Home Despre noi Staff Contact

Premiile de Excelenta Administratie.ro

Conferinţa Naţională de Management Modern în Administraţie


ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA
ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
MULTIMEDIA

Ambasadorul Turkmenistanului în vizită la Consiliul Judeţean Iaşi

Data publicarii: Duminica, 13 Martie 2016 Alte articole din E-Administratie
 

Ministerul Finanțelor a lansat o platformă publică unde vor putea fi verificate bugetele a peste 13.000 de instituții

transparenta_bugetara.jpgToate instituțiile bugetare din România vor fi obligate să încarce pe internet, pe o platformă accesibilă oricui, toate datele privind veniturile și cheltuielile realizate, în prima fază fiind vorba doar despre instituțiile publice, apoi, în termen de patru luni, obligația le va reveni și companiilor de stat și regiilor autonome, a declarat ministrul Finanțelor Publice, Anca Dragu, în conferința de prezentare a platformei.

"Toate instituțiile bugetare din România vor trebui să încarce pe această platformă informații despre cheltuielile și veniturile pe care le au. În acest fel, fiecare dintre noi putem avea acces la bugetele acestor entități, putem vedea toți indicatorii și sumele aferente", a explicat Anca Dragu.

Potrivit acesteia, prin lansarea platformei, se urmărește creșterea transparenței în domeniul bugetar, îmbunătățirea managementului resurselor bugetare și introducerea unor instrumente de verificare și control bugetar complet automatizate.

Platforma va fi implementată în două etape. În prima, va fi permis accesul la toate informațiile despre veniturile și cheltuielile fiecărei instituții publice, la nivel de detaliu și la informații printr-o interfață intuitivă, accesibilă de pe orice calculator sau dispozitiv mobil (tablete, smartphone).

În etapa a doua, care va fi finalizată în două luni, publicul va avea acces la informații referitoare la numărul și structura instituțiilor publice, rapoarte agregate, bugetul aprobat al instituției publice, gradul de angajare a bugetului aprobat (contracte semnate), rapoarte financiar-contabile.

În ceea ce privește companiile de stat și regiile autonome, ministrul Finanțelor a precizat că informațiile despre bugetele acestora vor fi disponibile pe aceeași platformă, într-un termen de patru luni.

Proiectul "Transparenţă bugetară" reprezintă un element în plus în procesul de transparentizare a activităţii administraţiei, dar mai ales a modului de cheltuire a banului public, şi este un instrument care furnizează date ce vor putea fi accesate de orice cetăţean sau firmă din România, a declarat vineri premierul Dacian Cioloş.

"Este vorba de un prim element sau un element în plus faţă de ceea ce am promis încă de la începutul mandatului acestui guvern. Adică mai multă transparenţă a activităţii administraţiei, mai multă transparenţă, mai ales, a cheltuirii banului public. Nu doar transparenţă vizavi de modul cum sunt repartizate fondurile pe diferite linii bugetare, pe ce se cheltuiesc banii, dar şi modul în care se cheltuiesc. Şi asta atât la nivelul administraţiei centrale, cât şi la nivelul administraţiei locale", a precizat premierul, la lansarea proiectului "Transparenţă bugetară".

Cioloş a afirmat că transparenţa este un element esenţial nu numai pentru îmbunătăţirea performanţei administraţiei, el adăugând că a cerut Ministerului de Finanţe să existe încă de la început şi o urmărire atentă a execuţiei bugetare, atât cantitativ, cât şi calitativ. "Cantitativ ca să vedem unde se cheltuie şi unde nu se cheltuie banul, ca să putem să-i orientăm la timp spre alte domenii unde e nevoie de ei, dar şi calitativ să putem compara sumele care se cheltuiesc şi rezultatele. Deci acest instrument este, în primul rând, unul foarte util în intern, pentru procesul decizional în cadrul ministerului şi al administraţiei publice centrale şi locale, pentru că e un instrument de urmărire a implementării politicilor publice care necesită cheltuieli bugetare. Dar, este mai ales un proces de transparenţă publică pentru că, practic, acelaşi tip de informaţii pe care-l aveau până acum, într-un fel sau altul, mai mult sau mai puţin uşor accesibil, administraţia centrală sau Ministerul Finanţelor, începând de acum aceste informaţii devin şi publice. Deci, orice cetăţean, orice firmă, orice contribuabil poate să ştie modul cum sunt repartizate fondurile şi modul cum se cheltuie fondurile de către o administraţie publică, centrală sau locală", a afirmat premierul.

Cioloş a adăugat că programul ar trebui să permită şi "înlăturarea unor riscuri de fraudă sau de corupţie". "Va deveni mult mai transparent pe ce se cheltuie banii şi cât costă o investiţie sau alta. De multe ori, la noi sunt discuţii nu legat de utilitatea unor investiţii, dar de eficienţa cheltuirii banilor pentru o investiţie sau alta. (...) Sigur că pornind de aici este un prim pas, vrem să mergem şi mai departe cu acest tip de transparenţă. Să venim aşa cum am spus şi cu alte tipuri de informaţii legate de modul în care sunt încheiate anumite contracte, modul în care sunt executate anumite contracte", a spus premierul.

El a mulţumit Ministerului Finanţelor pentru efortul depus în realizarea proiectului, subliniind că, de regulă, imaginea instituţiei este asociată cu aceea "a unei structuri rigide închistate, orientate spre interior". AGERPRES


Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

Alte articole din E-Administratie




Newsletter



Editorial
București - falimentul administraţiei locale
kivu_mircea.jpg
Un editorial de Mircea Kivu, publicat în ziarul "România Liberă" Citeste


Analiza
Bucureştenii sunt cetăţenii europeni cei mai nemulţumiţi de transportul public din oraşul lor
bucuresti_strada_MARE.jpg
Bucureştenii sunt cetăţenii europeni cei mai nemulţumiţi de transportul public din oraşul lor, doar 6% fiind satisfăcuţi de acesta, potrivit unui proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România. Monitorul Social, un proiect al Friedrich-Ebert-Stiftung România, a lansat un infografic despre gradul de satisfacţie al bucureştenilor privind transportul public şi gradul de motorizare. Comparativ cu bucureştenii, 46% din locuitorii oraşului Berlin sunt satisfăcuţi de transportul public, în timp ce în cazul oraşului Londra procentul este de 43%, Stockholm - 31%, Atena - 27% şi Madrid - 26%. Citeste


Interviu
Luminița Chivu (INCE): "România nu are prea mulți salariați în sectorul public, ci prea puțini în sectorul privat"
chivu_luminita.jpg
Problema României nu este neapărat aceea că sunt prea mulți salariați în sectorul public, ci faptul că sunt prea puțini angajați în sectorul privat și mulți dintre aceștia sunt plătiți cu salariul minim, care este foarte scăzut, a declarat într-un interviu pentru Agerpres, Luminița Chivu, director general al Institutului Național de Cercetări Economice "Costin C. Kirițescu" (INCE), din subordinea Academiei Române. Citeste


Compania saptamanii
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă"
mangalagiu_iulian.jpg
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi", afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. Citeste


Eveniment
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
urbanconcept_2016_1.JPG
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. Citeste

agerpres.ro

Semnal Editorial
Raportul anual Administratie.ro 2015 este acum disponibil pentru descărcare gratuită!
Echipa redacţională a portalului Administratie.ro are plăcerea să anunţe finalizarea Raportului anual pe 2015, o sinteză a celor mai importante evenimente, proiecte şi declaraţii de anul trecut în domeniul administrației publice. Raportul Administratie.ro 2015 a apărut ca rezultat al interacțiunii dintre portalul Administratie.ro și cititorii săi, în covârșitoare parte reprezentanți ai instituțiilor publice din România. Citeste

Vizitatori
counter