Autostrada Culoarul IV, subiect de discutie la Prefectura Valcea

ungureanu_petre.jpgAutostrada culoarul IV, pan european a fost tema centrala pe care parlamentarii valceni ai PD-L si PNL au dezbatut-o saptamana trecuta la prefectura Valcea, la invitatia prefectului Petre Ungureanu.

“Valea Oltului reprezinta de mai bine de 20 de ani unul dintre traseele cele mai analizate, cele mai proiectate si nu s-a facut nimic. Ardelenii au facut lobby de nu stiu cate ori pentru Autostrada Transilvania. Noi, nimic, fiecare legislatura a tot promis ca se va face tronsonul Sibiu – Pitesti, dar totul a ramas doar la faza de discutie si atat”, a declarat Petre Ungureanu.

Tot el a mai adaugat faptul ca “nu exista zi in care acest traseu, Ramnicu Valcea – Sibiu (Valea Oltului) sa nu fie blocat fie de accidente, fie de caderi de stanci de pe versanti”. Emilian Francu, senator PNL a declarat ca exista discutii cu mai multe consortii din Franta si Spania pentru a prelua prin concesiune acest traseu. “Din cate am inteles, la sfarsitul lui 2010, se va cauta o modalitate de a demara aceasta lucrare, se ia in vedere modul in care se va pune in practica tronsonul Brasov – Comarnic, care este un parteneriat public-privat”, a spus Francu.

Exista un studiu facut si un proiect al autostrazii Sibiu-Pitesti ca o varianta de a ocoli Valea Oltului, dar care strabate judetul Valcea numai pe o portiune de 30 de km, in nordul judetului. Cei prezenti la discutie, si parlamentarii PDL si cei de la PNL au cazut de acord ca o varianta a autostrazii care sa nu se apropie de Ramnicu Valcea “este inutila” “Trebuie gasita o forma optima care sa nu excluda statiunile din zona, si mai ales asigurarea unei legaturi clare si cat mai apropiate de municipiul Ramnicu Valcea, obiectiv economic care nu trebuie lasat pe dinafara”, a spus in cadrul mesei rotunde, deputatul democrat – liberal, Sorin Zamfirescu.

Judetul Valcea este strabatut de E 81, pe portiunea numita si Valea Oltului, drum de importanta rutiera pentru Europa de Est, denumit si “culoarul 4”, drum tranzitat zilnic de peste 30. 000 de autovehicule. Drumul are o latime de doua benzi, in cea mai mare parte a accidentelor produse, se produc blocaje rutiere, blocaje care mai survin si deselor alunecari de stanci din zona. AGERPRES