Contractul privind finanţarea nerambursabilă a reabilitării rutiere a Ţării Făgăraşului a fost semnat la CJ Braşov

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Contractul primului proiect de infrastructură rutieră din fonduri europene pentru Braşov, o investiţie totală de 33 de milioane de euro, care se va realiza în Ţara Făgăraşului în următorii patru ani, a fost semnat pe 12 octombrie la Consiliul Judeţean Braşov.

Acesta este cel de al doilea proiect din Regiunea Centru destinat reabilitării drumurilor judeţene din perioada de programare 2014-2020. Este vorba de şoseaua care porneşte din DN1, în comuna Şinca Veche şi se continuă dincolo de oraşul Victoria, la limita cu judeţul Sibiu.

Cunoscut sub denumirea de “drumul de sub munte”, proiectul vizează modernizarea DJ 104 A, în legătură cu DJ 105 C , DJ 105 P pe o lungime totală de 53,101 km, din care 49,039 km realizaţi din fonduri POR şi 4 km – din fondurile proprii ale judeţului Braşov.

Asistăm la un moment istoric. Practic, este vorba despre primii bani europeni destinaţi drumurilor judeţene care ajung la Braşov din 1990 încoace. Cu acest proiect, în valoare de 33 de milioane de euro, intrăm în linie dreaptă iar de anul viitor vom trece la lucrările propriu-zise. Un alt proiect, realizarea drumului interjudeţean Braşov-Covasna, este în evaluare la ADR Centru şi avem toate şansele să fie declarat eligibil şi să accesăm alte 25 de milioane de euro“, a declarat preşedintele CJ Braşov, Adrian Veştea, potrivit unui comunicat de presă transmis AGERPRES de biroul de presă al instituţiei.

Drumul străbate localităţile Şinca Veche, Şercăiţa, Bucium, Mărgineni, Sebeş, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbătă de Sus, Drăguş, Viştea de Sus, Victoria şi Ucea de Sus.

Pe lângă înnoirea structurii rutiere şi a suprafeţei carosabilului, realizarea acostamentelor, a drumurilor laterale, a trotuarelor şi a canalizării, amenajarea unor staţii de transport public de călători, construirea de poduri şi podeţe, precum şi asigurarea elementelor de siguranţă a circulaţiei pe întreaga sa lungime, “drumul de sub munte”, va asigura conectivitatea cu reţeaua TEN-T şi descongestionarea traficului de pe DN1 Braşov-Sibiu, având în vedere că el facilitează legătura Braşovului cu judeţele limitrofe.

Totodată, acest drum modernizat va face legătura între DN1/E 68 şi DN 7 C Transfăgărăşan, la Cârţişoara.

În perioada imediat următoare, executivul Consiliului Judeţean va realiza procedurile de achiziţie a serviciilor de management execuţie investiţie, verificare tehnică, audit financiar, informare şi publicitate, urmând ca ulterior să dea ordinul de începere pentru întocmirea proiectului tehnic al investiţiei.

Concret, la finalul proiectului vor exista: 49,039 km de drumuri judeţene modernizate, 64.422 mp de acostamente şi 16.280 mp de drumuri laterale, 21 de staţii de transport public de călători şi 24.884 mp de trotuare, 4.665 metri de parapete metalice direcţionale, 70 de indicatoare rutiere cu lumină galbenă intermitentă, şase oglinzi rutiere, 1.534 indicatoare şi stâlpi rutieri, 10.224 de benzi rezonatoare montate, 158,48 km de marcaje longitudinale şi 2.704 marcaje rutiere transversale realizate, 15 poduri, 105 podeţe transversale, 164 podeţe laterale şi 401 podeţe acces modernizate, menţionează comunicatul de presă. AGERPRES