Cetatea medievală Bistriţa se vrea brand înregistrat

Primăria municipiului Bistriţa intenţionează să înregistreze la OSIM brandul “Cetatea medievală Bistriţa”, astfel încât potcoava să devină un suvenir pentru orice vizitator al oraşului, struţul încoronat care apare pe stema burgului să devină mascota iar semnul Omega, un semn plastic al Bistriţei, contemporan cu istoria şi cu prezentul său.

Intenţia municipalităţii vine pe fondul depunerii unui proiect cu finanţare europeană, prin care Primăria Bistriţa doreşte să transforme vechea cetate într-un brand, la fel de cunoscut ca celelalte şase cetăţi medievale din Transilvania şi să organizeze vara un târg medieval, care să promoveze turistic zona.

Proiectul “Promovarea turistică a Cetăţii Medievale Bistriţa” va fi depus pe Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 – “Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului”, domeniul major de intervenţie 5.3 “Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică”. Potrivit primelor estimări, valoarea totală a proiectului va depăşi 990.000 lei, dar 82% din aceasta va fi asigurată prin finanţare nerambursabilă.

Dacă acest proiect va fi declarat câştigător, târgul turistic medieval se va desfăşura odată cu “Zilele Bistriţei” şi va fi un prilej de promovare, timp de trei zile, a tuturor cetăţilor medievale din Transilvania, membre ale Asociaţiei Siebenburgen. În a doua zi de târg, proiectul prevede organizarea a două concursuri culinare, în care vor fi selectate un meniu şi o băutură specifice Bistriţei. Ca eveniment de relaţii publice, va avea loc un congres al Siebenburgen, după care se va semna un protocol, în ultima zi a manifestării. În funcţie de durata de evaluare a proiectului, acest târg medieval al Bistriţei ar putea fi organizat pentru prima dată, cel mai probabil, anul viitor, dacă se va obţine finanţarea europeană aşteptată. AGERPRES