fost luate, din cauza orgoliilor politice”, a spus deputatul PNL.

Potrivit acestuia, este îngrijorător că mulți români au ales să plece din țară, descurajați de condițiile de aici. Cifrele arată că, în ultimii 20 de ani, au ales să emigreze 2.6 milioane de români. ”Deocamdată, Comisia pentru Tehnologia Informației și Comunicațiilor, pe care o reprezint, este un fel de «cenușăreasa Parlamentului», dar ea va deveni una vitală, în următorii ani, având în vedere unde se îndreaptă lumea asta, din punctul de vedere al evoluției tehnologiei”, a mai spus Pavel Popescu.

Programul Management Modern în Administrație este un program național, inițiat Oameni și Companii, de promovare a proiectelor și inițiativelor lăudabile din domeniul administrației publice, de educare și informare a noului tip de manager în administrația publică din România. Lansat în anul 2005, programul permite interacțiunea cu peste 6.000 de specialiști, persoane de decizie din diferite domenii din administrație, conturând o platformă eficientă de comunicare pentru membrii administrației centrale și locale.

Din anul 2007, acest program include seria de conferințe naționale dedicate specialiștilor IT&C din administrație, organizate în București, cu 13 ediții și peste 1.500 de participanți. Temele ultimelor ediții acordă o importanță specială componentei de modernizare și adoptării soluțiilor tehnologice moderne, inovației prin tehnologie.

Programul este susținut de parteneri precum HP Inc. Romania, o companie aflată de aproape 80 de ani în plutonul fruntaș al inovatorilor de tehnologie, sau Focality, o companie românească, cu o experiență de 20 de ani, înființată la Iași, care își concentrează expertiza pentru a furniza clienților săi soluții eficiente, customizate, de infrastructură, securitate IT&C și dezvoltare software.