Brăila: Aplicaţie pe mobil pentru a afla când soseşte autobuzul în staţie şi pentru a cumpăra bilete online

Societatea de transport în comun din municipiul Brăila, SC Braicar, lansează începând o aplicaţie care va putea fi instalată pe telefonul mobil, prin care călătorii pot afla în timp real timpul de sosire a autobuzelor în staţie, durata până la cea mai apropiată staţie şi minutul la care autobuzul ajunge la destinaţie.  Aplicaţia foloseşte platforma Google Maps şi va putea fi căutată în varianta Google Play, pentru Android şi App Store, pentru Apple, folosind denumirea “Braila Transport Public”, iar odată descărcată călătorul va fi ghidat către destinaţia aleasă, oferindu-i-se informaţii despre rutele optime de autobuz şi tramvai sau o combinaţie a acestora.

“Este o inovaţie, suntem primii din România pe zonă de platformă integrată cu Google Maps. Venim cu două lucruri inovatoare pentru călători. Primul este un panou electronic de informare, care va fi montat în primă fază în două staţii, urmând ca procedura să fie extinsă în multe locaţii din municipiu, în care se prezintă linia autobuzului, direcţia finală de deplasare şi timpul de sosire a autobuzului. A doua inovaţie se referă la instalarea pe telefonul mobil a unei aplicaţii care se conectează în Google Maps şi care dă posibilitatea tuturor celor care au un telefon mobil să-şi instaleze această aplicaţie, să introducă destinaţia şi să afle efectiv când ajunge autobuzul în staţie, care este staţia cea mai apropiată de locul în care se află şi cât îi ia autobuzului să ajungă la destinaţie. Un alt element inovativ este legat de posibilitatea de a-ţi cumpăra biletul on line şi chiar şi abonamentul, lucru care va fi valabil peste trei luni de zile. Sistemul le permite şi celor de la Braicar să poată vedea în fiecare minut poziţia autobuzelor pe care le au în operare”, a declarat primarul Brăilei, Marian Dragomir.

Prezent la conferinţa de presă organizată la Primăria Brăila, Alexandru Ierimia, directorul general Telelink,  companie care a implementat acest sistem la nivelul municipiului, a făcut o scurtă demonstraţie privind funcţionarea acestei aplicaţii.  “Este un proces început împreună cu Braicar acum doi ani de zile, iar astăzi am ajuns să modernizăm toată flota de mijloace de transport în comun şi suntem capabili să oferim toate datele despre poziţia, traseul şi programul de circulaţie al acestora direct călătorilor, pe o aplicaţie de telefon mobil şi pe panourile pe care le vom monta în staţiile de călători. Soluţia noastră este una modernă, inovatoare, care urmează ultimele tendinţe din marile oraşe ale lumii şi putem să oferim astfel călătorului foarte transparent toate informaţiile de care are nevoie. Folosim harta Google, iar în aplicaţie se pot căuta inclusiv obiectivele turistice din oraş. În trei luni de zile, vom avea disponibil şi un modul de plată şi de achiziţie on line cu cardul bancar a tuturor titlurilor de călătorie, bilete şi abonamente, inclusiv cele subvenţionate”, a explicat Alexandru Ierimia.

Aplicaţia are un ghid live, prin care călătorul poate afla cât timp trebuie să meargă pe jos pentru a ajunge la staţia cea mai apropiată, cât timp are de aşteptat în staţie până ajunge mijlocul de transport în comun, poate vedea câte opriri mai are de făcut autobuzul până la destinaţie şi poate şti dacă există blocaje în trafic sau accidente care întârzie sosirea în staţie. AGERPRES