Contract de finanţare de peste 140 milioane de lei, semnat de CJ Mureş cu ADR Centru, pentru reabiltarea infrastructurii rutiere

Directorul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională (ADR) Centru, Simion Creţu, şi preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Peter Ferenc, au semnat, pe 29 ianuarie, contractul de finanţare pentru proiectul “Modernizarea drumurilor judeţene DJ151B şi DJ142, Ungheni (DN15) – Mica – Târnăveni (DN14A)“, în valoare totală de peste 140 milioane de lei.

“Este vorba de un tronson de drum care însumează 24,09 kilometri, a cărui reabilitare costă peste 140,7 milioane de lei. Chiar dacă au fost mici probleme la depunerea proiectului, în ultimele zile am reuşit să îl depunem, a fost declarat eligibil şi am putut să semnăm (…) Acest tronson este foarte important pentru judeţul Mureş, acest tronson, cu foarte multe probleme, este de o importanţă deosebită, deoarece face legătura între municipiul Târnăveni şi oraşul Ungheni, apoi cu infrastructura de autostrăzi care va trece prin judeţul Mureş”, a declarat Peter Ferenc, preşedintele CJ Mureş.

Prin intermediul DJ151B şi DJ142 se va asigura conexiunea cu coridorul Turda-Târgu Mureş al autostrăzii Transilvania şi conectivitate indirectă cu coridorul Timişoara-Sibiu-Piteşti-Bucureşti-Constanţa.

Potrivit preşedintelui CJ Mureş, în strategia de infrastructură a judeţului, acest tronson de drum se află pe primul loc, însă mai sunt şi alte drumuri care urmează să fie reabilitate din fonduri europene şi fonduri proprii.

“Sigur că nu rezolvăm cu aceasta toate necesităţile. Mai avem, în parteneriat cu judeţul Sibiu, şi reabilitarea DJ Agnita-Sighişoara, contractul de finanţare va fi semnat în perioada următoare. În plus, avem mai multe proiecte de reabilitare, din fonduri proprii”, a precizat Peter Ferenc.

Directorul ADR Centru, Simion Creţu, a prezentat elemente din Master-Planul de Transport al României, care au o influenţă asupra infrastructurii judeţelor din Regiunea Centru – Braşov, Sibiu, Alba, Mureş, Harghita şi Covasna – începând cu Coridorul IV Paneuropean, Braşov-Comarnic, drum de patru benzi între Sibiu şi Braşov, un alt drum trans-regional Târgu Secuiesc-Bacău, Autostrada A10 Sebeş-Turda, Autostrada A3 Turda-Târgu Mureş, plus centura Târgu Mureş – aflată în licitaţie, Autostrada A 8 Târgu Mureş-Gheorgheni- Iaşi-Republica Moldova. La acestea se adaugă şi infrastructura feroviară, care include şi coridorul paneuropean, Predeal-Braşov-Sighişoara-Teiuş, dar şi Aeroportul Sibiu, Aeroportul Târgu Mureş, aflat în reabilitare, şi Aeroportul din Braşov, aflat în construcţie.

“După cum vedeţi, infrastructura este foarte bine distribuită, motiv pentru care va exista o mare atractivitate pentru această zonă, pentru următorii 10 ani”, a precizat Simion Creţu.

Contractul semnat luni este finanţat prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 6 – Îmbunătăţirea infrastructurii rutiere de importanţă regională, Prioritatea de investiţie 6.1 – Stimularea mobilităţii regionale prin conectarea nodurilor secundare şi terţiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale.

Directorul Direcţiei de Dezvoltare Regională şi Implementare Proiecte din CJ Mureş, Valer Băţagă, a arătat că valoarea totală a proiectului este de 140.794.801,06 lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 135.470.899,57 lei, iar contribuţia beneficiarului este de 5.323.901,49 lei.

Obiectivul general al proiectului constă în promovarea sistemelor de transport sustenabile şi eliminarea blocajelor din cadrul infrastructurilor reţelelor majore. Obiectivele specifice ale proiectului constă în modernizarea întregului traseu în lungime de 24,09 km (11,864 km pe DJ151B şi 12,230 km pe DJ142), care va cuprinde sistematizarea traseului şi realizarea unei structuri rutiere noi, modernizarea a două poduri, a două treceri la nivel de cale ferată şi a 60 podeţe transversale, amenajarea intersecţiilor cu 123 drumuri laterale, realizarea accesului pentru 780 de riverani, realizarea a 2,43 km de piste pentru biciclete, modernizarea a 4.003 mp de trotuare, realizarea a 29 staţii pentru transportul public de persoane.

În plus, se va face consolidarea suprafeţelor afectate de alunecări prin drenuri transversale, piloţi şi ziduri de sprijin, realizarea sistemelor de canalizare pentru apele pluviale în municipiul Târnăveni, montarea a 796 indicatoare rutiere şi panouri de avertizare, precum şi marcaje orizontale pe lungimea de 24,09 kilometri.

Perioada de implementare a proiectului este de 98 de luni. AGERPRES