Home Despre noi Staff Contact

Premiile de Excelenta Administratie.ro

Conferinţa Naţională de Management Modern în Administraţie


ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA
ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA
MULTIMEDIA

Centrul Municipal de Colectare Iasi

Data publicarii: Miercuri, 22 Aprilie 2015 Alte articole din Institutii ale APL
 

Noutăți privind formarea profesională a funcționarilor publici

cursuri_functionari1.jpgDe ce este important procesul de formare a personalului din administrația publică?

Fiind organizații publice care furnizează servicii, performanța, eficiența și eficacitatea instituțiilor publice depinde aproape în exclusivitate de calitatea resursei umane din administrația publică. În acest context, formarea profesională a angajaților este un proces strategic de resurse umane cu multiple beneficii pentru entitatea publică. Vă prezentăm doar 5 motive care subliniază importanța procesului de formare în administrația publică.

- Asigură un nivel de performanță adecvat al angajaților care să sprijine realizarea misiunii și a obiectivelor entității publice;
- Restructurările la nivelul instituțiilor publice necesită ca funcționarii publici să achiziționeze în mod constant noi aptitudini, abilități și să învețe prevederile legislative;
- Scăderea numărului de funcționari publici solicită angajaților rămași în sistem să aibă aptitudini diversificate;
- Cerințele societății civile pentru calitatea serviciilor publice sunt în creștere și doar îmbunătățirea aptitudinilor angajaților din sectorul public poate conduce la satisfacerea adecvată a acestora;
- Presiunea exercitată de societatea civilă asupra instituțiilor publice pentru a își dovedi eficiența necesită ca resursa umana din sistem să își poată planifica eficient activitățile și să gândească strategic;

Existența unei strategii de formare la nivelul administrației publice este esențială pentru atingerea obiectivelor comune și facilitează un sistem de formare eficient.

Anul acesta, domeniile prioritare de formare profesională pentru administrația publică au fost stabilite prin Ordinul nr. 762/2015 emis de Președintelui Agenției Naționale a Funcționarilor Publici și publicat în Monitorul Oficial nr. 233/2015.

Acestea au la baza rezultatele analizei de nevoi de instruire realizată la nivelul administrației publice și, totodată, țin cont de prioritățile strategice ale administrației publice.

Impactul oricărui proces de instruire al resurselor umane, fie că vorbim de administrația publică, fie că vorbim de sectorul privat depinde de rezultatele analizei nevoilor de formare. Așadar, încurajam persoanele responsabile de acest proces sa acorde acestei etape atenția cuvenită.

Pentru mai multe informații despre cum decurge cu proces de analiza a nevoilor realizat la standarde profesioniste puteți consulta Ghidul Angajatorului în funcția publică elaborat de compania DELOITTE Consultanță în colaborare cu A.P.S.A.P., în cadrul proiectului "Creșterea capacității administraţiei publice de a gestiona procesele de recrutare, selecţie şi evaluare a funcționarilor publici în contextul creşterii gradului de responsabilizare a administraţiei publice privind gestionarea funcţiei publice", al cărui beneficiar a fost AgențiaNațională a Funcționarilor Publici.

Puteți descărca ghidul apăsând aici.

Principalele domenii de formare stabilite pentru următoarea perioadă sunt:
- managementul serviciilor publice şi de utilitate publică;
- politici publice şi planificare strategică;
- sistemul de control intern/managerial în entitățile publice;
- managementul resurselor umane;
- management financiar-bugetar şi al patrimoniului;
- drepturile şilibertățile fundamentale ale omului;
- dreptul integrității publice şi politici anticorupție;
- legislația Uniunii Europene;
- comunicare, relații publice, transparență decizională, informații - date publice/clasificate/cu caracter personal;
- procedură civilă şi contencios administrativ.

"Centrul de Formare APSAP face eforturi să contribuie la profesionalizarea administrației publice și își adaptează permanent oferta și conținutul programelor de formare profesională în acord cu prioritățile administrației publice. Este important ca toți furnizorii de formare să țină cont de direcțiile strategice pentru a asigura un proces de formare unitar și eficient" spune Bogdan Costin Fârșirotu - Președintele Centrului de Formare APSAP.

Grila cursurilor propuse de Fundația Centrul de Formare APSAP include programe de formare cu tematici variate, susținute de specialiști și practicieni în domeniu.

Putețidescarcă graficul de formare profesionala propus pentru perioada iunie-septembrie 2015 accesând pagina de web www.cursuri-funcționari.ro.



Pentru a fi in permanenta la curent cu ultimele noutati si informatii din domeniu,

aboneaza-te gratuit la Newsletter !

Alte articole din Institutii ale APL




Newsletter


Editorial
București - falimentul administraţiei locale
kivu_mircea.jpg
Un editorial de Mircea Kivu, publicat în ziarul "România Liberă" Citeste


Analiza
Ghid de Reciclare: Reciclarea se învață!
Să recunoaștem, sortarea și reciclarea deșeurilor pe care le generăm acasă nu face neaparat parte din obiceiurile noastre. Pe de altă parte, este un obicei care se cultivă cu mare grijă în țările europene și nu numai. Reciclarea înseamnă un mediu mai curat și reintrarea unor resurse numite materii prime secundare - adică sticlă, hârtie, metal sau textile reciclate - în circuitul economic. Citeste


Interviu
Luminița Chivu (INCE): "România nu are prea mulți salariați în sectorul public, ci prea puțini în sectorul privat"
chivu_luminita.jpg
Problema României nu este neapărat aceea că sunt prea mulți salariați în sectorul public, ci faptul că sunt prea puțini angajați în sectorul privat și mulți dintre aceștia sunt plătiți cu salariul minim, care este foarte scăzut, a declarat într-un interviu pentru Agerpres, Luminița Chivu, director general al Institutului Național de Cercetări Economice "Costin C. Kirițescu" (INCE), din subordinea Academiei Române. Citeste


Compania saptamanii
Iulian Mangalagiu, BRIKSTON: "Vrem ca şi în 2016 să păstrăm ritmul anilor precedenţi, în care am lansat în medie cinci produse noi pe piaţă"
mangalagiu_iulian.jpg
2016 se anunţă un an foarte important pentru compania Brikston din punct de vedere al extinderii gamei de produse, atât prin completarea paletelor de nuanțe și texturi, dar și prin realizarea unor produse noi, care să ofere calitate superioară la prețuri extrem de competitive. "Ceea ce ne interesează pe noi, la BRIKSTON, în primul rând este calitatea crescută. Investim permanent în tehnologie și punem accent crescut pe inovație. Întotdeauna încercăm să fim în poziția consumatorului atunci când acesta își propune să facă o achiziție de materiale de construcții. Este o alegere pe care nu poți să nu o respecți și să o onorezi", afirmă Iulian Mangalagiu, directorul general al BRIKSTON SA. Citeste


Eveniment
Conferinţa Naţională Urban Concept a reunit la Predeal peste o sută de arhitecți și specialiști din domeniu
urbanconcept_2016_1.jpg
Oameni şi Companii, editorul portalulului EuroUrbanism.ro, a organizat în perioada 17-19 martie, la Predeal, cea de-a XVI-a ediţie a Conferinţei Naţionale Urban Concept- dezvoltare urbană modernă în România. Citeste

agerpres.ro

Semnal Editorial
Raportul anual Administratie.ro 2015 este acum disponibil pentru descărcare gratuită!
Echipa redacţională a portalului Administratie.ro are plăcerea să anunţe finalizarea Raportului anual pe 2015, o sinteză a celor mai importante evenimente, proiecte şi declaraţii de anul trecut în domeniul administrației publice. Raportul Administratie.ro 2015 a apărut ca rezultat al interacțiunii dintre portalul Administratie.ro și cititorii săi, în covârșitoare parte reprezentanți ai instituțiilor publice din România. Citeste

Vizitatori
counter