Home Despre noi Staff Contact

Premiile de Excelenta Administratie.ro

Conferinţa Naţională de Management Modern în Administraţie


ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA
ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iasi

Data publicarii: Miercuri, 30 Martie 2016 Alte articole din Primarii
 

Primarul general al Capitalei ar putea avea în subordine un Corp de control

primaria buc.jpgÎnfiinţarea Corpului de control al primarului general al Capitalei, la nivel de direcţie, este prevăzută într-un proiect de hotărâre care figurează pe ordinea de zi a şedinţei de joi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Corpul de control va avea o structură distinctă în cadrul aparatului de specialitate al primarului general şi va fi în subordinea directă a acestuia. Prevederea apare la art. 8 al proiectului de hotărâre privind modificarea şi completarea Hotărârii CGMB nr. 305/2013.

Conform anexelor proiectului, activitatea Corpului de control are caracter administrativ şi nu se suprapune cu cea efectuată de către Direcţia Managementul Calităţii, Direcţia Audit Public Intern sau de către Direcţia Generală de Poliţie Locală şi Control. În cadrul Corpului de control ar urma să îşi desfăşoare activitatea funcţionari publici şi personal contractual, care vor realiza controlul activităţilor aparatului de specialitate al primarului general, precum şi al serviciilor şi instituţiilor publice de interes local ale Capitalei, în baza planului anual de control sau din dispoziţia primarului general. În exercitarea atribuţiilor de control, personalul nominalizat va fi îndreptăţit să solicite documente, informaţii şi date referitoare la aspectele care fac obiectul acţiunii de control.

Corpul de control ar urma să aibă competenţă materială în ceea ce priveşte: verificarea respectării hotărârilor CGMB şi dispoziţiilor primarului general, precum şi a punerii în aplicare a acestora; controlul îndeplinirii atribuţiilor compartimentelor aparatului de specialitate al primarului general, precum şi al serviciilor şi instituţiilor publice de interes local; verificarea sesizărilor, reclamaţiilor sau petiţiilor repartizate spre soluţionare care au ca obiect încălcarea dispoziţiilor legale de către personalul aparatului de specialitate al primarului general, precum şi al serviciilor şi instituţiilor publice de interes local din Capitală; controlul în vederea stabilirii răspunderii materiale a personalului din cadrul aparatului de specialitate al primarului general pentru prejudicii cauzate autorităţii publice; iniţierea sesizării instituţiilor şi organismelor abilitate acolo unde este depăşită competenţa sa. De asemenea, ar urma să verifice implementarea sistemului de control intern managerial în cadrul Primăriei.

Corpul de control va întocmi rapoarte de control intern, note şi informări cu privire la rezultatele controalelor efectuate, pe care le va prezenta primarului general, propunând şi măsuri pentru înlăturarea deficienţelor. Corpul de control va fi condus de un director executiv. Alte prevederi ale proiectului de hotărâre: Serviciul Managementul Calităţii se transformă în Direcţia Managementul Calităţii; Serviciul Suport Tehnico-Administrativ se transformă în Direcţia Suport Tehnico-Administrativ; Serviciul Contracte din cadrul Direcţiei Generale Achiziţii îşi modifică atribuţiile şi va deveni Serviciul Concesionări; se înfiinţează Serviciul Peisagistică Urbană ca structură distinctă în cadrul Direcţiei de Mediu. De asemenea, conform proiectului, se aprobă numărul de posturi al aparatului de specialitate al Primarului General - 1.093. AGERPRES


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

Alte articole din Primarii


 Primaria Giurgiu


Newsletter


Editorial
București - falimentul administraţiei locale
kivu_mircea.jpg
Un editorial de Mircea Kivu, publicat în ziarul "România Liberă" Citeste


Analiza
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. Citeste


Interviu
Luminița Chivu (INCE): "România nu are prea mulți salariați în sectorul public, ci prea puțini în sectorul privat"
chivu_luminita.jpg
Problema României nu este neapărat aceea că sunt prea mulți salariați în sectorul public, ci faptul că sunt prea puțini angajați în sectorul privat și mulți dintre aceștia sunt plătiți cu salariul minim, care este foarte scăzut, a declarat într-un interviu pentru Agerpres, Luminița Chivu, director general al Institutului Național de Cercetări Economice "Costin C. Kirițescu" (INCE), din subordinea Academiei Române. Citeste


Compania saptamanii
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă"
mangalagiu_iulian.jpg
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi", afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. Citeste


Eveniment
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
urbanconcept_2016_1.JPG
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. Citeste

agerpres.ro

Semnal Editorial
Raportul anual Administratie.ro 2015 este acum disponibil pentru descărcare gratuită!
Echipa redacţională a portalului Administratie.ro are plăcerea să anunţe finalizarea Raportului anual pe 2015, o sinteză a celor mai importante evenimente, proiecte şi declaraţii de anul trecut în domeniul administrației publice. Raportul Administratie.ro 2015 a apărut ca rezultat al interacțiunii dintre portalul Administratie.ro și cititorii săi, în covârșitoare parte reprezentanți ai instituțiilor publice din România. Citeste

Vizitatori
counter