CSR migreaza dinspre corporate inspre branduri

csr_overview1.jpgBusinessMark a organizat conferinta “CSR Overview. Tendinte si oportunitati”, aflata la cea de-a 3-a editie, pe 9 decembrie, la Hotel Athenee Palace Hilton, Bucuresti. Invitatii primei sesiuni de discutii au fost: Dana Dobrescu, Communication Manager, Unilever South Central Europe, Oana Visalom-Donescu, BI HR Contingent Manager, Hewlett-Packard, Monica Jitariuc, Co-Managing Director, MSLGROUP The Practice, Oana Gorbanescu, Coordonator CSR si Comunicare, EY Romania si Andrei Cosuleanu, Director Executiv, “Let’s Do It, Romania”. Moderatorul sesiunii a fost Laura Dragomir, Communication expert, Co-Founder, Brainguys.

”Cred ca in 2016 vom comunica lucrurile cu mai mult inteles. Cred ca va fi un an de cotitura pentru noi oamenii de comunicare. Asta nu neaparat pentru ca se va comunica cu totul altfel, dar pentru ca trebuie sa parem credibili cu adevarat atat in interiorul organizatiei cat si in afara ei. Avem exemplul Volkswagen, unde comunicarea interna deficitara a produs situatia pe care o stim. In 2016 vom fi mult mai transparenti, responsabili si relevanti. Suntem relevanti daca ne intoarcem mereu spre misiunea companiei. CSR migreaza dinspre corporate inspre branduri, iar misiunea noastra este sa ne intoarcem mereu catre business. Boardul va fi astfel mult mai receptiv. CSR a devenit parte din filosofia de brand”, a declarat Dana Dobrescu, Communication Manager, Unilever South Central Europe.

Monica Jitariuc, Co-Managing Director, MSLGROUP The Practice, a dus prin prezentarea sa 16 ganduri despre CSR in 2016:

1. Strategie inainte de orice. Companiile care vor obtine beneficii din CSR sunt cele care au strategia clara, stabila si facuta pe multi ani

2. Focus pe ariile care conteaza cel mai mult, arii care au importanta pentru companie si actionari

3. Arata impactul pozitiv, dar si pe cel negativ

4. Nu te ascunde, fa-ti vizibile initiativele de CSR si rezultatele lor

5. Transparenta, transparenta, transparenta

6. Onestiate si autenticitate

7. Storydoing si apoi storytelling

8. Evita limbajul corporatist

9. Implica-ti angajatii

10. Implica-ti angajatii pana la sfarsit

11. Implica-ti consumatorii si alti stakeholderi

12. Unde-s doi puterea creste. Sa vezi unde sunt trei

13. Poarta-te ca un cetatean responsabil, nu ca o companie!

14. Creativitate, creativitate, creativitate

15. PR-ul este esential pentru ca reputatia este esentiala.

16. Gandeste pe termen lung!

Oana Gorbanescu, Coordonator CSR si Comunicare, EY Romania, a prezentat cateva concluzii al studiului Tendinte si realitati CSR in Romania, studiu care analizeaza si exploreaza perceptiile executivilor si ale specialistilor in CSR (corporate social responsibility) in legatura cu proiectele initiate si derulate in domeniul responsabilitatii sociale corporative in anul 2014 si perspectivele CSR-ului in perioada urmatoare.

”Fata de anii anteriori, 69% din companiile care la aceasta editie au raspuns la chestionar sunt deja implicate in CSR. Procentul companiilor care definesc responsabilitatea sociala corporativa ca si etica in afaceri a crescut semnificativ la 17% in 2014 fata de 6% in 2013. Mai mult, procentul celor care considera ca responsabilitatea sociala inseamna interacțiuni semnificative cu stakeholder-ii a crescut de la 1% in 2013 la 10% în 2014, iar in randul celor care au ales raspunsul managementul responsabil al lantului de furnizori procentul a crescut de la 1% in 2013 la 8% in 2014”, a declarat Oana Gorbanescu.

Cea de-a doua sesiune i-a avut ca invitati pe Sabina Știrb, Public Affairs & Corporate Citizenship Manager, Samsung, Maria Besnea, Stakeholders’ Engagement & Corporate Sponsorship Senior Officer, UniCredit Bank, Andreea Giovani, Manager Consultanta Fiscala, PwC Romania, Remus Pakei, project-manager Sprijina.ro, Mike Costache, Philanthropreneur, Board of Directors Member, Blue Heron Foundation si Robert Uzuna, Corporate Affairs Director, URSUS Breweries.

”Cred ca undeva exista cateva lucruri care nu sunt foarte clare intre companii si ONG-uri. Din exterior, bugetul de CSR este vazut ca un buget de sponsorizare. In general companiile au un plan si o strategie pe termen lung si nu isi permit sa investeasca pe foarte multe planuri. Bugetul de CSR nu este buget de sponsorizare. CSR-ul nu este un proces de endorsment al ONG-urilor. Nu oferim bani si atat. Vrem continuitate si vrem sa muncim cot la cot cu voi pentru realizarea proiectelor”, a declarat Sabina Stirb, Public Affairs & Corporate Citizenship Manager, Samsung.

Maria Besnea, Stakeholders’ Engagement & Corporate Sponsorship Senior Officer, UniCredit Bank, este de parere ca: ”succesul companiilor nu se mai masoara numai in profit economic, ci in cum reusesc brandurile sa-i implice pe oameni intr-o profesie comuna. Modul in care o companie se comporta intr-o societate creeaza societatea din jurul ei. De aceea este important ca atitudinea companiei sa inspire in bine. Trebuie sa transformam activitatea noastra in misiunea brandului”.

Andreea Giovani, Manager Consultanta Fiscala, PwC Romania, a vorbit despre raportarea non-financiara, in contextul Directivei 2014/95/UE, care trebuie transpusa in legislatiile nationale pana in decembrie 2016. ”Exista obligativitatea raportarii performantei non financiare, iar Directiva trebuie transpusa in legislatiile nationale pana in decembrie 2016. Publicarea primului lor raport va fi in 2018 (pentru anul financiar 2017). Companiile trebuie sa elaboreze orientari in materie de raportare pana la finele anului 2016”, a explicat Andreea Giovani.

Parteneri au fost: Grafica si Tipar, Nissa, Cofetaria Armand, Selfie Fun si World Class.