Autobuz hibrid modern prezentat de societatea de transport în comun din Oradea

Societatea locală de transport din Oradea a prezentat autobuzul Citaro Hybrid, al cărui producător îl itinerează într-o caravană prin ţară, în perioada 20 iulie-14 august. “În baza bunelor relaţii pe care le avem cu mai multe firme producătoare de autobuze, azi vă prezentăm un autobuz hibrid. Avantajul acestui autobuz este faptul că recuperează energie şi consumul de carburant este mult mai mic decât al celor normale, cu cel puţin 8,5%”, a declarat directorul OTL Oradea, Viorel-Mircea Pop.

Modelul prezentat în cadrul caravanei are două uşi pentru accesul călătorilor, lungime totală de 12,1 metri şi asigură o capacitate totală de transport de 100 de pasageri. În funcţie de varianta de echipare, Citaro Hybrid este prevăzut cu instalaţie de climatizare performantă şi încălzitoare amplasate în pereţii laterali ai salonului dedicat pasagerilor.

Viorel-Mircea Pop a precizat că, în prezent, OTL se află în faza de testare a pieţei, căutând cea mai bună variantă pentru un transport public ecologic, dar şi performant.

În opinia acestuia, cea mai bună soluţie tehnică, cele mai bune autobuze pentru Oradea, ar fi cele hibride. Societatea de transport are în plan să schimbe toate cele peste 90 de autobuze din dotare, accesând fonduri europene.

Directorul de vânzări autobuze şi autocare al firmei producătoare, Bogdan Aldea, a prezentat o serie de date tehnice ale autobuzului special conceput pentru cerinţele traficului din oraşe. “Procesul de funcţionare al Citaro Hybrid este foarte simplu: atunci când autobuzul este decelerat, motorul electric acţionează ca generator şi transformă energia de frânare în energie electrică. Aceasta este stocată pentru a veni în ajutorul motorului cu combustie, în special în timpul demarării. De aici, rezultă unul dintre cele mai importante avantaje ale modelului Citaro Hybrid, şi anume, faptul că nu necesită staţii de încărcare”, a spus Aldea.

Preţul unui autobuz Citaro Hybrid este de aproximativ 350-380.000 de euro. “Intenţia noastră este să achiziţionăm o flotă de autobuze. Dacă tot achiziţionăm câte zece, vom avea un ghiveci de tipuri de autobuze. Căutăm sursele de finanţare şi apoi şi autobuzele, din acelaşi model. Părerea mea este că autobuzele hibrid fac mai bine faţă decât cele electrice”, a spus Pop.

Oradea este al 14-lea oraş din ţară, din cele 17, în care este făcut cunoscut cel mai nou model de autobuz hibrid al firmei. Urmează Zalău (10 august), Baia Mare (11 august), Satu Mare (13 august) şi Cluj-Napoca (14 august). AGERPRES